Рекомендації по заповненню класних журналів

1. Заповнення журналів відбуватиметься за індивідуальним графіком школи.

2. Класні журнали заповнюються відповідно до календарно-тематичного планування згідно з розкладом та врахуванням рекомендацій щодо заповнення журналів за предметами.

3. Дати та зміст уроків записуються відповідно до календарно-тематичного планування та свого розкладу. У графі зміст в дужках зазначити (дистанційно)

4. Під час заповнення можна використовувати нотатки й замітки, які були зроблені у довільній формі під час карантину.

5. Оцінювання за ІІ семестр здійснюється на підставі тематичного оцінювання з урахуванням очного навчання у січні-березні та результатів дистанційного навчання.

6. Річне оцінювання проводиться за результатами семестрових оцінок.

7. Крім тематики навчального матеріалу та домашніх завдань необхідно зазначити форми роботи (онлайн-консультації, відеоуроки, скайп-конференції, тестування тощо).

8. Може виникнути питання щодо відсутності оцінок та неможливості виставити тематичну. У такому разі необхідно діяти відповідно до традиційних правил. Якщо учень не навчався впродовж карантину та не має оцінок, то ставиться «н» з позначенням «п/п» на сторінках відвідування, а також на предметних сторінках. Тематична ставиться «н/а» і не враховується під час виставлення семестрової.

· Виконання програми здійснюється за рахунок ущільнення, кількість годин на вивчення тем і відповідно кількість тематичних оцінок буде меншою ніж передбачена програмою.

· При дистанційному навчанні оцінюються домашні роботи (фото, скриншоти…), роботи учнів в Google Classroom, перевірочні роботи з використанням Google Forms, онлайн-тести, лабораторні, практичні роботи, проєкти (не менше одного на навчальний рік) (фото звіт, відеозвіт, презентація).

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ТА ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК

Початкова освіта

1 класи - наказ МОНУ від 20.08.2018 №924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання учнів першого класу Нової української школи»

2 класи- наказ МОНУ від 27.08.2019 №1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів других класів»

3-4 класи - оцінювання здійснюється відповідно до наказу МОН від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

За технічної можливості, проводити оцінювання результатів навчання за допомогою дистанційних платформ GoogleClassroom,

Використовувати форми зворотнього зв’язку:

*ведення щоденнику вражень,

*складання інтелект-карти,

*оформлення альбому відкриттів,

*створення альбому світлин, презентацій,

*оформлення експрес-повідомлень «Я дізнався,….,В мене є проблеми…» *різні види портфоліо.

Оцінювання здійснює учитель, проте, необхідно залучати до самооцінювання учнів. Навчальні досягнення кожної дитини можуть бути доступними лише для її батьків або законних представників. Якщо використовуються інші форми оцінювання у 1-2-х класах, то обов’язково освітній заклад оприлюднює інформацію на сайті свого закладу.

Фіксацію змісту уроків після 13 березня вчитель вносить до класного журналу без дати, до кожного навчального предмету з урахуванням ущільнення тем календарно-тематичного планування та форми проведення у асинхронному режимі.

У 1-х класах домашні завдання не задаються тому і не прописуються.

У 2-4-х класах вчителі фіксують зміст завдань творчого та пошукового, диференційованого, різнорівневого характеру.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ЗАПОВНЕННЮ ЖУРНАЛІВ

Українська мова та література

Якщо виконання освітніх програм здійснюється із використанням технологій дистанційного навчання, на відповідній сторінці у класному журналі вчитель зазначає тематику навчального матеріалу, домашні завдання, в також види та форми роботи (дистанційні онлайн-консультації, відео-уроки, скайп-конференції, тестування тощо), виставляє оцінки за ведення зошитів, які перевіряє дистанційно (фото, скан-копії робіт).

Якщо технічні можливості кожного учасника освітнього процесу дозволяють провести дистанційне оцінювання запланованих письмових робіт, ведення зошитів, усних завдань, контрольних робіт, то вчитель може здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти та фіксувати у зручний для нього спосіб, а у подальшому потрібно буде перенести оцінки до відповідних сторінок та колонок класного журналу. Контрольні, самостійні роботи учні можуть виконувати у синхронному та асинхронному режимах.

Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів є індивідуальною справою вчителя, і вчитель може змінювати запланований ним порядок вивчення тем та виконання певних видів роботи.

Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольних робіт.

Зарубіжна література

В журнал педагог записує відповідну кількість уроків, у графі «Зміст уроку» вказує теми, зазначаючи в дужках (дистанційно). У графі «Домашнє завдання», окрім параграфів підручника, необхідно вказувати й інші види роботи (дати (усно або письмово) відповіді на запитання, переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект або план, хронологічну чи порівняльну таблицю тощо).

Математика

Учитель на дистанційному навчанні дає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому в журнал педагог записує відповідну кількість уроків, на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (самостійна, контрольна робота) із зазначенням в дужках (дистанційно). Записує домашнє завдання: переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект, розв’язати інтерактивні вправи, опрацювати параграф підручника, розв’язати вправи, виконати тести. Якщо перевірочна робота в GoogleClassroom, тести (з використанням GoogleForms), онлайн-тести, тоді вчитель має зворотній зв’язок: оцінки. Оцінку за зошит раз на місяць виставляємо (оскільки перевіряємо фото домашніх робіт учнів і не враховуємо при виставленні тематичної оцінки відповідно до методичних рекомендацій МОН України). Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів педагог виставляє тематичні, підсумкову оцінки та обов’язково повідомляє та коментує учням (особисто).

Фізика, астрономія

Учитель на дистанційному навчанні дає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому в журнал педагог записує відповідну кількість уроків, на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (самостійна, лабораторна, практична, контрольна робота) із зазначенням в дужках (дистанційно). Записує домашнє завдання: переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект, розв’язати інтерактивні вправи, опрацювати параграф підручника, розв’язати вправи, виконати тести, провести дослідження, виконати проєкт. Якщо перевірочна робота GoogleClassroom, тести (з використанням GoogleForms), онлайнтести, тоді вчитель має зворотній зв’язок: оцінки. Лабораторні роботи з фізики у 7-9-х класах рекомендуємо замінити домашнім експериментом (з обов’язковим дотриманням техніки безпеки). Зразки завдань домашнього експерименту є в зошитах для лабораторних робіт з фізики видавництва «Ранок». Лабораторні роботи з фізики, роботи лабораторного практикуму для 10-11-х класів (якщо їх не виконували протягом навчального року) також рекомендуємо замінити доступним домашнім експериментом або виготовленням саморобних приладів (за бажанням). Учні звітують про виконання такої роботи: фото звіт, відеозвіт. Робота учня оцінюється вчителем. Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів педагог виставляє тематичні, підсумкову оцінки, обов’язково повідомляє та коментує учням (особисто).

Інформатика

Учитель на дистанційному навчанні дає завдання (уроки) відповідно до календарно-тематичного планування. У паперовому журналі починаючи з 16 березня педагог записує ту кількість уроків, яку було відпрацьовано учнями, на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (вивчення матеріалу, практична, залік) із зазначенням в дужках (дистанційно). Записує в колонці Домашнє завдання: Вид діяльності: прочитати параграфи підручника, переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект, виконати інтерактивні вправи, виконати практичну роботу, виконати тести, відповісти на питання.

Відповідно, якщо у Вас є результати роботи учнів, які ви отримали, через електронну пошту, Viber, чат, дистанційні платформи, тести (з використанням GoogleForms), онлайн-тести на дистанційних платформах, і ви їх можете оцінити, то виставляєте за цей вид діяльності оцінки у журнал.

Історія

а) проаналізувати календарні плани, визначити теми, які можна ущільнити, які учні можуть опрацювати самостійно. Теми, які пропонуємо вивчити оглядово:

- 7 клас, всесвітня історія

Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.

Розділ 6. Середньовічний Схід - 8 клас, всесвітня історія

Розділ 4. Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.

Розділ 6. Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст. - 9 клас, всесвітня історія

Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) (цій темі можна буде приділити достатньо уваги вже в 10 класі перед вивченням теми «Перша світова війна»)

Об’єднати вивчення тем Розділ 5.(всесвітня історія) Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) та Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.(історія України)

- 10 клас, всесвітня історія

Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки

Розділ 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період - 11 клас, всесвітня історія Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку

Розділ 5. Міжнародні відносини

Розділ 6. Повсякденне життя і культура

- Можливим є також об’єднання тем навчальної програми (на розсуд вчителя) та, відповідно, зменшення кількості тематичних.

б) у «Пояснювальній записці» до навчальної програми з історії України та всесвітньої історії зазначено, що «практичні роботи є обов’язковими для кожного розділу програми. Вони можуть відбуватися в різних формах: як на окремій ланці уроку, так і протягом усього уроку (лабораторнопрактичне заняття). Така робота може виконуватися за вибором як учителя/учительки, так і учнів; може виконуватися як у класі, так і вдома…». Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт подані в програмі. У 7-9-х класах це може бути укладання хронологічних та порівняльних таблиць, історичних портретів діячів, аналіз документів та підготовка резюме, планів до тексту тощо. В 10-11-х класах, на нашу думку, доцільним буде або виконання групових проєктів, або написання есе. Робота щодо виконання практичної частини програми має бути відображена на предметній сторінці журналу.

в) в журнал педагог записує відповідну кількість уроків, у графі «Зміст уроку» вказує теми, зазначаючи в дужках (дистанційно). У графі «Домашнє завдання», окрім параграфів підручника, необхідно вказувати й інші види роботи (дати (усно або письмово) відповіді на запитання, переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект або план, хронологічну чи порівняльну таблицю тощо.

Основи здоров’я

Під час опрацювання певної теми у дистанційний період радимо вказувати форму роботи з учнями: відеолекція, відеоконсультація, онлайн-опитування із зазначенням теми (наприклад: відеолекція «Спілкування і здоров’я»).

Підсумкові оцінки учнів за тему, семестр, рік повинні бути обґрунтовані. Щоб об’єктивно оцінити школяра за темою, необхідно не менше трьох поточних оцінок. Тема складається не менше, ніж з семи уроків.

Біологія, хімія

Учитель проводить уроки дистанційно, задає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому в журнал педагог записує відповідну кількість уроків, на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (інші види діяльності: самостійна, лабораторна, практична, контрольна робота) із зазначенням в дужках (дистанційно). Домашнє завдання: переглянути запропоноване вчителем навчальне відео, опрацювати певний параграф, заповнити таблицю, виконати тести, провести дослідження, виконати проєкт. Якщо перевірочна робота виконується з використанням сучасних навчальних платформ, онлайн, тоді вчитель і учні відразу отримають результат, оцінки. Лабораторні дослідження, лабораторні роботи, практичні роботи з біології і хімії можна замінити домашнім експериментом (з обов’язковим дотриманням техніки безпеки). Зразки завдань домашнього експерименту є в підручниках (в кінці параграфів), учитель має право запропонувати власне дослідження з урахуванням рівня навченості дітей. Хто працює із зошитами з друкованою основою, по можливості виконують практичні роботи, дослідження які прописані в цих зошитах. Фотографії з виконанням своїх письмових робіт учні можуть надсилати на Viber, блог чи сайт учителя.

Учитель може скласти гугл-форми для кожної паралелі і дізнатися про труднощі, проблеми, які виникали у дітей під час дистанційного навчання, після чого провести для них онлайн - консультації. Виставляючи тематичні, підсумкову оцінки, вчитель обов’язково повідомляє та коментує їх для кожного учня (особисто).

Англійська мова

Під час проведення дистанційного навчання вчителі задають домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування.

В журнал педагог записує відповідну кількість уроків на сторінці «Зміст уроку», вказує теми (самостійна, контрольна робота) із зазначенням в дужках (дистанційно). Записує домашнє завдання: переглянути навчальне відео, виконати лексико-граматичні вправи, прочитати й перекласти текст і виконати завдання до нього, відповісти на запитання, поставити запитання, переказати текст (записати на відео та надіслати вчителю), пройти онлайн-тестування тощо. Робота вчителя на платформі GoogleClassroom дозволяє виставляти оцінки за виконане завдання, виправляти помилки, надавати поради та рекомендації кожному учню, тобто здійснювати зворотній зв'язок.

Оцінку за зошит виставляємо раз на місяць, оскільки вчителі здійснюють перевірку робіт учнів з виправленням помилок, і не враховуємо її при виставленні тематичної оцінки відповідно до методичних рекомендацій МОН України. Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 511(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів педагог виставляє тематичні, підсумкову оцінки, обов’язково повідомляє та коментує учням (особисто).

Кiлькiсть переглядiв: 9015

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930