/Files/images/0002021/статут.jpg

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Первомайський ліцей «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області (далі по тексту – Заклад освіти) є комунальним бюджетним закладом, що здійснює діяльність на трьох рівнях освіти й забезпечує здобуття початкової, базової середньої та профільної середньої освіти.

1.2. Повне найменування Закладу освіти: Первомайський ліцей «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області.

Скорочене найменування Закладу освіти: Первомайський ліцей «Престиж».

1.3. Первомайський ліцей «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області є правонаступником Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Первомайської міської ради Миколаївської області.

1.4. Місцезнаходження Закладу освіти: 55213, Миколаївська область, місто Первомайськ, вулиця Київська, будинок 76.

1.5. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

1.6. Заклад освіти провадить освітню діяльність на підставі ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку, діє на підставі Статуту Первомайського ліцею «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області (далі по тексту – Статут).

1.7. Заклад освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку, штамп, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.

1.8. Засновником Закладу освіти (далі по тексту – Засновник) є Первомайська міська рада Миколаївської області, уповноваженим органом управління – управління освіти Первомайської міської ради (далі по тексту – Орган управління).

1.9. Заклад освіти за формою власності є комунальним закладом загальної середньої освіти. Організаційно-правова форма Закладу освіти – комунальний заклад, тип закладу – ліцей. Заклад освіти як суб’єкт господарювання діє із статусом неприбуткового закладу освіти. Основним видом діяльності закладу є освітня діяльність у сфері початкової, базової середньої та профільної середньої освіти.

1.10. Утримання Закладу освіти здійснюється за рахунок державного та місцевого бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством України.

1.11. Мовою освітнього процесу у Закладі освіти є державна мова.

1.12. Структурними підрозділами Закладу освіти є початкова школа та гімназія, які діють відповідно до Статуту та на підставі положень про структурні підрозділи, затверджених директором Закладу освіти.

2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

2.1. Метою діяльності Закладу освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

2.2. Головними завданнями Закладу освіти є:

реалізація положень Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

задоволення потреб громадян у здобутті початкової, базової середньої та профільної середньої освіти;

виховання громадянина України;

формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

виконання вимог державних стандартів освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;

виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав i свобод людини i громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини i громадянина;

реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови або мов національних меншин, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження i зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти.

2.3. Головними принципами діяльності Закладу освіти є:

людиноцентризм;

верховенство права;

забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

забезпечення рівного доступу до освіти;

розвиток інклюзивного освітнього середовища;

забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

цілісність і наступність системи освіти;

прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

відповідальність і підзвітність перед суспільством;

нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;

академічні доброчесність та свобода;

кадрова та організаційна автономія Закладу освіти у межах, визначених законом;

гуманізм та демократизм;

єдність навчання, виховання та розвитку;

виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу;

формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

формування громадянської культури та культури демократії;

формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

невтручання політичних партій та релігійних організацій в освітній процес;

державно-громадське управління та партнерство;

сприяння навчанню впродовж життя;

нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.

3. ОРГАНІ3АЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Освітній процес у Закладі освіти організовується відповідно до норм законодавства, освітньої (освітніх) програми (програм) Закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

3.2. Профільне навчання у Закладі освіти має академічне спрямування й здійснюється на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.

3.3. Основою для розроблення освітньої (освітніх) програми (програм) в Закладі освіти є відповідні типові освітні програми, затверджені центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог цього Закону.

3.4. Освітня (освітні) програма (програми) схвалюється (схвалюються) педагогічною радою Закладу освіти та затверджується (затверджуються) директором.

3.5. На основі визначеного в освітній (освітніх) програмі (програмах) навчального плану педагогічна рада складає, а директор Закладу освіти затверджує річний навчальний (навчальні) план (плани), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень, навчальний рік.

3.6. Освітній процес у Закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.7. У випадку екологічного лиха та епідемій Засновником може встановлюватися особливий режим роботи Закладу освіти.

3.8. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, передбаченого освітньою (освітніми) програмою (програмами), відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

3.9. Заклад освіти здійснює освітній процес за п’ятиденним робочим тижнем.

Тривалість уроків становить: у перших класах – 35 хвилин, у других - четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих- дванадцятих класах – 45 хвилин, крім випадків, визначених законодавством.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

3.10. Зарахування здобувачів освіти до Закладу освіти та переведення до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому чинним законодавством.

3.11. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання та може здійснювати його за іншими інституційними (вечірня, заочна, дистанційна, мережева) та індивідуальними (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання.

3.12. Класи та/або групи у Закладі освіти формуються за погодженням із Органом управління згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до Закладу освіти.

3.13. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у Закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.

3.14. Розклад уроків складається відповідно до навчальних планів Закладу освіти з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Закладу освіти.

3.15. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

3.16. Заклад освіти працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному рівні навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

3.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

3.17. Для навчання дітей з особливими освітніми потребами Заклад освіти на підставі звернення батьків дитини або осіб, які їх заміняють, утворює інклюзивні класи у порядку, визначеному законодавством.

3.18. Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби).

3.19. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів у Закладі освіти є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

3.20. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів у Закладі освіти, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

3.21. Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в Закладі освіти здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

3.23. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня (першого, другого, третього) повної загальної середньої освіти та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують свідоцтво про початкову або свідоцтво про базову середню, або свідоцтво про повну загальну середню освіту.

3.24. Виховний процес у Закладі освіти є невід’ємною складовою освітнього процесу й здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи.

3.25. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів у Закладі освіти забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

3.26. Цілі та завдання виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

3.28. У Закладі освіти забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.29. Примусове залучення здобувачів освіти до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

3.30. Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позакласної та позашкільної роботи з урахуванням їхнього віку, здібностей, інтересів, потреб, можливостей, індивідуальних особливостей освітньої діяльності та стану здоров’я.

3.31. У Закладі освіти можуть функціонувати групи подовженого дня, які створюються та фінансуються у порядку, визначеному чинним законодавством.

3.32. Учні забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичним працівником, який входить до штату Закладу освіти у відповідності до вимог чинного законодавства.

3.33. Організація харчування учнів, в тому числі дітей пільгових категорій, а також дітей з особливими освітніми потребами, здійснюється у встановленому законодавством порядку.

4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу в Закладі освіти є:

учні;

педагогічні працівники;

інші працівники закладу освіти;

батьки учнів;

асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог законодавства).

4.2. Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням директора Закладу освіти, який несе відповідальність за зміст таких заходів.

4.3. Зарахування учнів до Закладу освіти здійснюється, як правило, з 6 років.

4.4. Учні Закладу освіти мають право на:

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу загальної середньої освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку встановленому Закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Закладом освіти.

4.5. Учні Закладу освіти зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої (освітніх) програми (програм) (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, Правил внутрішнього розпорядку Закладу освіти.

4.6. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством.

4.7. Залучення учнів Закладу освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

4.8. На посади педагогічних працівників Закладу освіти приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

4.9. Педагогічні працівники мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, культурною, спортивною, оздоровчою інфраструктурою Закладу освіти у порядку, встановленому Закладом освіти;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Закладу освіти;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні Закладу освіти;

участь у роботі колегіальних органів управління Закладу освіти.

4.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню (освітні) програму (програми) для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати в здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;

додержуватися установчих документів та Правил внутрішнього розпорядку Закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

4.11. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, Колективним договором, трудовим договором, цим Статутом.

4.12. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або цим Статутом.

4.13. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

4.14. Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки України. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне або підтверджене педагогічне звання.

4.15. Педагогічні працівники мають право на проходження сертифікації, засади якої визначаються чинним законодавством.

4.16. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право в Закладі освіти:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси дітей;

звертатися до Закладу освіти, управління освіти міської ради з питань освіти;

обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні Закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність Закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Закладі освіти та його освітньої діяльності.

4.17. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися Статуту та Правил внутрішнього розпорядку Закладу освіти.

5. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

5.1. Управління Закладом освіти здійснюють:

засновник – Первомайська міська рада;

уповноважений орган управління – управління освіти Первомайської міської ради;

керівник Закладу освіти – директор;

колегіальний орган управління Закладу освіти – педагогічна рада;

вищий колегіальний орган громадського самоврядування Закладу освіти –загальні збори колективу.

5.2. Засновник Закладу освіти:

приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу Закладу освіти;

утворює та ліквідує структурні підрозділи у Закладі освіти;

забезпечує створення в Закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, фінансує виконання стратегії розвитку Закладу освіти.

реалізує інші права, передбачені чинним законодавством України.

5.3. Засновник Закладу освіти зобов’язаний забезпечити:

утримання та розвиток заснованого ним Закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів початкової та базової середньої освіти, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

створення в Закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства;

дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проєктування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень Закладу освіти;

можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні (першому, другому, третьому) повної загальної середньої освіти у разі реорганізації чи ліквідації Закладу освіти.

5.4. Орган управління:

затверджує нові редакції Статутів та зміни до них;

здійснює контроль за дотриманням Статуту Закладу освіти;

затверджує за поданням Закладу освіти стратегію розвитку;

укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами Закладу освіти;

затверджує кошторис Закладу освіти у порядку, визначеному чинним законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу освіти;

проводить конкурс на посаду директора Закладу освіти;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

реалізує інші права, передбачені чинним законодавством.

5.5. Засновник та/або Орган управління:

не мають права втручатися в діяльність Закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законодавством та Статутом;

не можуть делегувати керівникам, педагогічним радам, органам громадського самоврядування Закладу освіти власні повноваження, визначені законодавством України.

5.6. Безпосереднє керівництво Закладом освіти здійснює директор. Ним може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана його переможцем.

5.7. Директор Закладу освіти призначається на посаду шляхом укладання контракту за результатами конкурсного відбору у встановленому порядку.

5.8. Директор Закладу освіти несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу освіти.

5.9. Директор є представником Закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами Закладу освіти.

5.10. Директор Закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

організовує діяльність Закладу освіти;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу освіти;

призначає на посаду та звільняє з посади заступника директора, педагогічних та інших працівників Закладу освіти, визначає їх функціональні обов’язки;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх (освітньої) програм (програми);

здійснює розподіл педагогічного навантаження;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу освіти;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу освіти;

сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників Закладу освіти;

здійснює інші повноваження у відповідності до чинного законодавства.

5.11. Директор Закладу освіти має право:

діяти від імені Закладу освіти без довіреності та представляти його у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності Закладу освіти;

приймати рішення щодо діяльності Закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном Закладу освіти та його коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників Закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи Закладу освіти;

ініціювати перед Засновником або Органом управлінням питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до Державної служби якості освіти України із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Закладу освіти;

приймати рішення з інших питань діяльності Закладу освіти.

5.12. Директор Закладу освіти зобов’язаний:

виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками Закладу освіти, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність Закладу освіти;

розробляти проєкт кошторису (бюджетний запит) та подавати його Органу управління на затвердження;

надавати щороку Органу управління пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність Закладу освіти в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Закладу освіти;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку;

затверджувати посадові інструкції працівників Закладу освіти;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти відповідно до законодавства;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державними стандартами освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Закладу освіти;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Закладі освіти;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Закладу освіти;

створювати в Закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг та фінансову звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Закладу освіти;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, цим Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором (контрактом).

5.13. Директор Закладу освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, строковим трудовим договором та цим Статутом.

5.14. Основним постійно діючим колегіальним органом управління Закладу освіти є педагогічна рада. Усі педагогічні працівники Закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор Закладу освіти.

5.15. Педагогічна рада Закладу освіти:

схвалює стратегію розвитку Закладу освіти та його річний план роботи;

схвалює освітні (освітню) програми (програму), зміни до них та оцінює результати їх виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Закладу освіти;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом Закладу освіти до її повноважень.

5.16. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

5.17. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в Закладі освіти.

5.18. У Закладі освіти можуть діяти:

органи самоврядування працівників Закладу освіти;

органи учнівського самоврядування;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.19. За рішенням Засновника може створюватися піклувальна рада Закладу освіти.

5.20. Заклад освіти має офіційний вебсайт, на якому оприлюднює інформацією про свою діяльність згідно з вимогами чинного законодавства.

6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

6.1. Матеріально-технічна база Закладу освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання та інші цінності.

6.2. Вимоги до матеріально-технічної бази Закладу освіти визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

6.3. Майно Закладу освіти є власністю Первомайської територіальної громади і закріплюється за Закладом освіти на праві оперативного управління та не може бути вилучено, крім випадків, визначених законодавством.

6.4. Заклад освіти у процесі своєї діяльності має право:

користуватися майном відповідно до законодавства та Статуту;

користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташовано заклад освіти, спортивні майданчики, зона відпочинку, господарські будівлі тощо, в тому числі і земельними ділянками, переданими в постійне користування Закладу освіти на підставі відповідних державних актів;

користуватись земельною ділянкою, що належить Закладу освіти на правах оренди в межах її цільового призначення;

надавати в оренду приміщення в установленому законодавством порядку.

7. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1. Фінансування Закладу освіти здійснюється з державного та місцевого бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України через централізовану бухгалтерію управління освіти Первомайської міської ради.

7.2. Джерелами фінансування Закладу освіти є:

кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартами освіти;

доходи від надання платних освітніх та інших послуг, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України;

доходи від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

інші джерела, не заборонені законодавством.

7.3. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Закладу освіти фінансуються за рахунок коштів Засновника.

7.4. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Закладу освіти здійснюється відповідно до вимог законодавства.

9.2. Формами заходів державного нагляду (контролю) за діяльністю Закладу освіти є:

плановий (позаплановий) інституційний аудит;

позапланова перевірка.

9.3. Інституційний аудит проводиться не більше одного разу на 10 років Державною службою якості освіти України.

10. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІ3АЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Закладу освіти приймає його Засновник.

10.2. У випадку реорганізації Закладу освіти його права та обов’язки переходять правонаступникові.

10.3. Ліквідація Закладу освіти здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої визначається Засновником або уповноваженим ним органом.

10.4. Заклад освіти вважається реорганізованим або ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

10.5. При реорганізації і ліквідації Закладу освіти працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

Директор Первомайського

ліцею «Престиж»

Первомайської міської ради

Миколаївської області Ольга БАНДАЛЕТ

Кiлькiсть переглядiв: 924

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930