Літературне читання
4 клас
Вчитель: Бондаренко О.В.,
вища категорія
Тема: Леся Українка «Біда навчить». Складання плану, переказ.
Мета:
- формування предметних компетентностей:
викликати інтерес до творчості Л. Українки на основі тих знань, які мають діти; продовжити знайомство з літературною казкою; показати, що мораль твору може бути в назві казки; розвивати вміння визначати героїв твору, виділяти головну думку твору, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формувати вміння стислого переказу; удосконалювати правильність, виразність читання; виховувати інтерес до народної мудрості.
- формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: вчити учнів аналізувати, робити висновки;
соціальні: удосконалювати вміння працювати в парах, групах; оцінювати свою роботу та роботу однокласників;
комунікативні: формувати зв’язне мовлення; вміння висловлювати свої судження.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.
Обладнання: ілюстрації до казки, картки для роботи в групах, картки з назвами птахів, картки для складання висловів, для словникової роботи, презентація до уроку.
План уроку
І. Вступна частина
1.Організація класу
2. Повідомлення теми та мети уроку ( слайд 1 - 2)
3. Читання девізу ( слайд 3 )
- Не просто дивитися, а бачити.
- Не просто слухати, а чути.
- Не просто читати, а й запам’ятовувати, щоб потім розповісти.
4. Ознайомлення із завданнями ( слайд 4 )
Швидко працювати
Виразно читати
Чітко розповідати
Мовлення своє розвивати.
5. Мовленнєва розминка
А) чистомовка ( слайд 5 )
Ив – ив – ив – горобчик на світі жив.
Ув – ув – ув – дуже нерозумним був.
Ати – ати – ати – як же зиму зимувати.
Ить – ить – ить – хто розуму його навчить.
Б) піраміди слів ( слайд 6 )
лі тав скре гоче
дво ри пта ства
не ма чи маленько
зер на заскре готала
бі да зогля дівся
- Скласти речення зі слів першої піраміди.
- Пояснити значення слів другої піраміди.
В) скоромовка ( слайд 7 )
Летіла сова,
Торохкотіла слова:
- Чи сон це, чи слон це,
А може і сонце?!
6. Тестова перевірка ( слайд 8 )
1. У якому році народилася Леся Українка?
А) 1896
Б) 1871
В) 1857
2. Яке справжнє ім’я Лесі Українки?
А) Українка
Б) Красницька
В) Косач
3. Який літературний псевдонім був у матері Лесі Українки?
А) Олена Пархоменко
Б) Олена Пчілка
В) Олена Паламарчук
4. Яка назва першої збірки Лесі Українки?
А) «На крилах пісень»
Б) «Відгуки»
В) «Думи і мрії»
5. Який перший вірш написала Леся Українка?
А) «Конвалія»
Б) «Надія»
В) «Давня весна»
6. Хто є головним героєм казки «Біда навчить»?
А) Крук
Б) Бузько
В) Горобець
- Перевіримо тести в кінці уроку.
ІІ. Основна частина
1. Вправа «Назви зайве»
- Назвіть героїв казки «Біда навчить».
(крук, ґава, курка, бузько, лелека, індик, сова, сорока, горобчик)
- Як ще називають лелек?
2. Хвилинка – цікавинка ( загадки про птахів)
3. Робота над словами
- Дібрати слова – пояснення.
- Як ще їх називають?
Клопіт будівлі для зберігання зерна
Ні гадки йому прославився
Зоглядівся ні про що не думав
Статкує не помітив
Вславився турбота
Дбає хазяйнує
Клуні турбується
Фізкультхвилинка
(показати птахів, які зустрічаються в казці)
4. Вибіркове читання ( слайди 9 – 10 )
- Прочитати речення з казки, які б ви підписали під малюнками.
5. Гра «Найшвидший шукач» ( слайд 11 )
- Нічого він не тямився…
- По дворі ходить курка…
- А я тобі от що скажу…
- Полетів він геть, аж…
- Бачить він…
- Без розуму, легше…
- Розум, молодче…
6. Робота над висловами ( в парах )
- Скласти вислови з казки.
- Хто з героїв казки говорив їх?
- Чи згодні ви з ними?
Поки біди не знатимеш, то й розуму не матимеш.
Хто дурнем вродився, той дурнем і згине.
7. Робота в групах ( слайд 12 )
- Складіть вислів (М_ др_м н_хто не вр_д_вс_, а н_вч_вс_).
- Чи згодні ви з цим висловом?
І група
- Доповніть речення
У житті не байдикуй, а багато ти …
Розумом ти не хвалися, а знаннями …
Хліб й до хліба зароби, і не знатимеш …
Усім, хто просить помагай, носа вверх …
Якщо попросять – помагай, і правил цих …
ІІ група
- Продовжити думку
Казка навчає нас бути розсудливими …
ІІІ група
«Торбинка запитань»
- Скласти три запитання за змістом казки
ІV група
Доповнити план казки
План
1. Був собі…
2. Бились, …
3. Прилетів у гай, коли бачить …
4. Полетів він на болото …
5. Сидить на ріллі …
6. Вилізла з дупла …
7. Сидить на сучку …
8. А по полю …
9. А на весну вже став …
8. Кросинг (9 малюнків)
- Розставити малюнки згідно змісту казки.
- Якого малюнка не вистачає?
- А який зайвий?
ІІІ. Заключна частина
1. Тестова перевірка ( слайди 13 - 14)
2. Самооцінювання та оцінювання роботи груп.
3. Домашнє завдання (за вибором)
- Намалювати малюнок до казки. Переказувати уривок, який зобразили на малюнкові.
- Скласти план казки у вигляді малюнків.
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |