Літературне читання

4 клас

Вчитель: Бондаренко О.В.,

вища категорія

Тема: Леся Українка «Біда навчить». Складання плану, переказ.

Мета:

- формування предметних компетентностей:

викликати інтерес до творчості Л. Українки на основі тих знань, які мають діти; продовжити знайомство з літературною казкою; показати, що мораль твору може бути в назві казки; розвивати вміння визначати героїв твору, виділяти головну думку твору, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формувати вміння стислого переказу; удосконалювати правильність, виразність читання; виховувати інтерес до народної мудрості.

- формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: вчити учнів аналізувати, робити висновки;

соціальні: удосконалювати вміння працювати в парах, групах; оцінювати свою роботу та роботу однокласників;

комунікативні: формувати зв’язне мовлення; вміння висловлювати свої судження.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.

Обладнання: ілюстрації до казки, картки для роботи в групах, картки з назвами птахів, картки для складання висловів, для словникової роботи, презентація до уроку.

План уроку

І. Вступна частина

1.Організація класу

2. Повідомлення теми та мети уроку ( слайд 1 - 2)

3. Читання девізу ( слайд 3 )

- Не просто дивитися, а бачити.

- Не просто слухати, а чути.

- Не просто читати, а й запам’ятовувати, щоб потім розповісти.

4. Ознайомлення із завданнями ( слайд 4 )

Швидко працювати

Виразно читати

Чітко розповідати

Мовлення своє розвивати.

5. Мовленнєва розминка

А) чистомовка ( слайд 5 )

Ив – ив – ив – горобчик на світі жив.

Ув – ув – ув – дуже нерозумним був.

Ати – ати – ати – як же зиму зимувати.

Ить – ить – ить – хто розуму його навчить.

Б) піраміди слів ( слайд 6 )

лі тав скре гоче

дво ри пта ства

не ма чи маленько

зер на заскре готала

бі да зогля дівся

- Скласти речення зі слів першої піраміди.

- Пояснити значення слів другої піраміди.

В) скоромовка ( слайд 7 )

Летіла сова,

Торохкотіла слова:

- Чи сон це, чи слон це,

А може і сонце?!

6. Тестова перевірка ( слайд 8 )

1. У якому році народилася Леся Українка?

А) 1896

Б) 1871

В) 1857

2. Яке справжнє імя Лесі Українки?

А) Українка

Б) Красницька

В) Косач

3. Який літературний псевдонім був у матері Лесі Українки?

А) Олена Пархоменко

Б) Олена Пчілка

В) Олена Паламарчук

4. Яка назва першої збірки Лесі Українки?

А) «На крилах пісень»

Б) «Відгуки»

В) «Думи і мрії»

5. Який перший вірш написала Леся Українка?

А) «Конвалія»

Б) «Надія»

В) «Давня весна»

6. Хто є головним героєм казки «Біда навчить»?

А) Крук

Б) Бузько

В) Горобець

- Перевіримо тести в кінці уроку.

ІІ. Основна частина

1. Вправа «Назви зайве»

- Назвіть героїв казки «Біда навчить».

(крук, ґава, курка, бузько, лелека, індик, сова, сорока, горобчик)

- Як ще називають лелек?

2. Хвилинка – цікавинка ( загадки про птахів)

3. Робота над словами

- Дібрати слова – пояснення.

- Як ще їх називають?

Клопіт будівлі для зберігання зерна

Ні гадки йому прославився

Зоглядівся ні про що не думав

Статкує не помітив

Вславився турбота

Дбає хазяйнує

Клуні турбується

Фізкультхвилинка

(показати птахів, які зустрічаються в казці)

4. Вибіркове читання ( слайди 9 – 10 )

- Прочитати речення з казки, які б ви підписали під малюнками.

5. Гра «Найшвидший шукач» ( слайд 11 )

- Нічого він не тямився…

- По дворі ходить курка…

- А я тобі от що скажу…

- Полетів він геть, аж…

- Бачить він…

- Без розуму, легше…

- Розум, молодче…

6. Робота над висловами ( в парах )

- Скласти вислови з казки.

- Хто з героїв казки говорив їх?

- Чи згодні ви з ними?

Поки біди не знатимеш, то й розуму не матимеш.

Хто дурнем вродився, той дурнем і згине.

7. Робота в групах ( слайд 12 )

- Складіть вислів (М_ др_м н_хто не вр_д_вс_, а н_вч_вс_).

- Чи згодні ви з цим висловом?

І група

- Доповніть речення

У житті не байдикуй, а багато ти …

Розумом ти не хвалися, а знаннями …

Хліб й до хліба зароби, і не знатимеш …

Усім, хто просить помагай, носа вверх …

Якщо попросять – помагай, і правил цих …

ІІ група

- Продовжити думку

Казка навчає нас бути розсудливими …

ІІІ група

«Торбинка запитань»

- Скласти три запитання за змістом казки

ІV група

Доповнити план казки

План

1. Був собі…

2. Бились, …

3. Прилетів у гай, коли бачить …

4. Полетів він на болото …

5. Сидить на ріллі …

6. Вилізла з дупла …

7. Сидить на сучку …

8. А по полю …

9. А на весну вже став …

8. Кросинг (9 малюнків)

- Розставити малюнки згідно змісту казки.

- Якого малюнка не вистачає?

- А який зайвий?

ІІІ. Заключна частина

1. Тестова перевірка ( слайди 13 - 14)

2. Самооцінювання та оцінювання роботи груп.

3. Домашнє завдання (за вибором)

- Намалювати малюнок до казки. Переказувати уривок, який зобразили на малюнкові.

- Скласти план казки у вигляді малюнків.

Кiлькiсть переглядiв: 5781

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930