/Files/images/021/стоп.jpg

Що робити, коли панікуєш???

ü Нервова система влаштована так: коли небезпечно тілу, усі знання не засвоюються. Тож перше, що треба зробити, - повернути спокій тілу. Якщо поруч з вами дитина, обійміть їх і скажіть: " Я з тобою". Якщо її рухи пришвидшено, треба говорити повільніше, тихо й бути на рівні очей дитини.

ü Безпека для людей - це про режим дня та рутину. Робіть усе, що ви запланували, якщо це можливо. Наприклад, піти в душ, поприбирати, приготувати їжу.

ü Пам'ятайте, треба пити воду. Коли симпатична система активна, у нас пересихає в роті. Якщо не хочете пити, хоча б змочіть губи чи пополощіть рот.

ü Треба їсти чи принаймні жувати. Коли ми жуємо, нервова система виходить зі стану паніки. Носіть з собою жуйки, цукерки. Ідеально, щоби було щось із вираженим смаком, аби повернути себе в стан мінімального спокою.

ü Слідкуйте за тим, аби ви та діти ходили до туалету. Історично склалося так: аби ссавці були в безпеці у них мають бути позиви до сечовипускання та дефекації. Це треба, щоби стати легшим перед втечею. Якщо в стресовій ситуації ви відчуваєте, що з кишківником щось відбувається, це абсолютно нормально.

ü Візьміть у ліву руку якийсь предмет. Коли ми беремо щось у ліву руку, то, фактично, беремо під контроль усе, що відбувається в правій півкулі мозку. Усі тривожні образи і думки - це зокрема робота правової півкулі. Наприклад, коли дитина тривожиться, а вам треба зібрати речі, призначте її відповідальною за якийсь процес і дайте щось у ліву руку. Це допоможе заспокоїтись.

ü Аби ми були в безпеці, ми маємо ввести нові правила нашого часу. Наприклад, не наближатися до вікон, натомість стати до так званої несучої стіни. Зараз саме час оглянути квартиру чи будинок й подумати, що може впасти з полиці.

ü Сконтактуйте із сусідами, знайомими, щоб відчувати, що поряд є підтримка. Якщо є можливість зібратися кількома сім'ями десь у безпечному місці, так ви можете влаштувати "колективну" безпеку.

ü Підтримуйте свої емоції. Дайте собі проявити емоції, які ви відчуваєте. Якщо хочете плакати чи злитися, так і робіть. При виплескуванні емоцій виділяється гормон ендорфін, який допомагає знеболити процес.

ü Коли страшно, у людини вимикається зона "Брока", що відповідають за говоріння. Якщо Ви відчуваєте те саме чи чуєте, що в дітей сиплий, нетиповий голос: говоріть голосно, співайте, кричіть...

ü Слідкуйте за диханням. Робіть на 2 такти вдих, а видих на 4 і 6. Тобто затримуйте дихання. Дітям можна давати скоромовки, щоби вони говорили їх на видиху.

ü Дозвольте собі трохи відволіктися та відпочити. Коли ми перебуваємо у стані травматизації, терапевти рекомендують грати в ігри-аркади, можете пограти в комп'ютерну гру та дозволити зробити це своїй дитині.

ü Коли ми не можемо нічого проконтролювати, треба виконати дії, які мають хоч трохи контролю, тобто те, за що ви можете взятися й що даватиме швидкий результат. Наприклад, щось швидко спекти чи прибрати на полицях.

ü Якщо ви ходите квартирою, краще йти перехресно: ліва рука, права нога. Коли ми перебуваємо в стресовому стані, то переважно ходимо паралельно: права нога, права рука. Це означає, що порушені зв'язки між півкулями мозку.

ü Обмежте потік інформації з соціальних мереж. Важливо поділяти новини на факти та думки. Факти - те, що повідомляють з офіційних джерел, думки - наша інтерпретація. Довіряйте перевіреній інформації офіційних джерел ЗСУ та органів влади.

ü Випишіть все, що вам необхідно зробити. Коли ми у стані стресу, то можемо чогось не згадати. Якщо це буде записано, ви зможете краще контролювати ситуацію.

ü Підтримайте своїх близьких та знайомих. Пам'ятайте, будемо виробляти свою стратегію поведінки і гуртуватись, це буде така лінія боротьби, де ми можемо виграти!

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!!! ТРИМАЙМОСЯ РАЗОМ!!!

Кiлькiсть переглядiв: 222

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930