№ | Назва заходу | Термін виконання | Виконавці |
Цільова аудиторія вчителі |
1. | Аналіз роботи класних керівників з профілактики дитячого насильства і булінгу за минулий навчальний рік | Вересень | Заступник директора |
2. | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Основні механізми і прояви феномену булінгу і його впливу на процес навчання дітей в шкільних умовах». | жовтень | Керівники МО |
3. | Ділова гра «Робота щодо профілактики жорстокого поводження з дітьми» | листопад | Адміністрація |
4. | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безрезультатні способи вирішення булінгу у школі. » | грудень | Психолог |
5. | Лекторій для вчителів школи на тему: «Булінг як соціально-педагогічна проблема»: Лекція 1. Булінг. Психологічне насилля в шкільному колективі. Лекція 2. Як вчителю протистояти цькуванню школярів. Лекція 3. Булінг – психолого-педагогічні причини і наслідки. Лекція4. Шкільний булінг як дискримінація прав дитини на навчання. Лекція 5. Булінг в початковій школі. Лекція 6. Наслідки булінгу. Як з ними боротись. Лекція 7. Вплив булінгу на успішність. | Протягом року | Психолог |
6. | Поповнювати методичну скарбницю новими формами роботи з профілактики і попередженню булінгу та кібербулінгу в школі. | Протягом року | Вчителі |
Цільова аудиторія учні |
1. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Протягом навчального року | Вчителі |
2 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Протягом навчального року | Класні керівники 1-4 класів |
3 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | Протягом навчального року | Класні керівники 1-11 класів |
4 | Класні і інформаційні години, бесіди. 1-4-ті класи: · Закони збереження доброти. · Я не дам себе ображати. · Як без особливих зусиль домогтися, щоб тебе перестали дражнити і ображати? · Наш заклад живе без насильства. · Давайте жити дружно! · Ми проти насильства. Як захистити себе? · Будемо добрими і не будемо злими. · Як я ставлюся до насильства. · Як навчитися жити без бійки. 5-9-ті класи: · Боятися страшно. Діяти не страшно. · Про правила поведінки і безпеки на вулиці. · Булінг як стадний допінг. · Вчися бути добрим. · Безпечна поведінка. · Що таке агресія? · Ласкаво проти насильства. · Як не стати жертвою насильства. · Способи вирішення конфліктів з ровесниками. 10-11-ті класи: · Вчися управляти своїми емоціями. · Виховання характеру через викорінення негативних звичок. · Як подолати шкільний буллінг? · Попередження насильства і жорстокості в школі. · Прекрасно там, де буває милосердя. · Життя як пізнання добра. · Як боротися з конфліктами. · Моральний закон всередині кожного. · Моя життєва позиція | Протягом навчального року | Класні керівники, класоводи |
5. | Книжкові виставки: · Булінг як етична проблема. · Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе. · Дитинство, вільне від жорстокості. · Скажемо « ні» байдужості до дитячого насильства | Протягом навчального року | бібліотекар |
6. | Рольова гра «Згладжування конфліктів» (для 8-9 кл) | Вересень, січень | Класні керівники |
7. | Рейд по закладу з метою перевірки інформаційної доступності правил поведінки і нормативних документів з профілактики булінгу | Жовтень , січень | Заступник директора |
8. | Тренінги по міжособистісному спілкуванню, формування навичок мирного вирішення конфліктів (8-11-ті класи) Цикл психологічних тренінгів за темами: · Вироблення правил безпечної поведінки. · Неприпустимість насильства і жорстокості у поводженні з однолітками » 5-11-ті класи) | Протягом року | Психолог, класні керівники |
9. | Індивідуальні консультації учнів (за результатами діагностики, спілкування з однолітками, дитячо-батьківські відносини, конфлікти) | Протягом року | Психолог, класні керівники |
10. | Тиждень толерантності | Два рази на рік | Класні керівники, вчителі, заступник директора |
11. | Інформаційна акція «Ні насиллю!» | Грудень | Класні керівники, соціальний педагог, психолог, заступник директора |
12 | Анкетування учнів: · Недописані тези (10-11-ті класи). · Вислови свою думку (7-9-ті класи). · Милосердя (5-8-ті класи). · Досвід зіткнення з насильством в закладі (2-11-е класи). · Виявлення насильства в закладі (5-9-ті класи). · Виявлення агресивної поведінки (5-9-ті класи). · Боротьба з насильством серед однолітків (7-9-е класи). · Виявлення суб'єктивної оцінки форм і причин прояви булінг (5-11-ті класи) | Протягом навчального року | Психолог |
13. | Конкурси: · Малюнків «У мене є права». · Творчих виробів «Гармонія - в кольорі, гармонія - в душі, гармонія - в життя». · Рефератів «Територія дитинства» | Протягом навчального року | Класні керівники, Заступник директора |
| Батькам | | |
| Консультації для батьківської спільноти: « Діти без насилля»; « Мудрість батьківської любові»; «Захистим наших дітей від насилля.» | Протягом року | Заступник директора, психолог |
| Тематичні батьківські збори: «Про права дитини на захист від будь-якої форми насилля»; «Як пережити наслідки булінгу, вчиненого в підлітковому віці»; «Як попередити і подолати булінг?» « До чого може привести булінг?» | Протягом року | Класні керівники 1-11 класів |
| Диспут «Булінг, ізгої, неприйняті – одна проблема?» | Листопад | Педагоги, психолог |
| Консультації психолога, соціального педагога: «Діти, яких затравили в Інтернеті»; «Якщо в ліцеї ображають. Рекомендації батькам»; «Шкільний булінг: піти, щоб залишитись?»; «Відмінності булінгу від простої необережності і неприємності. Приховані цілі і провокації булінгу. Наслідки»; « Як батькам проконтролювати ситуацію, якщо дитина піддається насиллю в ліцеї»; «Захист прав та інтересів дитини»; «Законодавство для батьків про виховання дітей»; «Помилки батьківського виховання та їх вплив на виховання у дитини системи цінностей» | Протягом року | Психолог, соціальний педагог |