№ | Назва заходу | Термін виконання | Виконавці |
Цільова аудиторія вчителі |
1. | Аналіз роботи класних керівників з профілактики дитячого насильства і булінгу за минулий навчальний рік | Вересень | Завуч з виховної роботи |
2. | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Основні механізми і прояви феномену булінгу і його впливу на процес навчання дітей в шкільних умовах». | жовтень | Керівники МО |
3. | Ділова гра «Робота щодо профілактики жорстокого поводження з дітьми» | листопад | Адміністрація |
4. | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безрезультатні способи вирішення булінгу у школі. » | грудень | Психолог |
5. | Лекторій для вчителів школи на тему: «Булінг як соціально-педагогічна проблема»: Лекція 1. Булінг. Психологічне насилля в шкільному колективі. Лекція 2. Як вчителю протистояти цькуванню школярів. Лекція 3. Булінг – психолого-педагогічні причини і наслідки. Лекція4. Шкільний булінг як дискримінація прав дитини на навчання. Лекція 5. Булінг в початковій школі. Лекція 6. Наслідки булінгу. Як з ними боротись. Лекція 7. Вплив булінгу на успішність. | Упродовж року | Психолог |
6. | Поповнювати методичну скарбницю новими формами роботи з профілактики і попередженню булінгу та кібербулінгу в школі. | Упродовж року | Вчителі |
Цільова аудиторія учні |
1. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Упродовж навчального року | Вчителі |
2 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Упродовж навчального року | Класні керівники 1-4 класів |
3 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | Упродовж навчального року | Класні керівники 1-11 класів |
4 | Класні і інформаційні години, бесіди. 1-4-ті класи: Закони збереження доброти. Я не дам себе ображати. Як без особливих зусиль домогтися, щоб тебе перестали дражнити і ображати? Наша школа живе без насильства. Давайте жити дружно! Ми проти насильства. Як захистити себе? Будемо добрими і не будемо злими. Як я ставлюся до насильства. Як навчитися жити без бійки. 5-9-ті класи: Боятися страшно. Діяти не страшно. Про правила поведінки і безпеки на вулиці. Булінг як стадний допінг. Вчися бути добрим. Безпечна поведінка. Що таке агресія? Ласкаво проти насильства. Як не стати жертвою насильства. Способи вирішення конфліктів з ровесниками. 10-11-ті класи: Вчися управляти своїми емоціями. Виховання характеру через викорінення негативних звичок. Як подолати шкільний буллінг? Попередження насильства і жорстокості в школі. Прекрасно там, де буває милосердя. Життя як пізнання добра. Як боротися з конфліктами. Моральний закон всередині кожного. Моя життєва позиція | Упродовж навчального року | Класні керівники, класоводи |
5. | Книжкові виставки: Булінг як етична проблема. Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе. Дитинство, вільний від жорстокості. Скажемо ні байдужості до дитячого насильства | Упродовж навчального року | бібліотекар |
6. | Рольова гра «Згладжування конфліктів» (для 8-9 кл) | вересень | Класні керівники |
7. | Рейд по школі з метою перевірки інформаційної доступності правил поведінки і нормативних документів з профілактики булінгу | жовтень | Завуч з ВР |
8. | Тренінги по міжособистісному спілкуванню, формування навичок мирного вирішення конфліктів (8-11-ті класи) Цикл психологічних тренінгів за темами: Вироблення правил безпечної поведінки. Неприпустимість насильства і жорстокості у поводженні з однолітками » 5-11-ті класи) | Упродовж семестру | Психолог, класні керівники |
9. | Індивідуальні консультації учнів (за результатами діагностики, спілкування з однолітками, дитячо-батьківські відносини, конфлікти) | Упродовж семестру | Психолог, класні керівники |
10. | Тиждень толерантності | З 17.11 – 21.11 | Класні керівники, вчителі, завуч з ВР |
11. | Інформаційна акція «Ні насиллю!» | Грудень | Класні керівники, вчителі, завуч з ВР |
12 | Анкетування учнів: недописаний тезу (10-11-ті класи). Вислови свою думку (7-9-ті класи). Милосердя (5-8-ті класи). Досвід зіткнення з насильством в школі (2-11-е класи). Виявлення насильства в школі (5-9-ті класи). Виявлення агресивної поведінки (5-9-ті класи). Боротьба з насильством серед однолітків (7-9-е класи). Виявлення суб'єктивної оцінки форм і причин прояви булінг (5-11-ті класи) | Упродовж навчального року | Педагог психолог |
13. | Конкурси: Малюнків «У мене є права». Творчих виробів «Гармонія - в кольорі, гармонія - в душі, гармонія - в життя». Рефератів «Територія дитинства» | Упродовж навчального року | Класні керівники, завуч з ВР |
| Батькам | | |
| Консультації для батьківської спільноти: « Діти без насилля»; « Мудрість батьківської любові»; «Захистим наших дітей від насилля.» | Упродовж семестру | Завуч по ВР, психолог |
| Тематичні батьківські збори. «Про права дитини на захист від будь-якої форми насилля»; «Як пережити наслідки булінгу, вчиненого в підлітковому віці»; «Як попередити і подолати булінг?» « До чого може привести булінг?» | Упродовж семестру | Класні керівники 1-11 класів |
| Диспут «Булінг, ізгої, неприйняті – одна проблема?» | Листопад | Педагог-психолог |
| Консультації педагога-психолога, соціального педагога: «Діти, яких затравили в Інтернеті»; «Якщо в школі ображають. Рекомендації батькам»; «Шкільний булінг: піти, щоб залишитись?»; «Відмінності булінгу від простої необережності і неприємності. Приховані цілі і провокації булінгу. Наслідки»; « Як батькам проконтролювати ситуацію, якщо дитина піддається насиллю в школі»; «Захист прав та інтересів дитини»; «Законодавство для батьків про виховання дітей»; «Помилки батьківського виховання та їх вплив на виховання у дитини системи цінностей» | Упродовж року | Педагог-психолог, соціальний педагог |
| | | | |