Аналіз роботи школи за 2017/2018 н.р.

  1. Інформаційна карта.

Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 розташована за адресою: м. Первомайськ, вул. Київська, 76, тел. 3-12-23

  1. Загальні показники роботи
Показники Стан
1. Мова навчання українська
2. Кількість класів 32
3. Загальне число учнів школи 9
у т.ч. учнів, що займаються в І зміну 909
4. Загальне число учнів 1-х класів 95
5. Забезпечення вихованців гарячим харчуванням 72 %
6. Кількість педпрацівників 54
7. Кількість робочих місць у комп'ютерному класі 19
8. Забезпеченість навчальними кабінетами 100%
9. Число книг у шкільній бібліотеці 22469 підруч. 11446 худ. літ.
10. Кількість їдалень 1
11. Кількість посадкових місць у їдальні 150

Нормативно- правова база та завдання

ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2017/2018 н.р., керуючись у своїй діяльності наступними чинними документами: Конституція України, новим Законом «Про освіту», Концепція НУШ, Законами «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Національна доктрина розвитку освіти, Концепція національного виховання, Концепція загальної середньої освіти, Концепція громадянського виховання, Концепція екологічної освіти України, Конвенція про права дитини, Державний стандарт початкової загальної освіти, Державний стандарт базової і повної середньої освіти, Комплексна програма профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДу серед населення, Національна програма патріотичного виховання, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма правової освіти населення, Положення про середній загальноосвітній навчальний заклад, Статут школи. Наш навчальний заклад спрямовував свою діяльність на вирішення таких завдань:

- забезпечення якісної освіти, що відповідає вимогам сьогодення через встановлення достатнього рівня освітньої діяльності педагогічного колективу;

- створення умов для особистісного розвитку учасників освітнього процесу через впровадження інноваційних форм та методів навчання і виховання ;

- удосконалення системи контролю та оцінювання через використання інтерактивних технологій ;

- модернізацію форм і методів навчання та виховання через впровадження прогресивного педагогічного досвіду;

- участь у всеукраїнських проектах;

- удосконалення управлінської діяльності;

- посилення виховного впливу на учнівську молодь щодо збереження власного здоров’я;

- створення умов для розвитку обдарованої молоді шляхом залучення її до різноманітних конкурсів, проектів;

- забезпечення належної профілактичної роботи щодо дитячої злочинності;

Наші здобутки 2017-2018 н.р.

Найвагомішими здобутками навчального закладу за підсумками 2017/2018 н.р. стали наступні результати:

- Запровадження проекту «Інтелект України» у 1-А класі (на 2017/2018 н. р.), учитель Войтковська І.М.;

- 7 призових місця на ІІІ етапі предметних конкурсів та олімпіад: олімпіада із зарубіжної літератури -ІІ місце, ; ІІІ місце у конкурсі знавців творчості Т. Шевченка ; ІІ місце у конкурсі «Юний історик»– ; І місце на «Кращий оратор»; ІІ місце у конкурсі «Поетична пристань» , 2 дипломанти обласного конкурсу фізичного конкурсу «Еврика».

- Команда учнів школи зайняла 22 призових місця, у тому числі 4 перших і посіла V командне місце в рейтингу участі команд навчальних закладів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських .

- За підсумками навчального року нагороджено 38 учнів школи Похвальними листами за високі досягнення; 2 учениці 11 класу: Бугаєнко Яна та Вовк Юлія – Похвальною грамотою за особливі досягнення у вивченні української літератури;

- Позитивний результат участі учнів школи у творчих та предметних конкурсах:

- ІІІ етап Міжнародного мовно – літературного конкурсу ім. Т. Шевченка 1 учасник – 1 переможець (100%);

- ІІІ етап літературного конкурсу «Поетична пристань» із 1 учасника 1 переможець(100%);

- ІІІ етап конкурсу «Театральна весна» із 1 учасника 1 переможець (100%);

- ІІ етап Міжнародного мовно – літературного конкурсу ім. Т. Шевченка - із 7 учасників 3 переможці (43 %);

- ІІ етап конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика - із 9 учасників – 5 переможців (56%);

- ІІ етап конкурсу знавців англійської мови із 2 учасників – 2 переможці (100%);

- ІІ етап міського фізичного конкурсу «Еврика», із 2 учасників – 2 переможці (100%); вони ж дипломанти обласного конкурсу;

- ІІ етап літературного конкурсу «Поетична пристань» із 3 учасників 1 переможець(33%);

- ІІ етап конкурсу «Україна молода» із 3 учасників 3 переможці (100%);

- ІІ етап конкурсу «Театральна весна» із 1 учасника 1 переможець (100%);

- ІІ етап конкурсу «Технічна творчість» із 2 учасників 2 переможці (100%);

- Зріс якісний показник навченості серед учнів основної та старшої школи ( 41%);

- Збільшилася кількість учнів основної та старшої школи, які навчаються на високому та достатньому рівнях;

- Зменшилась кількість учнів, які мають оцінки початкового рівня;

- 4 педагоги школи є керівниками міських методичних об’єднань, творчих груп, шкіл передового педагогічного досвіду, інших міських методичних груп.

- Учитель фізики Ментова Н.О. посіла ІІ місце у міському турі Всеукраїнського фахового конкурсу «Учитель року – 2018», номінація «фізика»;

-1 учениця 11 класу (Бугаєнко Я ) претендує на нагородження золотою медаллю за високі досягнення у навчанні.

- 1 учениця 9-х класів Гордійчук Владислава отримає свідоцтва особливого зразка.

- У фахових журналах надруковано 2 розробки учителя англійської мови Абрамович І.В.

- На методичному інтернет - порталі розміщено 32 розробки уроків і виховних заходів

- Власні сайти мають 20 учителів школи.

- Проведення на базі школи уже вдесяте ЗНО;

- Проведення Фестивалю інтелекту та заходу «Дім, в якому я живу», з метою відзначення перемог учнів, педагогів та батьків;

- Співпраця з меценатами: Є.М. Дирдіним та О.О. Горіциним через вручення премій.

- Підписано договір про співпрацю з громадською організацією « Агентство економічного розвитку» для реалізації проекту « Життя без сміття»

- Підписано договір про співпрацю з Національною Організацією Скаутів України.

Організація освітнього простору.

Структура навчального року, режим роботи школи, навчальні плани затверджені і відповідають чинному законодавству України.

Календарно-тематичне планування вчителів проаналізоване адміністрацією школи і затверджене, що дало змогу чітко і ефективно здійснювати навчально-виховний процес.

Робота школи відповідає вимогам Закону «Про освіту», вся документація закладу, наради, педради, засідання ведуться українською мовою.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється згідно з Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, затвердженими МОН України наказ № 329 від 13.04.2011 р. у 5-11 класах та наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 у 1-4 класах із змінами 2016 року)

Освітній процес забезпечено програмами, підручниками, педагогічними періодичними виданнями. Забезпечення освітнього процесу нормативно-правовими документами дало змогу діяти школі відповідно до вимог сьогодення. Школа є загальноосвітньою. Працює за навчальними планами та програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Діяльність школи організована у режимі забезпечення функціонування і подальшого розвитку. Керівництво підвищенням якості та ефективності внутрішкільного управління забезпечується систематичним плануванням роботи: річним, місячним та тижневим планами роботи.

Кадрове забезпечення

Освітній процес здійснювали протягом 2017/2018 навчального року 54 учителя: основних – 53 (98%) , за сумісництвом –1(2%); пенсіонерів –2 (4%)

Кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів:

(2016/2017 н.р.)

Всього педпрацівників Мають кваліфікаційну категорію Мають звання
В. І ІІ Сп. Б/к Старший учитель Вчитель-методист
55 24 10 14 7 1 11 5
% 44% 18% 25% 13% 2% 20% 9%

Кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів:

(2017/2018 н.р.)

Всього педпрацівників Мають кваліфікаційну категорію Мають звання
В. І ІІ Сп. Б/к Старший учитель Вчитель-методист
54 24 10 12 6 2 10 5
44% 19% 22% 11% % 19% 9%

Як видно із даних, кваліфікаційний рівень педагогів у 2017/2018 н.р. високий, що дає впевненість у творчому і професійному зростанні фахового рівня педагогів школи. У порівнянні з минулим навчальним роком збільшилась кількість педагогів, які підвищили свою кваліфікаційну категорію, отримавши звання старший учитель. Колектив поповнився значною кількістю молодих педагогів, які приступили до роботи на початку навчального року.

Освітній рівень педагогічних кадрів:

2016/2017 н.р.

Всього Вища освіта (повна) Середня спеціальна Незакінчена вища
52 51 98% 1 2% -

2017/2018 н.р.

Всього Вища освіта (повна) Середня спеціальна Незакінчена вища
54 51 94% 1 2% 2 4%

Як свідчать дані, освітній рівень педагогів вирізняється високими показниками. Маємо 2 молодих спеціалістів, які навчаються у магістратурі.

Віковий склад педагогів: до 30 років – 6 (11%); до 40 років – 15 (28%);

41-55 років – 24 (44%), більше 55 - 9(17%). Дані моніторингу засвідчують, що більше половини педагогів віком від 30 до 50 років – це вік професійного досвіду. У порівнянні з попереднім роком наш колектив у кожній позиції подорослішав на 3%. Незважаючи на це, я хочу вірити, що колектив школи не втратив творчого вогника, що він гнучкий, здатний йти в ногу з часом.

Стаж роботи педагогічних працівників:

до 3 років – 5 (9%);

до 10 років – 5 (9%);

до 20 років – 15 (28%);

до 25 років – 9(17%)

Понад 26 років – 20 (37%).

Аналіз стажу засвідчує, що у порівнянні з попереднім роком колектив став молодшим кожна позиція від 3 до 5%

Всі аналітичні дані дають змогу зробити висновок , що колектив педагогів має високий рівень освітньої підготовки, професіоналізму, надання якісної освіти,колектив стабільний, досвідчений, має власні наробки, традиції, життєвий і професійний досвід . Є частина педагогів з великим професійним досвідом, майстри своєї справи. Є частина педагогів, які виробили свій почерк професійний. Є – молоді спеціалісти з величезним бажанням працювати і вдосконалювати професійну діяльність. Поряд з усіма позитивними сторонами освітнього процесу в школі, як і попередні роки , залишаються проблематичні питання: виникнення конфліктів між учителями, учнями Відсутність дисципліни на уроках, як у молодих спеціалістів, так і майстрів своєї справи. А також почастішали конфліктні ситуації між педагогами та батьками. Це зумовлено сучасними реаліями життя, великим бажанням всіх сторін задовольнити власне ‘ Я’.

Результати освітнього процесу

На початок 2017/2018 навчального року навчалося 909 учнів. У попередньому році було.900 Укомплектовано 32 класи, із середньою наповненістю 28,4 учнів. Наповнення стабільне – 28,4

За цей навчальний рік вибуло із закладу 20 учнів, у порівнянні з минулим (59). Кількість дітей, які вибули, зменшилась на 39 учнів Прибуло за звітний період до закладу 23, за минулий рік - 44 учнів. Також кількість прибулих зменшилась на 11. Основна мета переходу дітей з одного навчального закладу до іншого - це зміна місця проживання батьків.

Аналіз звітів вчителів про успішність учнів 3-4 класів показав, що із 217 учнів 3-4 класів високий рівень мають 21 учень, що становить 10 %; достатній рівень продемонстрували 115 учнів, що становить 53%; середній рівень мають 81 учень- це 37%; початковий рівень знань відсутній. Рівень навченості покращився в цілому на 3% у порівнянні з результатами минулого навчального року.

Аналіз звітів результатів навченості 5-11 класів показав, що на кінець 2017/2018 навчається 499 учнів. З них високий рівень мають 20 школярів, що становить 4%; достатній рівень – 183 (37%) учнів; середній рівень - 252 - 50% учнів; початковий рівень виявили 44 учнів, що становить 9% від загальної кількості учнів 5-11 класів.

У порівнянні з результатами за І семестр 2017/2018 навчального року, кількість учнів, що мають високий рівень збільшилася на 4 (1)%. Кількість учнів достатнього та середнього істотно не змінилася. Кількість учнів початкового рівня зменшилася на 8 (2%) учнів.

Загалом рівень навченості по школі зріс з 39 до 41%.

За останні 3 роки показник рівня навченості покращився на 4% (з 36% у 2015/2016 н.р. до 41% у 2017/2018 н.р.). Кількість учнів, які мали бали початкового рівня, зменшилася на 7% (у 2015/2016 н.р. – 82(16%), у 2017/2018 н.р. -44 (9%)).

Незважаючи на істотне покращення результатів навчання, учнів, які не встигають, залишається достатня кількість. Причинами такого стану речей є: відсутність системи роботи учителів зі учнями, які мають початковий рівень знань та зі школярами, які пропускають заняття через хворобу; недостатній зв’язок учителів з батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності дітей через щоденники та слабкий контроль з боку батьків за навчанням учнів. Вчителям-предметникам необхідно знайти нові підходи до організації роботи зі школярами.

Високі результати навчання за 2017/2018 н.р. серед 5-11 класів показали учні 10-Б, 5-А та 6-Б класів. Перші позиції вони займали також в І семестрі і на кінець навчального року значно покращили власні здобутки: 10-Б на 4%, 5-А – на 10%, 6-Б – на 8%.

с№ Клас Класний керівник ЯП
1 10-Б Тарнавська Л.А. 74%
2 5-А Абрамович І.С. 69%
3 6-Б Волкова О.О. 65%

Виконуються вимоги Державного стандарту якості освіти також в 11, 5-Б, 10-А, 7-Б, 6-В класах. Учні цих класів за результатами І семестру та річних оцінок мають стабільні показники рівня навченості.

Позитивна динаміка якісного показника навченості школярів спостерігається у більшості 11 (61%) класах середньої та старшої школи, 2(11%) - залишилися на тих же позиціях, що і в І семестрі; в учнів 5 (28%) класів знизилися показники якості знань.

Найбільше зниження успішності у порівнянні з І семестром спостерігається у 8-В класі (із 40% до 30%), 7-Б (з 50% до 43%), 5-В (з 29% до 23%).

Більше уваги навчанню необхідно приділити учням, в класах яких рівень навченоті становить менше 40%, а особливо школярам 7-А, 5-В, 8-Б класів.

Учителям, які викладають предмети у тих класах, які мають негативну динаміку, необхідно приділяти належну увагу мотивації і інтересу учнів до уроку, контролювати засвоєння матеріалу школярами, які пропустили попередні заняття, проводити диференційований та індивідуальний підходи на кожному уроці

За результатами навчального року 20 (4%) учнів 5-11 класів мають бали високого рівня. Серед випускників школи визначились претенденти на відзнаку: Гордійчук В., учениця 9-А класу – свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою; Бугаєнко Я., учениця 11 класу – золоту медаль.

Список учнів, які закінчили 2017/2018 н.р. з відмінним результатом:

Клас ПІ Середній бал
5-Б Буйновська Світлана 11,4
6-Б Єфімова Катерина 11,2
10-А Хоменко Оксана 11,1
10-Б Солтановська Діана 11
5-А Бугаєнко Ольга 11
6-А Бугаєнко Анна 10,9
6-А Грицик Олексій 10,9
10-А Чаполда Олександра 10,8
11 Бугаєнко Яна 11
6-Б Садовська Сніжана 10,8
6-Б Ващук Анна 10,7
10-А Мосієнко Ірина 10,7
10-Б Москаленко Анастасія 10,7
6-В Копилов Богдан 10,6
5-Б Драганова Вероніка 10,6
9-А Гордійчук Владислава 10,5
7-Б Кавака Надія 10,5
9-Б Станкова Валентина 10,3
5-Б Кондратьєва Катерина 10,2
11 Вовк Юлія 10,9

За результатами успішності учнів відповідно до рейтингу класів, відзначені класи-переможці:

Серед 1-4 класів

1 місце – 3-В ( Бондаренко О.В.) –75%

2 місце – 4-В (Кривалап І.Ю.) – 70%

3 місце – 4-Б (Запорожченко Т.В.) -69%

Серед 5- 11 класів посіли призові місця:

І – 10- Б (Тарнавська Л.А. – 74%)

ІІ- 5-А ( Абрамович І.В. -69%)

ІІІ- 6-Б клас (Волкова О.О. – 65%)

У 2017/2018 н. р. в школі за індивідуальною формою навчалося 8 учнів, які за станом здоров'я не могли відвідувати школу, освітній процес з ними забезпечували 25 учителів. Індивідуальне навчання здійснювалось за індивідуальними навчальними планами, розробленими школою з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їх здібностей та потреб.

У 2017/2018 навчальному році початкова школа налічувала 14 класів та одну групу продовженого дня. Робота в групі здійснювалася вихователем Швидею С. І. відповідно до режиму дня, розробленого на основі Державних санітарних правил і норм улаштування, який затверджений директором школи. Неодноразовий адміністративний контроль за роботою ГПД показав, що Світлані Іванівні Швиді бракує організованості, цілеспрямованості у підготовці окремих заходів, тому чисельність і склад дітей, які відвідують групу, постійно змінювалися. Учні, які відвідували ГПД, забезпечені дворазовим якісним, повноцінним, організованим у відповідності з нормами, затвердженими Міністерством охорони здоров’я України, харчуванням.

Результатом освітньої діяльності учнів є проведення ДПА у випускних класах.

Результати ДПА у 4-х класах:

№ п/п Навчальний предмет клас Кіль-кість учнів у класі Скла-дали ДПА Ріень навчальних досягнень учнів
П % С % Д % В %
1. Українська мова і літ.читання 4-А 26 23 1 5 4 17 7 30 11 48
4-Б 29 27 - - - 12 44 15 56
4-В 30 29 - 6 21 19 70 4 9
4-Г 26 25 - - 10 40 12 48 3 12
2. Математика 4-А 26 24 - - 4 17 13 54 7 29
4-Б 29 27 1 4 6 22 15 56 5 18
4-В 30 29 1 3 6 21 10 34 12 42
4-Г 26 26 1 4 7 27 12 46 5 24

Результати ДПА учнів 9-х класів

З 31 травня по 07 червня учні 9-х класів здавали державну підсумкову атестацію за курс базової загальної середньої освіти з української мови, математики та предмету на вибір : 9-А і 9-Б здавали фізику, 9-В – англійську мову.

До ДПА допущені 71 учень 9-х класів, 6-звільнені за станом здоров’я.

ДПА проводилося в письмовій формі , пройшло організовано, без порушень.

З української мови випускники основної школи писали диктант і показали такі результати: на високий рівень справилися із завданням 13 ц- 20% дев’ятикласників, достатній – 26 учнів - 40%, на середньому рівні справилися з роботою 13 -20% школярів і на початковому теж 13, - 20% від загальної кількості учнів 9-х класів.

Загалом якісний показник серед учнів 9-х класів за результатами ДПА становить 60% . Це на 7% вище за річне оцінювання.

З математики завдання до ДПА охоплювали навчальний матеріал за курс основної школи. 13 учнів - 20%, отримали бали високого рівня; 32 - 49% - достатнього, 17-26% отримали бали середнього рівня і 3 учні- 5% - початкового. Якісний показник за результатами державної підсумкової атестації з математики становить 69%, що на 9% вище за річні бали.

Фізику здавали учні 9-А та 9-Б класів і показали такі результати: 11 учнів - 26% справилися із завдання на високому рівні, 14-33%-на достатньому, 16-37% школярів на середньому і 2 учні показали початковий рівень.

Учні 9-В класу проходили державну підсумкову атестацію з англійської мови і показали такі результати: високий рівень отримали 2 учні - 10%, достатній -8 -36%; середній також 8- 36 %і на початковий рівень виконали завдання 4 учні – 18 %.

За результатами ДПА переважна більшість дев’ятикласників підтвердили та підвищили свої знання з предметів. Учні якісно підготувалися до ДПА, володіють ключовими компетентностями та вміють застосовувати набуті знання на практиці.

ДПА учнів 11 класів, які здавали у формі ЗНО, ще не завершено, бо залишились ще фізика та хімія. Результати надасть Український ЦОЯО після 15.06.2018 року

Результати роботи з обдарованими дітьми

Результативність участі учнів ЗОШ №4

у ІІ-ІІІ етапах предметних олімпіад за період з 2012 по 2018 роки:

Навчальний рік І місць (к-ть) ІІ місць (к-ть) ІІІ місць (к-ть) Всього (к-ть) Загальне місце
ІІ етап ІІІ етап ІІ етап ІІІ етап ІІ етап ІІІ етап ІІ етап ІІІ етап ІІ етап
2012-2013 12 - 8 1 5 4 25 5 ІІ
2013-2014 7 - 3 1 8 3 18 4 ІV
2014- 2015 2 - 4 - 11 2 17 2 ІІІ
2015/2016 5 - 6 - 9 - 20 - V
2016/2017 2 - 9 - 11 - 22 1
2017/2018 4 1 11 7 - 22 1 V

Команда учнів школи у 2017-2018 н.р зайняла 22 призових місця (22 і у минулому році), у тому числі 4 перших (проти 1 у минулому році) і посіла V командне місце в рейтингу участі команд навчальних закладів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад ( проти VІ у 2016/2017 н. р.), що є загалом позитивною тенденцією у порівнянні з минулим роком. Однак лише 3 учнів початкової школи проти 7 у минулому стали переможцями ІІ етапу, результат погіршився на 58%. Показник результативної участі команди - 35 % переможців від загальної кількості учасників ( і хоча це на 6% більше, ніж у минулому році) свідчить про недостатньо ефективний відбір учителями учасників та їх підготовку для участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.

Принесли призові місця у ІІ і ІІІ етапах учнівських предметних олімпіад та конкурсів учні:

1.Сіваченко Олександра (3-В) - переможець ІІ етапу (ІІІ м.) конкурсу ім. П. Яцика (уч. Бондаренко О.В.)

2. Худолєй Катерина (4-В) - переможець ІІ етапу (ІІІ м.) конкурсу ім. П. Яцика (уч. Кривалап І.Ю.)

3.Драганова Вероніка( 5-Б) – переможець(ІІІ м.) міського конкурсу читців англомовної поезії (уч. Абрамович І.В.)

4. Кондратьєва Катерина (5- Б) - переможець ІІ етапу(ІІІ м.) конкурсу ім. П. Яцика (уч. Шостак Н.І.)

5. Чайковська Мар’яна - переможець(ІІ м. – вокальний жанр) міського конкурсу художньої самодіяльності «Україна молода», (уч. Шостаков В.В.)

6. Бугаєнко Анна (6-А) - переможець ІІ етапу (ІІІ м.)предметної олімпіади з математики (уч. Омельченко Н.М.)

7.Єфімова Катерина(6-Б) – переможець(ІІІ м.) міського конкурсу читців англомовної поезії(уч. Абрамович І.В.)

8.Переможці (І м.) міського фізичного конкурсу «Еврика»: Ткаченко Микита, Коваленко Олександр(7-Б), (уч. Кавака Л.Г.), дипломанти обласного конкурсу.

9.Кавака Надія (7-Б) - переможець ІІ етапу(І м.) предметної олімпіади з фізики(уч. Кавака Л.Г.)

10.Денисов Любомир (8-Б) - переможець ІІ етапу (ІІ м.)предметної олімпіади з англійської мови (уч. Костецька Т.О.)

11.Хмельницький Михайло (8-В) - переможець ІІ етапу (ІІІ м.)предметної олімпіади з української мови та літератури ( уч. Бандалет О.О.)

12.Шевченко Юлія(9-А) - переможець ІІ етапу(ІІ м.) предметної олімпіади з німецької мови (уч. Крук О.В.)

13.Гордійчук Владислава(9-А) - переможець ІІ етапу конкурсу знавців творчості Т. Шевченка(Ім.) ( уч. Шевченко Н.В.) та ім. П. Яцика (ІІІ м.) ( уч. Шевченко Н.В.), переможець ІІІ етапу конкурсу знавців творчості Т. Шевченка(ІІІ м.) ( уч. Шевченко Н.В.), переможець ІІ етапу(ІІ м.) предметної олімпіади з англійської мови ( уч. Яковенко Т.В.), переможець ІІ етапу (І м.)предметної олімпіади з правознавства (уч. Унтілова О.М.), учасник обласного етапу; переможець (ІІІ м.) міського етапу конкурсу «Лідер Року – 2018».

14. Мосієнко Ірина (10-А) - переможець ІІ етапу конкурсу знавців творчості Т. Шевченка( уч. Шевченко Н.В.), ІІ етапу(ІІ м.) предметної олімпіади з російської мови(уч. Тарнавська Л.А.), переможець ІІ етапу (ІІІ м.)предметної олімпіади з української мови та літератури( уч. Шевченко Н.В.), переможець ІІ етапу (ІІ м.) предметної олімпіади з географії (уч. Пушкарьова А.М.)

15.Чаполда Олександра (10-А) - переможець ІІ етап(ІІІ м.) конкурсу ім. П. Яцика ( уч. Шевченко Н.В.), переможець ІІ етапу (ІІ м.)предметної олімпіади з правознавства (уч. Унтілова О.М.), учасник обласного етапу, переможець ІІ етапу (ІІІ м.) предметної олімпіади з математики ( уч. Волкова О.О.)

16. Стадніченко Ксенія (10-А) - переможець ІІ етапу(ІІІ м.) предметної олімпіади з трудового навчання.

17. Москаленко Анастасія(10-Б) – переможець ІІ та ІІІ етапів(І , ІІ м.) конкурсу «Поетична пристань» (уч. Шостак Н.І.),

18. Солтановська Діана(10-Б)- переможець ІІ (Ім.) та ІІІ етапів (ІІм.) предметної олімпіади із зарубіжної літератури (уч. Тарнавська Л.А.), дипломант Всеукраїнського конкурсу учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності»(уч. Унтілова О.М.), переможець міського творчого конкурсу «Вишиванка із бабусиної скриньки»

19. Переможці ІІ етапу(ІІ м.) Всеукраїнського турніру юних істориків: Москаленко А., Гребенюк Таїсія(10-Б), Кравець Дар’я( 10-А),(уч. Кречко Н.І., Унтілова О.М.); Гребенюк Т. – переможець ІІ етапу Всеукраїнського турніру юних істориків у номінації «Кращий доповідач».

20. Переможці (ІІ м.- фольклорний жанр, ІІ таІІІ м. - хореографія) міського конкурсу художньої самодіяльності «Україна молода», учні 10- Б класу: Бурага Сергій, Вовненко Віолета, Войтковський Олександр, Гаврилюк Аркадій, Зініч Яніна, Іщенко Софія, Кирлан Олександр, Когутенко Поліна, Москаленко Анастасія, Савескул В., Пастушок Євген та Максим(6-Б), Солтановська Діана, Цихоня Тетяна, Шмигельський Максим, Запорожченко Катерина(7-В) (уч. Тарнавська Л.А., худ. кер. Зініч Т.А., костюмер Пастушок О.Є.)

21. Переможці міського (І м.) та обласного (ІІ м.) конкурсу «Театральна весна»: Гаврилюк Аркадій, Зініч Яніна, Когутенко Поліна, Москаленко Анастасія, Пастушок Євген., Солтановська Д., Цихоня Т.(10- Б),(уч. Тарнавська Л.А.)

22. Паращук Андрій (11)- переможець ІІ етапу(ІІ м.) предметної олімпіади з фізики (уч. Кавака Л.Г.)

23. Бугаєнко Яна (11) - переможець ІІ етапу(ІІІ м.) конкурсу знавців творчості Т. Шевченка (уч. Ткачук В.С.), переможець ІІ етапу (ІІ м.)предметної олімпіади з екології (уч. Лебеденко Г.М.)

24.Худолєй Анастасія (11) - переможець ІІ етапу (ІІІ м.)предметної олімпіади з астрономії (уч. Кавака Л.Г.)

25. Вовк Юлія (11) - переможець ІІ етапу (ІІ м.)предметної олімпіади з біології (уч. Шевцова В.В.)

26. Крисенко Аміна (11) - переможець ІІ етапу(ІІІ м.) предметної олімпіади з трудового навчання.

27.Гордійчук Вдада, Смоленська Аліна та Грицик Анжеліка – учнівський парламент, газета «Форт», акція «Громадянин -2018»

28. Бруньківська Ірина, 3- В клас, переможець ІІ етапу предметної олімпіади ( І м.) з «Я у світі»(уч. Бондаренко О.В.)

29.Бадера Кіра, 3-А клас, переможець ІІ етапу предметної олімпіади (ІІ м. ) з української мови та літературного читання(уч. Маріянчук Н.П.)

30.Майстренко Лілія, 3-В клас, переможець ІІ етапу предметної олімпіади (ІІ м.) з англійської мови (уч. Зубова В.В.).

У 2017/2018 н.р. кількість учасників у Всеукраїнських конкурсах становила 452, достатній і високий результати продемонстрували 402 учасники (82 %),50 учнів стали учасниками конкурсів.

Також протягом року проведено ряд виховних заходів, впроваджено ряд розвиваючих проектів, найбільш вагомі з них:

- Почалась спільна робота(учителів, батьків, учнів) над проектом «Створюємо нове освітнє середовище»;

- Участь у заходах до Дня міста, перемога у конкурсі «Намалюй карту міста»;

- Проведено благодійний ярмарок «Нову школу творимо разом»;

- Надана благодійна допомога дітям з особливими потребами (вихованці ДНЗ №25);

- Участь та перемога у конкурсі «На кращий друкований орган»;

- Участь та перемога у конкурсі «Лідер року»;

- Участь та перемога у конкурсі « Громадянин – 2018»;

- Участь і перемоги у конкурсах «Україна молода», «Юний історик», «Театральна весна»;

- 2 фестивалі інтелекту на підтримку обдарованої молоді;

- Участь у міському проекті до Дня української вишиванки;

- Постановка благодійного мюзиклу «Білосніжка і сім гномів»

Адміністрацією школи проведений ґрунтовний аналіз роботи педагогів з обдарованими дітьми, відзначено сильні та слабкі сторони роботи з обдарованими; винесено подяку учителям, які продемонстрували у поточному році високу результативність у роботі з обдарованими і здібними дітьми, вказано тим педагогам, хто послабив даний напрямок роботи, тому знизились або відсутні високі результати.

Робота талановитих та обдарованих учнів, що досягли значних результатів в навчанні, творчості та спорті, кожного року стимулюється премією Дирдіна Є.М., премією клубу « Дедал» О.О.Горіцина. Так, у 2018 році премією Дирдіна Є.М. нагороджено 8 учнів (поти 7 у минулому) та 1 класний колектив -10-Б, кл. кер. Тарнавська Л.А.(проти 3 у минулому); премією клубу « Дедал» - 26 учнів (проти 13 у минулому).

Спортивно - масова робота

Ціннісне свідоме ставлення особистості до свого здоров’я – невід’ємна складова виховної роботи загалом. Під цим девізом пройшли : година спілкування «Найцінніше у моєму житті»(3-А, Маріянчук Н.П.), морально-етична бесіда «Статеве дозрівання. Гігієна хлопця, дівчини» (7-і класи), вернісаж учнівської творчості по класах «Власне здоров’я у власних руках»; участь учнів школи у спортивних гуртках та секціях, іх налічується біля 120 чоловік.

Цифра є сталою протягом останніх трьох років. На базі школи функціонує гурток «Баскетбол» (кер. Гладілін Ю.В.), відвідують який 12 учнів 8-9-х класів, хоча суттєвих результатів на рівні міста гуртківці не демонструють. Однак учні, що відвідують міські спортивні секції, показують стабільні результати на рівні міста і області, зокрема Курінний В. (7-Б) є КМС з греблі, і був відзначений премією клубу «Дедал», осбиста першість Козирєва В. (11 клас) у метанні ядра. Перемоги футболістів 2004, 2005, 2007 р. н. у першості на приз клубу «Шкіряний м’яч», а спортсмени 2004 р. н. премогли (ІІ м.) на рівні області, за що отримали премію клубу «Дедал»; Починок В. та Василевський Я. (4-Б) стали членами збірної для участі у Всеукраїнській першості цього ж кубку

( керівники Дегтяренко О.А, Гладілін Ю.В. Овчинников Д.В та участь дітей у позашкільних спортивних секціях та школах)

Педагогічні працівники школи знову взяли участь у щорічній спартакіаді, продемонструвавши гідні результати (Кавака Л.Г. – посіла І місце в тенісі, Черепенько А.О.- ІІ місце в легкій атлетиці).

Методична робота

Методична робота у Первомайській ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2017/2018 навчальному році організована згідно із вимогами Законів України , Програми розвитку Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 на 2015-2020 роки, затвердженої рішенням педагогічної ради школи (протокол від 25.08.2015 № 5), річного плану роботи школи, методичного кабінету . Методична робота з педагогічними працівниками спрямована на реалізацію науково-методичної теми «Формування всебічно-розвиненої особистості, виховання активного громадянина України шляхом удосконалення навчально-виховного процесу через тісну співпрацю педагогів, дітей, батьків » (2015- 2019 рр). і на розв’язання таких завдань:

ü науково-методичний супровід забезпечення вимог Державних стандартів;

ü удосконалення фахової майстерності і кваліфікації педагогічних кадрів, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

ü підвищення якості знань учнів засобами сучасних форм і методів роботи;

ü мотивація педагогів до використання сучасних підходів в організації навчально-виховної роботи, спрямованих на формування життєвих і предметних компетнетностей;

ü поширення педагогічного досвіду працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях та на освітніх сайтах;

ü забезпечення змістовного наповнення веб-сайту школи та створення власних інтернет-ресурсів;

ü робота над удосконаленням сучасного уроку;

ü професійне становлення молодих учителів.

Методична робота закладу будується на діагностичній основі, має практичну спрямованість, відзначається як традиційними, так і нетрадиційними підходами, поєднанням індивідуальних, групових, колективних форм роботи з вчителями.

Тематика теоретичних та практичних занять із педагогічними працівниками, засідань шкільних методичних об'єднань підпорядкована методичній проблемі закладу. Ця система вдало поєднує різноманітні аспекти: організаційні, психолого – педагогічні, роботу з кадрами, роботу з учнями та їхніми батьками, зміцнення матеріально – технічної бази, стимулювання педагогів та учнів до самовдосконалення та самореалізації.

Для забезпечення демократичного керівництва методичною роботою в закладі діє методична рада, до складу якої увійшли адміністрація навчального закладу та педагоги – представники різних шкільних методичних об’єднань. Протягом 2017/2018н.р. проведено 4 засідання, обговорено 15 питань, серед яких питання організаційного, інструктивно-навчального, методичного спрямування. Заслуговують на увагу розглянуті питання, спрямовані на удосконалення рівня успішності учнів: моніторинговий супровід ефективності адаптації дітей до змін освітнього середовища; звіти про роботу постійно діючого психолого-педагогічного консульт-пункту «На допомогу вчителю і учню» та про роботу ШМО учителів іноземної мови; експертна оцінка стану методичної роботи в школі; обмін досвідом керівників шкільних методоб’єднань щодо проведення предметних декад і тижнів.

У 2017/2018 н.р. завершено роботу над ІІІ (практичним) етапом реалізації науково-методичної проблеми. Він передбачав практичне дослідження науково-методичної проблеми, в ході якого заплановано і реалізовано ряд практичних заходів, спрямованих на допомогу учителю. Так, у методичному куточку оформлено довідниково-інформаційний методичний куточок з проблеми (зібрано і систематизовано матеріали, спрямовані на допомогу учителю- класоводу, учителю-предметнику і класному керівнику). У минулому навчальному році розпочав свою роботу і продовжував, поки був психолог, постійно діючий психолого-педагогічний консульт-пункт «На допомогу вчителю і учню», в рамках якого психолог проводив як колективні, так і індивідуальні заходи (тренінги, семінари, консультації), мета яких – допомогти учаснику навчально-виховного процесу створити грунт для позитивного морального клімату, розширити мотиваційну сферу учнів і вчителів. З цією ж метою вже наразі запроваджено адміністрацією серію мультимедійного дослідження в рамках перегляду відеосюжетів циклу «Реалізуємо успішно Концепцію НУШ».

У читальному залі оформлена змінна виставка методичної літератури з проблеми школи. Крім того, Ірина Олександрівна створила електронний каталог сайтів для вчителів – предметників, постійно організовує тематичні виставки літератури до педради, метод ради, інших методичних заходів.

У школі щороку проводиться серія відкритих (нині показових) уроків і заходів. З метою демонстрації тісного тандему всіх учасників ОП проводяться предметні тижні, декади, дні відкритих дверей. У цьому навчальному році вдало проведені декади початкових класів та іноземної мови, тижні математики, фізики, інформатики; тиждень зарубіжної літератури і російської мови, тиждень історії і права, тижні знань з безпеки життєдіяльності та дитячої книги; декади «За здоровий спосіб життя» і української мови і літератури та тиждень природничих наук. В рамках всіх названих тематичних періодів проводилися від 5 до 20 показових уроків та заходів, на 50% із яких були присутні чи брали безпосередню участь батьки.

Значну роль в організації шкільної методичної роботи відіграє педагогічна рада, на засіданнях якої розглядаються питання ефективності викладання предметів, виховної роботи, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Протягом поточного навчального року проведено 7 засідань, 3 з яких – тематичні:«Роль методичного об’єднання у розвитку компетентного учителя, здатного сформувати в учня високий рівень творчого, морального і фізичного розвитку», «Творчою людиною можна народитися, творчості можна і навчитися» (В.Сухомлинський), «Удосконалення навчально - виховного процесу шляхом упровадження сучасних педагогічних технологій.»

У школі сформовано і діяло об’єднання класних керівників 5-11класів (керівник Кравець А.І.); Школа молодого педагога (керівник Лебеденко Г.М.) та 8 предметних методичних об’єднань: учителів української мови і літератури (Шостак Н.І.); учителів зарубіжної літератури і російської мови(Тарнавська Л.А.); учителів іноземної мови (Абрамович І.В.); учителів художньо-естетичного циклу (Куценко О.М.); учителів фізики, математики, інформатики (Волкова О.О.); учителів суспільно-природничого циклу (Кречко Н.І.); учителів початкових класів (Фудар О.І.); учителів фізичної культури (Гладілін Ю.В.).

Проблемні теми, обрані членами МО для поглибленого опрацювання, в основному, витікають із загальної науково-методичної проблеми школи, а проблемні теми учителів – переважно із теми МО.

Слід зазначити, що теми, обрані МО для опрацювання, є актуальними, сформовані у відповідності до основної сучасної педагогічної концепції, витікають із загальної проблемної теми школи і є цілісними (тобто кожна тема об’єднує як навчальну, так і виховну роботу в межах циклу предметів.

Аналіз показав, що вчителі працюють над обраною темою переважно 5 років (міжатестаційний період). Проте у жодного вчителя не складено план реалізації теми. Хоча протягом роботи над проблемою кожен педагог має проміжні результати: показові уроки, виступи на засіданнях МО і педрадах, тематичні батьківські збори, друк у фахових виданнях та на методпорталі, але ці результати ніяким чином не оформлені і не систематизовані. Чітко і з підтверджуючими продуктами прослідковуються результати лише окремих педагогів:

- Нагога С.В. – над проблемою працює 3-й рік; взяла участь у 7 тематичних вебінарах (є сертифікати);

- Маріянчук Н.П., Бондаренко О.В. – планомірно створюють власні електронні банки презентацій до уроків;

- Дегтяренко Л.Г., Фудар О.І. – накопичують матеріал для розробки серії пам’яток для батьків з тем, над якими працюють (Д.- «Формування ключових компетентностей на уроках і в позаурочний час»; Ф – «Розвиток читацьких компетентностей на уроках і в позаурочний час»;

- Кривалап І.Ю. – створила папку-збірку «Проектна робота з молодшими школярами»;

- Тарнавська Л.А., Балабан Ю.Є. – співавтори методичної збірки управління освіти «Уроки зарубіжної літератури за новою програмою»;

- Абрамович І.В, Зубова В.В. – автори англомовного підручника з читання для 1-го класу;

- Костецька Т.О. – учасник міжнародної платформи «eTwinning » (ітвінінг). В рамках проекту взяла участь у контактному семінарі у м. Запоріжжя; є учасником реалізації 5-ти міжнародних проектів, 2-х із них – співзасновник.

Згідно з річним планом роботи управління освіти очолює міське МО учителів християнської етики Нагога С.В.,учитель початкових класів; Клуб класних керівників «Спілкування» - Балабан Ю.Є., заступник директора з навчально-виховної роботи.; керівником Школи майстерності молодих учителів початкових класів – Дегтяренко Л.Г., учитель початкових класів; міської творчої групи з питань упровадження нових освітніх стандартів– Шевченко Н.В., учитель української мови і літератури. Коваль Л.В., учитель початкових класів є членом міської методичної ради. Крім того, на базі школи діє консультативний пункт з питань удосконалення освітнього процесу і творчого використання елементів перспективного педагогічного досвіду, нових педагогічних технологій для молодих, малодосвідчених учителів української мови і літератури з теми «Диференційований підхід на уроках української мови та літератури» (керівник Шевченко Н.В.). «Практикум з розв’язування математичних задач для учителів 4-х класів» ( керівник Запорожченко Т.В.). Вказані педагоги – керівники міських об’єднань і творчих груп, з радістю діляться фаховими знаннями і досвідом зі своїми колегами в школі.

Протягом 2017/2018 н.р. на базі школи відбулися наступні міські методичні заходи:

- Засідання творчої групи учителів української мови і літератури (керівник Шевченко Н.В.);

- Засідання Клубу класних керівників «Спілкування» (керівник Балабан Ю.Є.);

- Майстер-клас Дегтяренко Л.Г. в рамках роботи Школи майстерності малодосвідчених учителів початкових класів;

- Засідання міського Методичного центру (Коваль Л.В.)

- Майстер-клас Войтковської І.М. в рамках демонстрації досвіду роботи за проектом «Інтелект України».

Протягом навчального року належна увага адміністрації школи приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

Відповідно до плану пройшли курсову перепідготовку педагоги: Барбенягре Р.А., Жуковська В.В., Нагога С.В., Дегтяренко л.Г.. Дегтяренко о.А., Гладілін Ю.В., Маріянчук Н.П.. Пройшли курс ознайомлення з принципами реалізації Концепції НУШ учителі: Корабліна Н.Г., Запорожченко Т.В., Кривалап І.Ю.. Фудар О.І., про що отримали сертифікати. З лютого 2018 року учителі 3-4-х класів та учителі-предметники, які викладатимуть у 1-х класах у 2018/2019 н.р., зареєстровані та проходять онлайн-курси для вчителів, які працюватимуть у НУШ, по завершенню яких отримають сертифікати.

Успішно у 2017/2018 н.р проведена атестація учителів. За підсумками атестації у 2018 році атестовані 12 педагогів, із них:

- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «Спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «учитель – методист» - 2 (Волкова Ольга Олексіївна, учитель математики та Коваль Людмила Вікторівна, учитель початкових класів);

- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії«Спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель» - 1 (Шевченко Наталія Вікторівна, учитель української мови і літератури;

- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії«Спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «старший учитель» - 1 (Короткова Наталія Борисівна, учитель початкових класів.

- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії«Спеціаліст вищої категорії» - 1 ( Шевцова Валентина Володимирівна, учитель біології;

- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст І категорії» - 3 (Маріянчук Наталія Петрівна, учитель початкових класів, Пасічник Наталія Анатоліївна, учитель початкових класів,Швидя Світлана Іванівна, вихователь ГПД.

- присвоєно кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - 1 педагогу(Запорожченко Тетяні Василівні, учителю початкових класів; «спеціаліст І категорії» - 2 учителям (Мартинюк Вікторії Володимирівні, учителю зарубіжної літератури; Постиці Валерію Валерійовичу, учителю інформатики. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» - 1 учителю (Конченко Ользі Олександрівні, учителю інформатики.

Протягом 2017/2018 н.р. учителями школи 2 розробки тестових завдань з англійської мови учителя Абрамович І.В. надруковано у фаховому журналі видавництва «Основа»; надіслано для друку на методпортал (отримано сертифікати) 32 розробки уроків і заходів, що на 4 більше, ніж за минулий рік учителів школи: Балабан Ю.Є., Шевцової В.В., Зубової В.В.; Запорожченко Т.В., Волкової О.О. та інших учителів. У місцевих ЗМІ надруковано ряд статей про шкільне життя. Особливо слід відзначити учителів Абрамович І.В. і Зубову В.В.- за їхньої ініціативи у газеті «Всесвіт» висвітлювалися заходи, проведені в рамках року англійської мови, декади іноземної мови та спрямовані на активізацію опанування іноземними мовами. Крім того, учителі взяли участь у 4-х форумах на сайті МОІППО з питань обговорення методики і дидактики викладання окремих предметів зокрема та впровадження Концепції «Нова українська школа». Учителі початкової школи зареєстровані та активно проходять на онлайн-платформі «Едера» курси за Концепцією НУШ.

На кінець 2017/2018 н.р. власні сайти мають 20 учителів школи, що на 4 більше, ніж у минулому навчальному році. Крім того, 80% педагогів активно використовують мережу Інтернет для мобільного спілкування з учнями та їхніми батьками: надсилають повідомлення, обговорюють, планують, діляться враженнями

Ментова Н.О., учитель фізики, взяла участь у І (міському) турі Всеукраїнського фахового конкурсу «Учитель року – 2018», у якому посіла ІІ місце.

У школі застосовується система мотивації для педагогів, що сприяє дисципліні, визнанню професійних досягнень і певною мірою забезпечує матеріальне заохочення . Питання матеріального заохочення знаходять своє відображення під час визначення розміру щорічної винагороди . Моральне заохочення здійснюється через визнання успіхів в роботі педагогів: нагородження шкільними грамотами, подяками, грамотами управління освіти, департаменту освіти і науки Миколаївської області, грамотами облдержадміністрації. За цей рік вручено 26 шкільних подяк (під час проведення фестивалю інтелекту «Твій зірковий час»); грамотами департаменту освіти і науки ОДА нагороджено 2 педагогів.

ВШК

Адміністрація школи у своїй управлінській діяльності використовує принципи доцільності прийняття управлінських рішень. Важливе місце у роботі адміністрації школи займає система контролю за забезпеченням учителями вимог Державного стандарту. Протягом року проаналізовано планування навчально-виховного процесу: календарні плани, плани гуртків, практикумів, плани роботи ГПД, індивідуальних занять, щоденники, контрольні та робочі зошити з української мови, математики, іноземної мови, світової літератури. За результатами перевірки видано накази.

В рамках належного контролю за роботою навчального закладу діє циклограма контролю, використовуються різноманітні його види: діагностичний, тематичний, попереджувальний, класно-узагальнюючий, персональний. Організаційні заходи щодо забезпечення навчально-виховного процесу включали різні заходи інформаційного, консультативного, практичного характеру, реалізація яких направлена на виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Аналіз даного розділу плану роботи школи на рік показав, що усі заплановані заходи в основному виконано. Так, отримано 863 документи, у минулому році 605 документів, видано - 511, у минулому -468 вихідних документи. Видано по школі за цей період 469 – у минулому 477 наказів з основної діяльності: із них організаційних, розпорядчих – 338 наказів , узагальнюючих – 149 наказів; ; з кадрових питань – 271 – у минулому 247 наказів; з учнівських питань – 89, у минулому 95 наказів . Загалом по школі видано за 2017-2018 н.р.- 829, у 2016-2017н.р. 819 наказів . Протягом начального року проведено 12 нарад при директорові, в ході яких прийнято конструктивні рішення, направлені на удосконалення роботи закладу, створення належних умов для учасників навчально-виховного процесу, оновлення і поглиблення навчання і виховання дітей. Головне завдання контролю полягало у виявленні причин негативних результатів, допомозі вчителеві, а також у виявленні, узагальненні та поширенні перспективного досвіду роботи.

Позашкільна робота

З метою належної організації виховної роботи, зайнятості учнів у позаурочний час на базі школи працювало 11 гуртків, із них: шкільних – 7 гуртків, 3 - ПНЗ, 1 - додаткові освітні послуги: Діяльність гуртків відбувалася відповідного до вимог чинного законодавства в галузі позашкільної освіти. Учителі-керівники гуртків користувалися програмами Міністерства освіти і науки України. При комплектуванні груп для гурткової роботи, частина яких сформована з учнів паралельних класів, частина на базі одного класу, учителі дотримують­ся принципу добровільності. За списками в групах до 12 осіб. Гуртковою роботою різних напрямків охоплено 611 учнів (606 у минулому) - 68% від загальної кількості. Протягом відпрацювання практики відвідано: різноманітні міста та села України (19): понад 600 учнів – 67%; музеї різного спрямування :275 учнів- 30%; промислові підприємства у різних містах :370 учнів-41%; зоопарки, конеферми, заповідники: 485 учнів- 53%. Загалом показники у порівнянні з минулим роком залишаються стабільними.

Чергування

Аналіз чергування вчителів та чергових учнів показав, що більшість учителів добросовісно ставляться до своїх обов’язків, надаючи учням позитивний приклад. Але є і проблеми: залишаються спізнення на лінійку, відсутність на своєму посту як учнів ,так і учителів, що призводить до порушення шкільного майна, конфліктів, травматизму ( два випадки травматизму під час перерви), неналежна шкільна форма, порушення правил поведінки окремими черговими учнями.

Профілактична робота

Значна увага в школі приділяється профілактичній роботі. На початку навчального року на внутрішкільному обліку стояло 10 осіб. З учнями, що стоять на обліку, проводились анкетування, індивідуальні бесіди, запрошення на засідання Ради з профілактики, консультування батьків, 1 зустріч з головним спеціалістом УСД Костенком В.В.)

На контролі також перебували 8 учнів «групи ризику», а саме: діти, схильні до порушення дисципліни, пропусків уроків без поважних причин та діти, що мають низький рівень навченості. З даною категорією постійно проводиться профілактична робота із залученням класних керівників, батьків та при необхідності спеціалістів ССД. Особлива увага приділялася таким учням, як: Горбачов Ігор (9-А кл.,кл. кер. Шевченко Н.В.), Коломоєц Богдан (9-А кл., кл. кер. Шевченко Н.В.), Павленко Єфим, Альохін Антон(7-А кл., кл. кер. Починок Н.В.), Куницький Вадим (8-В кл., кл. кер. Костецька Т.О), Рожновський Олександр, Драгуський Віталій, Антонескул Євген ( 9-В кл., кл. кер. бкрдюг О.О.).

У школі функціонувала Рада з профілактики правопорушень. На засідання Ради запрошувалися учні, що потребували посиленого виховного впливу з боку адміністрації школи. Учні по необхідності викликалися разом із батьками. Протягом року було проведено 3 засідання, на які було запрошено 17 учнів. Однак не всі батьки відгукнулися на запрошення. Були присутні мами Матевосяна А., Альохіна А., Рожновського О.

Неодноразово протягом року на співбесіду до директора школи О.О. Бандалет та заступників з НВР викликались учні та їхні батьки з приводу конфліктних та неоднозначних ситуацій Матевосяна А., Альохіна А., Рожновського О., Кравченка Д., Фоміна Д., Слободянової Д., групи батьків учнів 7- А класу та ін. В ході бесід пропонувались шляхи вирішення проблем, що склалися.

Школою налагоджений взаємозв’язок зі службою у справах дітей. На базі ЗОШ № 4 функціонує опорний пункт, в якому спеціалістами служби проводиться профілактична та роз’яснювальна робота стосовно прав та обов’язків учнівської молоді. Хоча протягом 2017-2018 н. р. було проведено лише 1 засідання опорного пункту, на якому були присутніми учні 7-х класів та учні «групи ризику». Зметою подолання конфліктності у поведінці представниками ПМЦСССДМ Чечельницько. Н.В. та Стрижак О.М. проведені відеолекторії для учнів 7-х класів «Торгівля людьми» та «Правда про ВІЛ/СНІД»; представником ЮП Корсун О.В. лекція з профілактики правопорушень, представником ЮП Чаус О.О. лекція для учнів 11 класу «Сексуальні домагання», а також лекція для батьків 4-го класу «Відповідальність батьків за виховання дітей», діагностичні спостереження методиста УО Олійниковою Н.Д. за мікрокліматом у 4-му класі.

Відвідування школи

Пропущено за 2017/2018 н. р. всього 82019 уроків, а попередній рік 87921 урок Це не може не викликати тривоги, хоча кількість уроків у порівнянні з попереднім роком зменшилась на 5902 уроки . Проблемою, що знаходиться на постійному контролі в адміністрації школи, класних керівників, є пропуски школи без поважних причин. У цьому році без поважних причин 2795, у попередній їх було 3900. Менше на 115 уроків. Це невелика цифра. Факт пропусків з поважних причин, за даними класних керівників, має місце- 79324 уроки. Я переконана, що така якість відвідування однозначно впливає на якість засвоєння програмового матеріалу. Найбільше пропущено уроків без поважних причин учнями таких класів: 175 (6-В, кл. кер. Шевцова В.В.), 315 ( 7-А кл. кер. Починок Н.В.), 185( 8-А,кл. кер. Конченко О.О.), 169(8-Б, кл. кер. Куценко О.М.), 261( 8-В, кл. кер. Костецька Т.О.) , 328(9-А,кл. кер. Шевченко Н.В.), 841( 9-В,кл. кер. Бурдюг О.С.), 422 (11 клас, кл. кер. Білецька О.В.). Без поважних причин пропуски в межах одного дня спостерігаються практично в усіх класах з 5 по 11 клас, що є великим недопрацюванням усіх класних керівників, відсутністю дієвого контролю за дітьми з боку батьків. Погана тенденція в 11 класі щодо відвідування. І хоча якісний показник навченості в 11класі (кл. кер. Білецька О.В.) достатньо високий – 64%, проте велика кількість пропущених уроків- 5092 Названі факти є свідченням неякісного контролю за відвідуванням учнями школи як з боку класних керівників, заступника директора, який курує питання відвідування , за роботою класних керівників, учителів - предметників, так і з боку батьків.

Збереження життя та здоров’я

Аналіз нещасних випадків з учнями школи під час освітнього процесу та в позаурочний час протягом навчального року засвідчив, що 13 травмувань вихованців під час освітнього процесу та 16 у побуті - свідчить про недостатню роботу учителів – предметників, класних керівників та батьків щодо запобігання дитячого травматизму. Недостатньо приділялося уваги роботі з профілактики дитячого травматизму. Динаміка травматизму під час освітнього процесу за останні чотири роки наступна: 2013/2014 н. р. – 7 випадків; 2014/2015 н. р. – 8 випадків; 2015/2016 н. р. – 12 випадків, 2016/2017 н. р. -12, 2017/2018 н. р. -13. Цифри свідчать про негативну стабільність випадків травматизму під час освітнього процесу. Це є підтвердженням того, що відсутня профілактична робота та неналежний контроль за учнями з боку учителів, особливо під час уроків фізичного виховання.

№ з/п Роки Кількість травм
1. 2013-2014 7
2. 2014-2015 8
3. 2015-2016 12
4. 2016-2017 12
5. 2017-2018 13

Кількість побутового травматизму також достатньо висока, за останні чотири роки маємо наступні дані:

№ з/п Роки Кількість травм
1. 2013-2014 7
2. 2014-2015 21
3. 2015-2016 28
4 2016-2017 18
5. 2017-2018 16

Рівень зафіксованих травм дещо зменшився (на 1%) у порівнянні з минулим роком, проте маємо ряд заяв від батьків про відмову від складання актів, у зв’язку з тим, що дитина травмувалася у вихідні дні та канікулярний час і не є застрахованою. Травмувались також 5 працівників: Яковенко Т.В., Корабліна Н.Г., Фудар О.І., Бутенко І.І. у побуті. Швидя С.І. під час освітнього процесу.

В усіх цих випадках були написані накази, оформлено відповідні акти і надано пакет документів по кожному факту до управління освіти Первомайської міської ради.

Медичне обслуговування учнів школи здійснювалося медичною сестрою Федоровою О.М. Учні школи пройшли медичний огляд із лабораторними дослідженнями при ПЦМБЛ згідно графіка. Щомісячно учні 1-11 класів проходили перевірку на педикульоз, про всі випадки повідомлялося в СЕС і проводилося лікування. Проводилося й профілактичне щеплення учнів. Аналіз захворюваності дітей за цей рік такий: ГРВ- 429- 45% (проти 700- 83% у минулому навчальному році; ,інфекційні захворювання – 56, це 62% проти 38-(9 %) у минулому році; на рівні минулого року залишилася статистика захворювань на порушення органів дихання і кишечно-шлункового тракту - 121- 12 %, та порушення постави – 12 випадків - 0,2 %. Крім того, зафіксовано 10 проти 6 минулорічних випадків хірургічних патологій ; 66 випапдків порушення серцевої діяльності та 2 випадки порушення ЦНС. Даний аналіз є тривожним, бо, як бачимо, що здорових повністю дітей надзвичайно мало, а дані практично не покращилися.

Харчування – невід’ємна складова здоров’я людини. Харчування дітей здійснюється відповідно до розробленого технологами управління освіти і затвердженого у міському управлінні санепідслужби двотижневого перспективного меню. Перспективне меню складене з урахуванням сезонності (на осінній і зимово-весняний періоди року) та наявності сезонних продуктів, свіжих овочів, фруктів, ягід, сухофруктів, квашених овочів, соків. Страви готуються згідно із щоденним меню, яким забезпечено раціональне, збалансоване харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів. У школі організовано за бюджетні кошти гаряче харчування учнів 1 – 4-х класів та дітей пільгових категорій (позбавлені батьківської опіки згідно судових рішень, з малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО, тубінфікованих дітей). Звільнені від оплати за харчування протягом року близько 200 осіб. Вартість сніданків для 1-4 класів на кінець навчального року складає в середньому 13 грн. 00 коп. проти 8.грн 50 коп у 2016/2017 н.р.. ; вартість обідів для дітей пільгових категорій - в середньому – 15.грн.00 коп. проти 9 грн. 40 коп. у минулому році; вартість обідів за батьківські кошти – від 13 до 15.грн.00 коп проти 8 грн.20 коп. у минулому році. На 4 грн.00 коп. забезпечене посилення харчування (молоко (чай), кондитерські вироби (булочна здоба) для дітей, схильних до тубінфікування. Харчування здійснюється відповідно до графіка, затвердженого директором школи Бандалет О.О. Учні, які відвідували групу продовженого дня (30 учнів 1-х, 2-х класів) і учні 5-11 класів мали змогу харчуватися за батьківські кошти. Щодня таких обідів реалізовано до 70. Кожен прийом їжі, її енергетична цінність відповідають віку, стану здоров’я учнів, рівню енергетичних затрат та нормам харчування для загальноосвітніх шкіл. Розумова напруга і велика фізична активність учнів під час перебування в школі супроводжуються енерговитратами. Для цього загальнодобова калорійність харчування учня розподіляється таким чином: сніданок – 20%, а обід – 40% добової калорійності раціону.

Питання організації харчування постійно перебуває на контролі адміністрації. Директор школи О.О.Бандалет, відповідальний адміністратор за організацію харчування – заступник директора з навчально-виховної роботи Короткова Н.Б., відповідальна за організацію харчування дітей пільгових категорій Чмир І.О.., черговий учитель щодня контролюють процес харчування учнів.

Протягом навчального року організовано громадський контроль за харчуванням дітей у школі. У рамках такого контролю щомісяця комісія із числа педагогів, батьківської громадськості, медичної сестри на чолі з директором школи Бандалет О.О. здійснюється інспектування їдальні та оглядовий контроль за роботою харчоблоку. Члени комісії спостерігають за роботою працівників харчоблоку, знайомляться з документацією, оцінюють стан організації харчування дітей. За результатами інспектування складається акт у двох екземплярах, один з яких залишається у директора школи, інший – у голови ради закладу. Протягом 2017/2018 н.р. проведено 3 інспекцій . Порушень у діяльності працівників харчоблоку щодо забезпечення харчування учнів не виявлено, звернень до адміністрації з боку дітей і батьків не надходило. Всі питання вирішувались позитивно

Влітку 2018 року 75 учнів 1-4 класів охоплені відпочинком з елементами оздоровлення у пришкільних таборах на базі ЗОШ № 5,12;

Забезпечення Закону України «Про звернення громадян».

Звернення громадян здійснювалось відповідно до Закону України «Про звернення громадян». У цьому навчальному році кількість письмових звернень, у порівнянні з минулим, збільшилась. Їх у цьому році 17 , у порівнянні з попереднім роком їх було – 6. Зросла кількість звернень у 3 рази. На всі письмові звернення у зазначений термін надані письмові відповіді, про що є записи у «Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян». Тематика звернень: дозвіл на надання платних послуг - 1; дозвіл на відвідування батьками уроків-1; вирішення конфліктних та проблемних ситуацій, з метою захисту інтересів своїх дітей та покращення НВП- 13, вивчення російської мови т-1 влаштування на роботу працівників – інвалідів-1. Колективних звернень – 4, особистих -13. Є звернення від батьків, педагогів, депутата, служби зайнятості. Наявні 4 звернення на гарячу лінію: 2- від батьків, 2 – від працівника. Усі письмові звернення розглянуто, надано консультації та письмові відповіді, запропоновано вихід з певної ситуації.

Матеріально- технічна база

Створення належних умов для учасників НВП – важлива умова успіху і потребує постійного зовнішнього і внутрішнього втручання. Кошторис у 2016 - 6563467, у 2017- 9856989, у 2018 – 12200453 грн . Вартість утримання одного учня (вихованця) у 2016-7163 грн.; у 2017 н.р.- 10757 грн., у 2018 – 12200.

У 2017- 2018 навчальному році за бюджетні кошти 4 принтери по 5222 грн на суму 20889,60 грн, М’ясорубка – 18000 грн. Ремонт холодильника – 10648 грн. Парти одинарні (30шт.) – 27000 грн. Стільці (30шт.) – 21000грн. Стіл вчительський – 3160 грн. Крейда-1400, Кланідез – 5320, Заміна лічильника води 2150 – Загалом – 109567 грн

За кошти батьків придбано Водонагрівач – 2950 грн. (благодійний фонд) Заміна тену – 313грн. (благодійний фонд) Шкільні лави – 12000 грн. (батьки 7-Б класу) Заміна дверей (каб. № 35, 22, 18) – 17100 грн. (батьки) Заміна дверей (майстерня) 2850 грн. (благодійний фонд) Заміна вікон (каб.№12а) – 6800 грн. (батьки) Заміна вікна (майстерня) – 1115 грн.( благодійний фонд) Придбання будівельних матеріалів- 8360 (благодійний фонд) Коврове покриття для актової зали- 5800 грн. (батьки 11 класу) Ремонт та ревізія електрообладнання- 4305 грн. (благодійний фонд) Пересвідоцтво та перезарядка вогнегасників- 2043,45 грн. (благодійний фонд) Придбання кондиціонера-5400грн.(спонсор) Загальна сума - 131188,72

Інформацію про кошти розташовуємо на сайті нашого закладу щомісячно . Окремий звіт благодійного фонду запропонуємо вам пізніше

Проблеми та завдання

У той же час є низка проблемних, невирішених питань:

- відвідування учнями школи;

- досить низький рівень популяризації власного педагогічного досвіду на шпальтах фахових видань та інших ЗМІ.

- недостатня участь у професійних конкурсах педагогів.

- неповна відповідність якісного складу педагогів результатам освітнього процесу

- недостатнє використання Інтернет - технологій у навчально - виховному процесі.

- недостатня індивідуальна робота з учнями, що мають ПР навченості та одну оцінку нижчого рівня.

- недостатня робота щодо збереження власного здоров’я

Як показує аналіз, залишаються проблеми, які можна вирішити такими шляхами:

1. Удосконалення роботи з обдарованими дітьми через участь учнів у МАН , олімпіадах, конкурсах.

2. Забезпечення профілактичної роботи щодо попередження правопорушень учнів та травмувань через індивідуальні співбесіди, психологічні спостереження.

3. Удосконалення роботи щодо іміджу закладу шляхом публікацій власних наробок у фахових журналах, залучення засобів масової інформації.

4. Покращення роботи з охорони праці та техніки безпеки через профілактичну роботу серед учнів та працівників школи, притягнення до відповідальності за бездієвість педагогів.

5. Збільшення охоплення гарячим харчуванням дітей через залучення учнів 5-11 класів.

6. Покращення санітарного стану території школи, приміщень через впровадження днів чистоти.

7. Покращення матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів шляхом поповнення технічними засобами, сучасними дидактичними матеріалами.

8. Забезпечення якісної освіти через систематичну дієву роботу педагогів

9. Запровадження нових підходів до організації індивідуальної роботи з учнями.

10. Реалізація Концепції НУШ

Кiлькiсть переглядiв: 1064

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930