Аналіз роботи школи за 2018/2019 н.р.

Доброго дня , шановна громадо.

Рада знову вітати вас у стінах Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4. Споконвіків школа була, є і буде осередком знань. Українська народна мудрість говорить, що знання – це світло. На екрані ви бачите не звичайну для нашого заходу заставку: школа, учні, вчителі, а індійську богиню Лакшмі – богиню процвітання, матеріального добробуту. До чого це?. – подумаєте ви. Якщо це так, то мої сподівання на інтригу справдилися. Розкажу вам про всесвітньо відоме індійське свято світла Дівалі. У цей день надвечір запалюються тисячі ліхтарів, розриваються в небі казкові феєрверки. І саме в цей час в найбільш освітлені домівки, шукаючи місце для відпочинку, заходить Лакшмі, даруючи жителям удачу, добробут, процвітання. Тож, чим більше знань, тим більше світла. А як наслідок, матеріальний успіх.

Учителі нашої школи є однією парою рук, яка веде дітей до знань. Батьки – це інша пара рук, яка підтримує і допомагає. Ще одна пара – влада, наступі пари - активна громадськість, спонсори, учні…

Ви ж звернули увагу, що богиня багаторука. І саме ці руки з’єднують увесь освітній процес нашої школи.

Нормативно- правова база та завдання

Первомайська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2018/2019 н.р., яку я очолюю, керувалась у своїй діяльності наступними чинними документами: Конституцією України, новим Законом «Про освіту», Концепцією “Нова українська школа”, Законами України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановами Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типових освітніх програм, затверджених наказами МОН України ,Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Наказом МОН “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи” Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад, Статутом школи, Освітніми програмами для школи І, ІІ, ІІІ ступенів. Наш навчальний заклад спрямовував свою діяльність на вирішення таких завдань:

- реалізація Концепції НУШ

- забезпечення якісної освіти, що відповідає вимогам сьогодення через встановлення достатнього рівня освітньої діяльності педагогічного колективу;

- створення умов для особистісного розвитку учасників освітнього процесу через впровадження інноваційних форм та методів навчання і виховання ;

- модернізацію форм і методів навчання та виховання через впровадження прогресивного педагогічного досвіду;

- участь у різноманітних проектах;

- використання Інтернет - технологій у освітньому процесі.

- участь у професійних конкурсах педагогів

- удосконалення управлінської діяльності;

- запровадження нових підходів до організації індивідуальної роботи з учнями.

- посилення виховного впливу на учнівську молодь щодо збереження власного здоров’я;

- створення умов для розвитку обдарованої молоді шляхом залучення її до різноманітних конкурсів, проектів;

- охоплення гарячим харчуванням дітей через залучення учнів 5-11 класів.

- покращення санітарного стану території школи, приміщень

- покращення матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів шляхом поповнення технічними засобами, сучасними дидактичними матеріалами.

На мою думку , нашими спільними здобутками 2018-2019 н.р.

стали наступні результати:

- Продовження реалізації проекту «Інтелект України» у 2-А класі ( започаткованого з моє ініціативи у 2017/2018 н. р.), учителем Войтковською І.М.;

- І місце в обласному етапі конкурсу ТВ МАН ( номінація історія) учениці 11 класу Когутенко Поліни з учителем Кречко Н.І. та участь у Всеукраїнському конкурсі

- 19 призових місць, у тому числі 3 перших, команди учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад посіла.

- нагородження 47 учнів школи Похвальними листами за високі досягнення; та 3 учениць 11 класу: Похвальними грамотами за особливі досягнення у вивченні зарубіжної літератури, економіки, обслуговуючої праці.

- підписання мною договору про співпрацю з громадською організацією « Агентство економічного розвитку» для реалізації проекту « Життя без сміття», вдало його всі разом реалізували , підсумки по місту ще не підбито , але надіємось на перемогу. Гарними керівниками даного проекту стали Шевцова В.В., і Гардецька С.Ю.

- підписання мною договору про співпрацю з Національною Організацією Скаутів України, вдало реалізуємо цей проект. Не помилилась у виборі керівника даного проекту – це Комарист Ю.С., разом із представником батьківської громади Колісніченко Я.О. та Комаровою А.В.

- зростання якісного показника навченості серед учнів основної та старшої школи ( 44 %);

- зменшення кількісті учнів, які мають оцінки початкового рівня ( 2%);

- вірю, що наші 6 претендентів 11 класу ( Мосієнко І, Чаполда О, Хоменко О.. Кравець Д., Москаленко А.. Солтановська Д.) будуть нагороджені золотою та срібною медалями за високі досягнення у навчанні.

- проведення на базі школи уже 11 рік поспіль ЗНО, я виконую обовязки відповідального за пунктЗНО;

- проведення Фестивалю інтелекту та заходу «Дім, в якому я живу», з метою відзначення перемог учнів, педагогів та батьків;

- тісна співпраця з меценатами: Є.М. Дирдіним та О.О. Горіциним через вручення премій, яку ми разом започаткували 10, 5 років тому

- премія Наталії Клименко за творчий літературний конкурс

- проведення на базі школи півфіналу спортивних змагань « Міцна родина – сильна Україна»

- участь моя, як директора, ї всієї громади педагогів, батьків у громадських слуханнях щодо реформування старшої школи

- вдала участь в обласному фестивалі «Менеджери, які змінюють освіту» (стверджую, що вдала, так як завтра в МОІППО відбудеться нагородження кращих, серед них і наш заклад).

Організація освітнього простору.

Згідно моїх посадових обовязків я, як директор, організовую, забезпечую, контролюю освітній процес школи. Тож освітній процес забезпечено програмами, підручниками на 100 % на кінець навчального року. Керівництво підвищенням якості та ефективності освітнього процесу забезпечується систематичним плануванням роботи: річним, місячним та тижневим планами роботи.

Згідно ст. 27 Закону України « Про освіту» від 05.09.2017 №214. Структура навчального року, режим роботи школи, освітні програми для школи І, ІІ, ІІІ ступенів затверджені педагогічною радою школи ( протокол №11 від 21.08.2018 року) . Освітні програми початкової, базової, старшої школи окреслюють підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів. Навчальні плани, що забезпечують інваріантну складову, відповідають типовим, затвердженим МОН України.

У цьому році на варіативну частину виділено 21 година.

Надано додаткові години для підсилення вивчення інтегрованого курсу

«Навчання грамоти» у 1-х ;

- на підсилення мовно-літературної галузі (англ.мова) у 2-Б класі ( поект Інтелект).

- Курс «Культура добросусідства» для 3-Б ;

- Курс за вибором «Християнська етика в українській культурі» у 4-х кл.

- Курс «Логіка» у 2-х

У школі ІІ ступеню було запроваджено:

- факультативний курс «Основи хімічних знань» (5-ті класи);

- факультативний курс «Основи хімічних знань» ( 6-ті класи);

- курс за вибором «Корисні навички» ( 5-ті класи);

- курс за вибором «Міфологія стародавнього світу» ( 6-А, 6-Г класи);

- факультативний курс «Сучасна українська літературна мова: морфологія» ( 7- кл);

- факультативний курс « Синтаксис простого та простого ускладненого речення (8 кл);

- факультативний курс « Синтаксис складного речення» ( 9 класи).

Варіативна складова навчальних планів використовується з метою підготовки до вивчення профільних предметів ,з метою формування життєвих компетентностей у 5-6 класах .Необхідно зазначити, що програма «Корисні навички» розроблена учителем фізики Кавакою Л.Г. та затверджена науково- методичною радою МОІППО. Я підтримую і допомагаю реалізуватися кожному творчому педагогу.

Календарно-тематичне планування вчителів проаналізоване адміністрацією школи і затверджене, що дало змогу чітко і ефективно здійснювати освітній процес.

Робота школи відповідає вимогам Закону «Про освіту», вся документація закладу, наради, педради, засідання ведуться лише українською мовою.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється згідно з Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, затвердженими МОН України наказ № 329 від 13.04.2011 р. у 5-11 класах та наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 у 1-4 класах із змінами 2016 року)

Кадрове забезпечення

Згідно новому закону « Про освіту» , тепер директор приймає на роботу та звільняє працівників школи . Вакантних посад у цьому році не було. Психолого- педагогічна служба працювала у повному складі.( у попередні роки постійно була вакансія соціального педагога).

Освітній процес здійснювали протягом 2018/2019 навчального року 58 педагогів: основних – 57 (98%) , за сумісництвом –1(2%); пенсіонерів –1 (2%). Педагогічне навантаження більшість педагогів мали більше ставки – 51 педагог, ставка – 5, менше - 2. У цьому році додана ще одна ставка – це асистент учителя для забезпечення інклюзивного навчання. Я запропонувала батькам таку форму навчання, і вони погодились. Ми спробували і унас вийшло.

Кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів на екрані ( протягом 3-х останніх років):

(2018/2019 н.р.)

Всього педпрацівників

Мають кваліфікаційну категорію

Мають звання

В.

І

ІІ

Сп.

Б/к

Старший учитель

Вчитель-методист

58

23

20

5

9

1

8

7

40%

34%

9%

15%

2%

14%

12%

Як видно із даних, кваліфікаційний рівень педагогів у 2018/2019 н.р. досить високий:

74% вчителів мають вищу та І кваліфікаційну категорію. 9 ( 15 %) вчителів – це молоді педагоги, 3 з яких приступили до роботи на початку навчального року, інші мають педагогічний стаж до 5 років.

Освітній рівень педагогічних кадрів також представлений у таблицях:

2018/2019 н.р.

Всього

Вища освіта (повна)

Середня спеціальна

Незакінчена вища

58

57

98%

1

2%

-

Як свідчать дані, освітній рівень педагогів вирізняється високими показниками. Мене радує, що 2 молодих спеціалісти закінчили навчання у магістратурі.

Аналіз вікового складу педагогів:

до 30 років – 8 (14%);

до 40 років – 18 (31%);

41-55 років – 21 (36%),

більше 55 – 11 (19%).

Дані моніторингу засвідчують, що переважна більшість педагогів віком від 30 до 50 років – це вік професійного зростання, певного досвіду і творчого бажання.

Аналіз стажу роботи педагогічних працівників представлений у таблиці:

до 3 років – 4 (7%);

до 10 років – 10 (17%);

до 20 років – 15 (26%);

до 25 років – 10 (17%)

Понад 26 років – 19 (33%).

Аналіз стажу засвідчує, що у порівнянні з попереднім роком колектив став старшим: кожна позиція змінилася на 2-3%

Всі аналітичні дані дають змогу зробити висновок , що колектив педагогів має високий рівень освітньої підготовки, професіоналізму, надання якісної освіти, колектив стабільний, досвідчений, має власні наробки, традиції, життєвий і професійний досвід . Я хочу вірити, що колектив школи не втрачає творчого вогника, що він гнучкий, здатний йти в ногу з часом. Поряд з усіма позитивними сторонами освітнього процесу в школі, як і попередні роки, залишаються проблематичні питання:

- виникнення конфліктів між учителями, учнями;

- відсутність дисципліни на уроках, як у молодих спеціалістів, так і майстрів своєї справи.

- почастішали конфліктні ситуації між педагогами та батьками.

Це зумовлено сучасними реаліями життя, великим бажанням всіх сторін задовольнити власне ‘ Я’.

Крім того, не всі педагоги, як і батьки, правильно розуміють поняття «педагогічної свободи», яка в силу різних обставин іноді переростає в хаос і антиконтроль.

Результати освітнього процесу

Я як директор , контролюю та несу відповідальність за охопленням навчанням дітей мікрорайону, який обслуговує школа, подальше навчання учнів 9- класів та результати навченості. На початок 2018/2019 навчального року навчалося 951 учнів. У попередньому році було 909. Укомплектовано 33 класи, із середньою наповненістю 28,8 учнів. Наповнення збільшилось на 0,04. Усі діти мікрорайону охоплено навчанням. Під моїм керівництвом здійснюється успішна співпраця школи з ДНЗ міста, зокрема №№ 16 та 25:: розробляємо програму спільних заходів, ведемо облік дітей5,6 річного віку. Як і інші керівники беру участь у щорічні співбесіді при начальнику управління освіти Остапенко Г.Ф. по охопленню дітей навчанням.

За цей навчальний рік вибуло із закладу 19 учнів, у порівнянні з минулим (20). Прибуло за звітний період до закладу 17, за минулий рік - 23 учнів. Основна мета переходу дітей з одного навчального закладу до іншого - в основному це зміна місця проживання батьків. З кожного випадку я проводжу бесіду з батьками для зясування причин.

На сьогоднішній день мною, разом із заступниками директора Рідош С.М., Коротковою Н.Б. проаналізовано рівень навченості учнів школи. Аналіз успішність учнів 3-4 класів показав, що із 199 учнів 3-4 класів високий рівень знань 28 учнів, (15 %, збільшився на 5% у порівнянні з минулим роком); достатній рівень - 96 учні (48%, зменшився на 5%); середній рівень - 70 учнів (35 %, зменшився на 2%); оцінки початкового рівня за рік мають 3-є учнів ( (1%) 1 дитина , яка навчається індивідуально, а 2 учнів, які навчаються в класах, у минулому році початковий рівень відсутній)

Аналіз результатів навченості 5-11 класах засвідчує , що високий рівень мають 27 школярів( 5%), достатній рівень – 210 (39%) учнів, середній рівень - 266 - 50%, початковий рівень виявили 30 учнів, що становить 6%

Загалом рівень навченості серед учнів 5-11 класів зріс з 43 до 44%.

За останні 4 роки показник рівня навченості покращився на 8 % (з 36% у 2015/2016 н.р. до 44% у 2018/2019 н.р.).

Кількість учнів, які мали бали початкового рівня, зменшилася на 10% (у 2015/2016 н.р. – 82(16%), у 2018/2019 н.р. - 30(6%)).

Загалом рівень навченості по школі зріс з 39 до 41%.

Незважаючи на істотне покращення результатів навчання, є учні, які не встигають, залишається достатня кількість.

Причинами такого стану речей є: відсутність системи мотивації учнів, пропуски занять через хворобу; недостатній зв’язок учителів з батьками, несвоєчасне інформування батьків про рівень успішності дітей та слабкий контроль з боку батьків за навчанням учнів. А також часом монотонність і одноманітність діяльності учня та вчителя.

Особливо цьогоріч моя директорська увага прикута до питання забезпечення рівного доступу всім учням до освітнього процесу, зокрема це організація індивідуальної форми навчання та інклюзивного навчання. У 2018/2019 н. р. за індивідуальною формою навчалося 5 учнів, які за станом здоров'я не могли відвідувати школу, освітній процес з ними забезпечували 20 учителів. Індивідуальне навчання здійснювалось за індивідуальними навчальними планами, розробленими школою з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їх здібностей та потреб.

У цьому році організовано інклюзивне навчання для 2-х дітей у 6,7 класах. Для цих дітей створена психолого – педагогічна команда педагогів, психолога, адміністрації, батьків для розробки індивідуальної програми розвитку кожної дитини, психологічного супроводу цих дітей. Крім уроків, які включені до індивідуальної програми розвитку дитини, проводились психолого – педагогічні корекційні заняття з дітьми.

Я як директор , не залишаю поза увагою подальше навчання учнів 9- х класів . Аналіз показує, що більшість дітей продовжують навчання або в 10 класі або у ВН З І-ІІ рівня акредитації ( таблиця)

Пріоритетним для мене, директора школи, згідно посадової інструкції є завдання – створити комфортні умови перебування дітей у школі, зокрема 1- х класів. У 2018/2019 навчальному році початкова школа налічувала 14 класів та одну групу продовженого дня для дітей 1-2 класів. Діяльність ГПД регламентована затвердженим мною режимом дня, діти забезпечені дворазовим якісним, повноцінним, організованим у відповідності з нормами, затвердженими Міністерством охорони здоров’я України, харчуванням, вартістю до 17.00 грн. Середня наповнюваність групи склала 29 осіб.

Результатом освітньої діяльності учнів є проведення ДПА у випускних класах ( представлені на екрані) Приємно, що якісний показник становить від 77 до 86 % . Підтвердили свій рівень навченості від 44 до 82%

Результати ДПА учнів 9-х класів ( представлені на екрані)

ДПА з української мови, математики та предмету на вибір: англійської мови. Під час проведення ДПА порушень академічної доброчесності не виявлено (ст.30 закону « Про освіту») З української мови випускники основної школи результати: високий - 15% дев’ятикласників, достатній – 33%, на середньому рівні - 33% школярів і на початковому -19%.

Загалом якісний показник учнів 9-х класів становить 48% і це на 2% вище за річне оцінювання.

З математики наступні результати: 17%- високого рівня; 41% - достатнього, 41% - середнього рівня ,1% - початкового. Якісний показник з математики становить 58%, що на 8% вище за річні бали.

З англійської мови :високий рівень -16%, достатній - 38%; середній 42% початковий рівень -4% учні. Якісний показник становить 54%, що на 1% вище за річні бали.

Як показують дані переважна більшість дев’ятикласників підтвердили свої знання з предметів:

- з української мови: 73%;

- з математики: 81%;

- з англійської мови: 83%.

Проте на жаль, є й негативні явища в системі організації освітнього процесу, які не сприяють, а навпаки, пригнічують, а значить, знижують результативність:

- низька ініціативність педагогів під час формування освітньої програми школи;

- відсутність самомотивації вчителів до науково-дослідницької роботи, до ініціативних змін;

- відсутність швидкої зміни подій;

- небажання окремих педагогів популяризувати власний досвід роботи;

- недостатнє залучення батьків до планування, участі, аналізу та контролю; до процессу прийняття рішень щодо навчання і розвитку дитини , до процесу організації соціального життя в класі, школі.

Результати роботи з обдарованими дітьми

Керуючись сучасними поглядами менеджера на роль молоді в розвитку суспільства, особливо стимулюю , мотивую і супроводжую обдаровану молодь.

У ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад стабільно демонструють результати з української, російської, англійської мов, зарубіжної літератури, математики, фізики, біології, екології. Особливо слід відзначити два роки поспіль перемогу Солтановської Д. на ІІІ етапі предметної олімпіади із зарубіжної літератури, учитель Тарнавська Л.А. ( список перемог на екрані)

Учні школи успішно виступають у суспільно-громадських конкурсах, Лідер року, Кращий друкований орган, За здоровий спосіб життя, Громадянин- 2019, ДЮП Результати наведені в таблиці.

Результати участі свідчать про активну громадську позицію учнів, оригінальність підходів у вирішенні завдань, бажання проявити себе, про активну співпрацю учителів, батьків, учнів. Свідченням тісної співпраці учнів, батьків ,педагів є театральний колектив , який посів ІІ м. у міському творчому конкурсі «Світ надія. Дивосвіт» під керівництвом Комарової А.В. та Каваки Л.Г. та танцювальний колектив на конкурсі «Первомайське джерельце» - вибороли І м., під керівництвом Тарновської Л.А. та Зеніч Т.А.

За моєї ініціативи активізувалися партнерські стосунки з батьківською громадою. Я і весь колектив відчуваємо ініціативність і співучасть у роботі школи батьків: Комарова А.В., Зініч Т.А., Пастушок О.Є., Колесніченко Я.О., батьки Андрієнко А., Кравчук С.

Також протягом року проведено ряд виховних заходів, впроваджено ряд розвиваючих проектів, найбільш вагомі з них:

- Продовження спільної роботи (учителів, батьків, учнів) над проектом «Створюємо нове освітнє середовище»;

- Проведено благодійний ярмарок «Нову школу творимо разом»;

- Участь і перемоги у конкурсах «Україна молода», «Юний історик»,

- 2 фестивалі інтелекту на підтримку обдарованої молоді;

- Участь у міському проекті до Дня української вишиванки;

Робота талановитих та обдарованих учнів, що досягли значних результатів в навчанні, творчості та спорті, кожного року стимулюється премією Дирдіна Є.М., премією клубу « Дедал» О.О.Горіцина. Так, у 2019 році премією Дирдіна Є.М. нагороджено нагороджено учнів 7 та 2 класних колективи -11, кл. кер. Маритнюк В.В., Тарнавська Л.А; премією клубу « Дедал» - 22 учні.

Спортивно - масова робота

Ціннісне свідоме ставлення особистості до свого здоров’я – невід’ємна складова виховної роботи загалом. Під цим девізом започаткували в цьому році проведення Дня здоровя та активної участі великої кількості батьків, учнів , педагогів у міському конкурсі « Міцна родина – сильна Україна»

Педагогічні працівники школи знову взяли участь у щорічній спартакіаді.

Але відчуваю, що в частині формування в учасників освітнього процесу основ здорового способу життя, сталих навичок контролю за власним здоров’ям, фізичного загартування робиться недостатньо:

- не всі вчителі початкових класів активно проводять ранкові зустрічі;

- запроваджені рухливі музичні перерви не дають бажаного результату, так як вчителі ще не викорінили звичку затримувати учнів на перерві;

- відкрито демонструють відсутність ініціативи і активності щодо позаурочної спортивно-масової роботи вчителі фізичної культури, проводячи часто формально заходи за планом.

Методична робота

Методична робота з педагогічними працівниками у 2018/2019 н.р. спрямована на реалізацію ІV (підсумкового) етапу науково-методичної теми «Формування всебічно-розвиненої особистості, виховання активного громадянина України шляхом удосконалення навчально-виховного процесу через тісну співпрацю педагогів, дітей, батьків » (2015- 2019 рр). і на розв’язання поставлених завдань

Мною зверталась увага на нову роль сучасного педагога – це роль фасилітатора ,консультанта, наставника, який, перш за все, підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію.

Головним завданням управлінської і методичної діяльності школи полягало у навчанні педагогів оволодівати та впроваджувати в роботу інноваційні технології, сприймати і реалізовувати всі інноваційні процеси, які відбуваються в освіті, поглиблювати педагогічну індивідуальну компетентність кожного педагога, запроваджувати досвід роботи педагогів інших шкіл, міст, країн

На успішне удосконалення професійної майстерності педагогів в умовах НУШ спрямовують свою роботу педагогічна рада, методична рада, вісім шкільних предметних методичних об’єднань та методоб'єднання класних керівників. Змінено форми проведення педрад: педагогічна майстерня; методичний аукціон; педагогічна вітальня, ток-шоу «Без табу».

З метою впровадження НУШ продовжено серію мультимедійного дослідження в рамках перегляду відеосюжетів циклу «Реалізуємо успішно Концепцію НУШ» - теоретичний аспект, та практичний аспект – проведення майстер-класів «Я працюю в Новій українській школі!». Протягом 2018/2019 н.р. на нарадах при керівнику переглянуто і обговорено близько 70% пізнавальних відео із програми онлайн-навчань для вчителів, реалізованих на платформі «Едера»; майстер-класи щодо діяльнісного підходу до проведення уроків, налагодження партнерських відносин з дітьми та батьками, використання інноваційних сучасних технологій, сюжетних завдань на різних уроках . Сприяла проведенню уроків учителями: Корабліна Н.Г., Коваль Л.В.. Войтковська І.М.. Пачкова А.О.. Ментова Н.О.. Досвідом впровадження в практику роботи ідей Концепції НУШ поділилися керівники шкільних методичних об’єднань: Бондаренко О.В. (поч..кл), Тарнавська Л.А. (зар.л-ра), Гладілін Ю.В. (фіз.), Абрамович І.В. (ін..мова), Куценко О.М. (худ-ест.цикл), Кравець Г.Ю. (кл.кер). Крім того, керівники методоб’єднань Бондаренко о.В., Абрамович І.В., Волкова О.О. і Тарнавська Л.А. спільно з колегами підготували методичні збірки «Педагогічний меридіан у тріаді «учитель – учень – батьки», які наповнили практичними рекомендаціями, описом актуальних технологій, зразками розробок компетентнісних уроків та іншим корисним матеріалом.

У шкільній бібліотеці наявний комп’ютер з підключенням до мережі Інтернет, створено електронну базу сайтів для вчителів.

Сучасні новації у сфері освіти фокусуються на її гуманістичній

спрямованості, особливо в плані міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу-вчителя, учня, батька. Тому часто у різних форматах (зустріч за круглим столом з батьками окремих класів; під час проведення Дня батьків на імпровізованій педраді, в ході проведення Дня відкритих дверей, в рамках відкритого засідання шкільного парламенту обговорювалися важливі питання сучасної освіти: Що відрізняє традиційну педагогіку від інноваційної, і яка сьогодні таки актуальніша?;Яким повинен бути сучасний педагог, учень, батько і що для кожного з нас сьогодні є школа?; Чи готові всі сторони до повного партнерства, коли ділити не лише успіх, а разом генерувати ідеї, втілювати їх в життя, нести відповідальність і отримувати від цього задоволення? Як виховати сумлінного громадянина в умовах нових стандартів освіти? Як підготувати найбільш успішних на ринку праці фахівців? та інші.

Головною метою шкільної системи управлінських і методичних заходів щодо професійного зростання педагогів є боротьба із професійною деструкцією, ліквідація елементів домінантності, консерватизму, авторитарності, догматизму у спілкуванні, а також орієнтація на успіх і задоволення від навчання, а не на соціальне схвалення.

Сприяла курсовій перепідготовці педагогів та онлайн навчанню педагогів

Я також пройшла курси учителів початкових класів та отримала сертифікат

Радію разом з учителями, бо такі курси дають нам, педагогам, чітке бачення необхідності змін; знайомлять педагогів з технологією нових методик компетентнісного та інтегрованого навчання, управління класом, нейропсихології, яка дозволяє вчителю зрозуміти особливості функціонування мозку дитини, виявити причини труднощів у навчанні та виправити їх. Спонукаю учителів до постійного саморозвитку. Як показує практика, учителі беруть участь у різних онлайн-заходах: тричі брали участь у тренінгових заняттях з питань особливостей НУШ у категоріях: для директорів шкіл; для заступників, які курують початкову школу; для вчителів початкових класів, які працюють в 1-му класі у 2018/2019 н.р.Кривалап І.Ю. і Гузенко М.А. стали учасниками обласного семінару з питань обговорення проблем впровадження Концепції НУШ. Войтковська І.М. взяла участь у 2-х вебінарах та 1 майстер-класі з питань інноваційних технологій і методик; Нагога С.В. має 2 сертифікати про участь у вебінарах щодо особливостей роботи в НУШ. Серію вебінарів і майстер-класів пройшли учителі Шевцова В.В. і Комарист Ю.С., Абрамович І.В. і Конченко О.О. взяли участь у міському тренінгу для класних керівників з теми «Оптимізація медичної допомоги ВІЛ + людям», мають сертифікати.

Успішно, відповідно до вимог Типового Положення про атестацію педагогічних працівників у 2018/2019 н.р. пройшли атестація 13 педагогічних працівників. У школі існує дієва система моніторингу освітнього процесу, результати якого є основою для подальшого планування розвитку школи. Так, щороку за результатами моніторингів аналізується рівень якісного показника навченості, кількість і причини наявності початкового рівня знань в учнів, видаються відповідні накази, контролюється їх виконання. Як результат, за останні 3 роки показник рівня навченості покращився на 7 % (з 36% у 2015/2016 н.р. до 43% у І семестрі 2018/2019 н.р.). Кількість учнів, які мали бали початкового рівня, зменшилася на 7% (у 2015/2016 н.р. – 82(16%), у І семестрі 2018/2019 н.р. - 48 (9%)).

Одним із основних принципів успіху НУШ – вмотивований учитель. Тому я звертаю увагу на даний аспект і стверджую, що у школі застосовується система мотивації для педагогів, що сприяє дисципліні, визнанню професійних досягнень і певною мірою забезпечує матеріальне заохочення . Питання матеріального заохочення знаходять своє відображення під час визначення розміру щорічної винагороди . Моральне заохочення здійснюється через визнання успіхів в роботі педагогів: нагородження шкільними грамотами, подяками, грамотами управління освіти, департаменту освіти і науки Миколаївської області, грамотами облдержадміністрації. За цей рік вручено 29 шкільних подяк (під час проведення фестивалю інтелекту «Твій зірковий час»); грамотами департаменту освіти і науки ОДА нагороджено 4 педагогів, 5- управляння освіти , Войтковська І.М. – медаллю за заслуги перед містом.

Проте, я впевнена, що прийшов час змінити багато і в самій системі методичної роботи, яка «обросла» надмірною традиційністю і писаниною. Так, за постійною зайнятістю вчителі не мають змоги активного живого без протокольного спілкування, коли порадитися, обмінятися досвідом щодо реалізації особистого творчого потенціалу. Звідси випливає відсутність ініціативи та байдужість при виконанні педагогічних обов'язків окремих вчителів, а часом і вигорання.

ВШК

Забезпечуючи систему внутрішньої якості освіти закладу, керуюся принципами доцільності прийняття управлінських рішень.

В рамках належного контролю за роботою закладу діє циклограма контролю, використовуються різноманітні його види: діагностичний, тематичний, попереджувальний, класно-узагальнюючий, персональний. Організаційні заходи щодо забезпечення освітнього процесу включали різні заходи інформаційного, консультативного, практичного характеру, реалізація яких направлена на виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Аналіз даного розділу плану роботи школи за рік показав, що усі заплановані заходи в основному виконано. Так, отримано 1015 документів, у минулому році 933 документів, видано - 737, у минулому -621 вихідних документи. Видано по школі за цей період 516 – у минулому 537 наказів з основної діяльності: із них організаційних, розпорядчих – 408 наказів , узагальнюючих – 108 наказів; ; з кадрових питань – 332 – у минулому 317 наказів; з учнівських питань – 125, у минулому 110 наказів . Загалом по школі видано за 2018-2019 н.р.- 973, у 2017-2018н.р. 964 наказів. Протягом начального року проведено 11 нарад при директорові, в ході яких прийнято конструктивні рішення, направлені на удосконалення роботи закладу, створення належних умов для учасників освітнього процесу, оновлення і поглиблення навчання і виховання дітей. Головне завдання контролю полягало у виявленні причин негативних результатів, допомозі вчителеві, а також у виявленні, узагальненні та поширенні перспективного досвіду роботи.

Разом з тим, з різних об’єктивних і суб’єктивних причин під час здійснення внутрішкільного контролю допускаються:

• перевантаження вчителя;

• недостатнє інформаційне забезпечення науково-методичною, педагогічною літературою, періодикою;

• неврахування потенційних можливостей кожного вчителя, його бажання, досвід, здібності, стан здоров'я;

• недостатній індивідуальний підхід до кожного педагога;

Позашкільна робота

З метою проведення учнями організованого дозвілля, розвитку їх творчих та індивідуальних здібностей протягом 2018/2019 навчального року у школі працювало вісім гуртків з різних напрямків роботи: ( на екрані)

№ з/п

Назва гуртка

Керівник

Кількість дітей

Учні «групи ризику»

1

Естрадної пісні

Шостаков В.В.

12

-

2

Дивосвіт

Войтковська І.М.

30

-

3

Дивосвіт

Запорожченко Т.В.

29

-

4

Природознай

Фудар О.І.

15

Нотич Р.

5

Природознай

Коваль Л.В.

29

Осадчий А.

6

Виразного читання

Дегтяренко Л.Г.

12

-

7

Виразного читання

Павловська А.І

20

Копієвський Є., Федулов М.

8

Виразного читання

Корабліна Н.Г.

12

Чеботар І.

Робота гуртків у ЗОШ І-ІІІ ст. №4 протягом 3 останніх років представлена в таблиці:

Роки

2016\2017 н. р.

2017\2018 н. р.

2018\2019 н. р.

Кількість гуртків

8(16 год.)

7(18 год.)

8 (18 год.)

На базі школи від СЮН працював гурток «Сувенірна скарбничка», під керівництвом Ольховської Л.М.; хореографічний гурток (платні послуги)під керівництвом Дратковської А.-М. В.

Зайнятість учнів Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4

у позаурочний час у 2018-2019 н.р ( на екрані)

Ця цифра є стабільною протягом 3-х останніх років. Вихованці гуртків демонструють високі результати під час участі у конкурсах різноманітного рівня: трьох переможців у міжнародних конкурсах представила Ольховська Л.М.: Москаленко А., Драганова В., Фортинська Є.; хореографічний ансамбль під керівництвом Дратковської А.-М. В. переміг в обласному хореографічному конкурсі; Завдяки цій зайнятості розвиваються індивідуальні здібності учнів, вони залучаються до різноманітної діяльності саме у позаурочний час, це в деякій мірі уберігає школярів від моральної деградації, бо ж підлітки, які позбавлені можливості самовираження, більш схильні до правопорушень. Натомість вони мають можливість демонструвати на різних рівнях свої досягнення.

Результати перемог висвітлюються на сайті школи, учні отримують вітання під час Фестивалів інтелекту. Керівники гуртків чітко, послідовно, методично правильно розвивають творчі, екологічні та інші загальнолюдські здібності вихованців. Гурткова робота здатна перенести маленьку людину у світ творчості, спорту, природи, в якійсь мірі прилучити до світових досягнень. Вона може принести дитині перші перемоги, а радість від досягнень і що тебе вчасно і гідно оцінили - одна з найбільших радостей на землі, перемоги над собою, утвердження маленької особистості у світовому розмаїтті.

Проблемою, на мою думку, є обмежені поки що можливості школи щодо багатоаспектності форм позаурочної роботи (недостатнє фінансування гурткової роботи, неготовність громади до партнерства у частині організації заходів і спільної відповідальності за якість; страх впроваджувати нове; небажання швидких змін та ін.).

Чергування

Гарною традицією школи №4 є чергування вчителів та учнів показав. Більшість учителів, учнів добросовісно ставляться до своїх обов’язків, Але є і проблеми: спізнення на лінійку, відсутність на своєму посту як учнів ,так і учителів, що призводить до порушення правил поведінки, наявності конфліктів, травматизму.

Профілактична робота

Одним із важливих питань є профілактична робота. Можна констатувати, що дана робота не є марною: адже протягом року за ініціативи учнів школи (окрім Тульчія Р. -9-Б) не вчинено жодного серйозного правопорушення. Розслідування дрібних правопорушень( в основному це образи та приниження однокласників, погана поведінка під час уроків та перерв, пошкодження майна, недобросовісне виконання обов’язків чергового), скоєних окремими учнями. Відбулися співбесіди з учнями та їхніми батьками, надані необхідні рекомендації.

Заходи , проведені у 2018/2019 н. р. щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх, подаються у таблиці:

Отже, правове виховання – це складова частина виховання в цілому. Але правове виховання впливає не тільки на свідомість, а й на відповідальну сторону поведінки, формує переконаність у необхідності суворого додержання законів, прав та обов’язків. Кінцевим результатом правового виховання є реальні справи, вчинки у правових відносинах, які свідчать про дієвість правового виховання.

Таким чином, можна визначити, що робота у школі з профілактики попередження злочинності та правопорушень серед неповнолітніх проводиться систематично.

Але є недоліки:

- пропуски уроків без поважних причин;

- свідоме порушення дисципліни під час уроків та на перервах;

- прояви хамства до однолітків та старших;

- псування шкільного майна;

- булінг серед однокласників.

Відвідування школи

Результати представлено у таблиці:

Н. р.

2016/2017

2017/2018

2018\2019

К-ть проп. ур.

91811/3080(б/п/п)

82019\2795(б\п/п)

92270/1755(б/п/п)

Як видно з таблиці , пропущено за 2018/2019 н. р. всього 92270 уроків, це на 10251(11%) більше, ніж за цей же період 2017/2018 н. р. і на 0,5% більше, ніж за цей же період 2016/2017 н. р. Це не може не викликати тривоги, так як тенденція до збільшення пропусків учнями уроків у цьому навчальному році очевидна. З поважних причин від загальної кількості, за даними класних керівників, пропущено у 2018\2019 н. р. 90515 уроків (98,1%), у 2016\2017 та 2017/2018навчальних роках - 97%. Проблемою, що знаходиться на постійному контролі у мене , директора школи, соціально- психологічної служби, класних керівників, є пропуски школи без поважних причин. Їх у 2018/2019 н. р. 1755 це 1,9 % від загальної кількості й на 1,5% % менше, ніж за цей же період у 2017/2018 н.р. та 2016/2017 н. р. Тенденція позитивна, але батьки стали зловживати пояснювальними записками, часто неоднозначного змісту.

Збереження життя та здоров’я

На виконання Закону України «Про охорону праці», для попередження травматизму мною було посилено контроль за дотриманням норм з техніки безпеки під час освітнього процесу у закладі, організації масових заходів, екскурсій, на уроках фізичної культури, з цією метою написано ряд наказів, вивчено зміни на нараді при директорові до державних документів, що регламентують роботу з охорони праці у закладах. Класні керівники були ознайомлені та отримали необхідний перелік документів для оформлення міжміських та міських екскурсій відповідно до «Переліку та норм оформлення документів», ретельно їх дотримувались. Посилено контроль за правилами поведінки учнів в школі під час перерв, рекомендовано не виходити за межі освітнього закладу під час навчальних занять, особливо в зимовий період, рішенням педагогічної ради та відповідним наказом по школі обмежено доступ на територію закладу сторонніх осіб.

Протягом року відповідно до розпорядчих документів оновлювались інструкції з охорони праці та техніки безпеки.

Протягом року проводилися інструктажі з попередження травматизму, з дотримання правил дорожнього руху, поведінки на льоду, на воді, обов’язково перед кожними канікулами та у зв’язку з несприятливими погодними умовами. Проводились Місячники та Тижні з охорони праці. Медичним працівником закладу Клопатюк С.П. випускалися бюлетені здоров’я, пам’ятки з правилами поведінки у надзвичайних ситуаціях та надання першої допомоги при травмах, тренінги щодо надання долікарської допомоги. У період епідемій виконувались норми елементарного карантину, технічним персоналом постійно проводилось вологе прибирання з використанням деззасобів. У квітні була проведена тренувальна евакуація та бесіди по запобіганню нещасних випадків і поведінки у нестандартних ситуаціях. При порушенні техніки безпеки на уроках фізкультури ,на перервах, в навчальних кабінетах проводились бесіди з учасниками подій, писалися накази про створення комісії з розслідування нещасних випадків, випадки реєструвалися у спеціальних журналах, складалися відповідні акти, інформація передавалась відповідальному з охорони праці при міському управлінні освіти Шелару С.А.

Радує, що Жодного порушення нормативно-правових актів з боку учасників освітнього процесу не спостерігалось. З новоприбулими співробітниками проводилия інструктажі, після місяця роботи ними здавався залік з охорони праці, що зафіксовано у відповідних протоколах. Вимагала і проводила Чотири рази на рік перевірку технічного стану кабінетів інформатики, фізики, хімії, біології, спортивної зали, технологій з реєстрацією результатів у відповідних актах, вказувалось на недоліки , тримався на контролі термін їх усунення. Усі працівники школи забезпечені посадовими інструкціями, з реєстрацією їх видачі у відповідних журналах. Вчителі фізики, хімії, біології, ОБЖ, інформатики, фізкультури при вивченні відповідних тем на уроках приділяють багато часу вивченню правил безпечної поведінки, перед проведенням практичних, лабораторних робіт, здачею заліків здійснюються та фіксуються інструктажі – попередження. Класними керівниками, соціально – психологічною та ССД проводились превентивні бесіди, відеолекторії

Результати травмувань під час освітнього процесу наведено у таблиці:

№ з/п

Роки

Кількість травм

Зокрема під час уроків фізкультури

1.

2016-2017

12

5

2.

2017-2018

13

8

3.

2018/2019

5

2

Цифри свідчать про поліпшення роботи щодо травматизму під час освітнього процесу у цьому навчальному році, також про більш відповідальне ставлення учителів фізкультури щодо дотримання посадової інструкції, зокрема пункту про відповідальність учителя за життя і здоров’я учнів під час уроків та проведення спортивно-масових заходів. Медичним працівником Клопатюк С.П. усі травми фіксувалися, постраждалим надавались консультації та перша допомога.

Кількість побутового травматизму також достатньо висока, за останні три роки маємо наступні дані:

№ з/п

Роки

Кількість травм

1.

2016-2017

18

2.

2017-2018

16

3.

2018- 2019

31

Рівень зафіксованих травм збільшився на 50% у порівнянні з минулим роком, проте маємо відповідні заяви від батьків про відмову від складання актів, у зв’язку з тим, що дитина травмувалася у вихідні дні та канікулярний час і не є застрахованою. Жоден працівник у побуті не травмувався. Так як зафіксовані випадки сталися біля будинків, де живуть травмовані, у власних кімнатах, або в інших місцях, але у присутності батьків (стосовно учнів), це свідчить про необережність травмованих, про недостатню відповідальність батьків та про неякісне харчування дітей, яке впливає на міцність кісток.

Медичне обслуговування учнів школи здійснювалося медичною сестрою Федоровою О.М. та Клопатюк С.П. Учні школи пройшли медичний огляд із лабораторними дослідженнями при ПЦМБЛ згідно графіка. Щомісячно учні 1-11 класів проходили перевірку на педикульоз, про всі випадки повідомлялося в СЕС і проводилося лікування. Проводилося й профілактичне щеплення учнів.

Харчування – невід’ємна складова здоров’я людини. Харчування дітей здійснюється відповідно до розробленого технологами управління освіти і затвердженого у міському управлінні санепідслужби двотижневого перспективного меню. Перспективне меню складене з урахуванням сезонності (на осінній і зимово-весняний періоди року) та наявності сезонних продуктів, свіжих овочів, фруктів, ягід, сухофруктів, квашених овочів, соків. Страви готуються згідно із щоденним меню, яким забезпечено раціональне, збалансоване харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів. У школі організовано за бюджетні кошти гаряче харчування учнів 1 – 4-х класів та дітей пільгових категорій (позбавлені батьківської опіки згідно судових рішень, з малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО, тубінфікованих дітей). Звільнені від оплати за харчування протягом року близько 130 осіб. Вартість сніданків для 1-4 класів на кінець навчального року складає в середньому 15 грн. 00 коп. проти 13.грн у 2017/2018 н.р.. ; вартість обідів для дітей пільгових категорій - в середньому – 17.грн.00 коп. проти 15 грн. у минулому році; вартість обідів за батьківські кошти – від 13 до 15.грн.00 коп проти 8 грн.20 коп. у минулому році. На 5 грн.00 коп. забезпечене посилення харчування (молоко (чай), кондитерські вироби (булочна здоба) для дітей, схильних до тубінфікування. Харчування здійснюється відповідно до графіка, затвердженого директором школи Бандалет О.О. Учні, які відвідували групу продовженого дня (30 учнів 1-х, 2-х класів) і учні 5-11 класів мали змогу харчуватися за батьківські кошти. Щодня таких обідів реалізовано до 70. Кожен прийом їжі, її енергетична цінність відповідають віку, стану здоров’я учнів, рівню енергетичних затрат та нормам харчування для загальноосвітніх шкіл. Розумова напруга і велика фізична активність учнів під час перебування в школі супроводжуються енерговитратами. Для цього загальнодобова калорійність харчування учня розподіляється таким чином: сніданок – 20%, а обід – 40% добової калорійності раціону.

Питання організації харчування постійно перебуває на контролі адміністрації. Директор школи О.О.Бандалет, відповідальний адміністратор за організацію харчування – заступник директора з навчально-виховної роботи Короткова Н.Б., відповідальна за організацію харчування дітей пільгових категорій Опруненко Т.О., черговий учитель щодня контролюють процес харчування учнів.

Протягом навчального року організовано громадський контроль за харчуванням дітей у школі. У рамках такого контролю щомісяця комісія із числа педагогів, батьківської громадськості, медичної сестри на чолі з директором школи Бандалет О.О. здійснюється інспектування їдальні та оглядовий контроль за роботою харчоблоку. Члени комісії спостерігають за роботою працівників харчоблоку, знайомляться з документацією, оцінюють стан організації харчування дітей. За результатами інспектування складається акт у двох екземплярах, один з яких залишається у директора школи, інший – у голови ради закладу. Протягом 2018/2019 н.р. проведено 4 інспекцій . Порушень у діяльності працівників харчоблоку щодо забезпечення харчування учнів не виявлено, звернень до адміністрації з боку дітей і батьків не надходило. Всі питання вирішувались позитивно

Влітку 2019 року 75 учнів 1-4 класів охоплені відпочинком з елементами оздоровлення у пришкільних таборах на базі ЗОШ № 5,12; протягом навчального року перебували у санаторії 35 учнів.

Забезпечення Закону України «Про звернення громадян».

Мною звернення громадян здійснювалось відповідно до Закону України «Про звернення громадян». У цьому навчальному році кількість письмових звернень, у порівнянні з минулим, зменшилось. За 2018-2019 н. р. надійшло 6 письмових звернення З них:- особисті заяви – 4, 2 – колективні. На кожне звернення було дано письмову відповідь. Звернення стосувались таких питань: про переведення учня до іншого класу, про відвідування уроків,- про розгляд конфлікту

Матеріально- технічна база

Створення належних умов для учасників освітнього простору – важлива умова успіху і потребує постійного зовнішнього і внутрішнього втручання. Кошторис у 2016 - 6563467, у 2017- 9856989, у 2018 – 12200453 грн , 2019- 15033869,00. Вартість утримання одного учня (вихованця) у 2016-7163 грн.; у 2017 н.р.- 10757 грн., у 2018 – 12200, у 2019- 15808 грн. Видатки на 1 клас становить 455572 грн.

У 2018- 2019 навчальному році за бюджетні кошти придбано - комплекти стіл+стілець - 142272грн., ноутбуки - 40669 грн., БСП 3 в 1 - 20869,60грн, ламінатори (4 шт.) - 9959,76грн, Плівка для ламінування - 617 грн., Наочні посібники для перших класів - 27167грн., Таблетки хлорні «Клайдез» - 2400 грн., научні матеріали - 38420 грн. Загальна сума - 282374,36 грн.

За кошти батьків придбано – меблі на суму 50251 грн., вікна м/п – 6730 грн., ремонт санвузла ІІ поверх – 40080 грн., монтаж стелі каб. № 30 - 14865 грн., посуд для харчоблоку – 5060 грн., стіл вчительський каб.№31 - 1700 грн., стенд перекидний - 1650грн., підсилювач для актової зали - 6949 грн., парти, стільці - 2600грн., куточок каб. №9 - 593 грн., заміна дверей каб.№ 19 - 9700 грн., Заміна світильників в спортивній залі - 2274 грн., медикаменти - 940 грн., стенд для робіт каб.№ 20 - 1320грн., закуплено матеріалів для ремонту школи - 11714 грн., придбання миючих засобів - 216 грн. Загальна сума - 153103 грн.

Інформацію про залучені кошти з бюджету, спонсорські та батьківські висвітлюємо на сайті нашого закладу щомісячно .

Проблеми та завдання

Як показує аналіз, багато зроблено, але є над чим працювати.

Я прагну сприяти розвитку школи, яка б відповідала викликам нового тисячоліття, школи, яка:

 - вчить дітей , ЯК думати, а не ЩО думати;

 надає їм рівні можливості, а не культивує «рівність»;

 мотивує на навчання впродовж усього життя, а не прагне навчити на все життя;

 підсилює спрямованість опанувати і самостійно продукувати ще не існуючі знання, а не змушує зазубрювати «вчорашні»;

 заохочує «створювати різноманітність», прагнення бути «не таким як усі», а не схильність до одноманітності, прагнення не виділятися від із загалу;

 сприяє становленню інформаційної культури особистості, здатної до активного управління інформацією,а не культивує пасивне некритичне сприйняття інформації (саме це є запорукою переходу від «суспільства телеглядачів» до інформаційного суспільства);

 стимулює розвиток горизонтальних партнерських зв’язків, мережевої взаємодії, а не зациклюється на вертикальних ієрархічних зв’язках

Аби Школа стала сучаснішою, цікавішою, конкурентнішою, маємо змінитися всі: адміністрація, учні, вчителі, батьки, громадськість. Тому серед шляхів реформації школи в системі реформи освіти України в цілому, хочу виокремити наступні:

Для адміністрації:

• активізація діяльності всіх структур школи;

• підвищення ефективності управління;

• збереження іміджу школи;

• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів.

Для вчителів:

• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності .

Для учнів:

• підвищення рівня навчальних досягнень учнів;

• формування ключових і життєвих компетентностей в ході навчання;

• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

• формування правової та громадської свідомості;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов;

• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

• створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми;

• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;

• створення умов для задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

• збереження та зміцнення здоров'я дітей;

• виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;

• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

• створення позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності.

Я впевнена, щоб забезпечити ЯКІСНІ ОСВІТНІ РЕФОРМИ, необхідно

- щоб рівень свободи всіх учасників освітнього процесу став головним критерієм успішності роботи освітніх систем нового тисячоліття;

щоб запорукою прогресу став «рух наввипередки». Прикладу зусиль в наступному навчальному році, аби так і було.

Дякую: за увагу! за співпрацю! за підтримку! за розуміння!

Кiлькiсть переглядiв: 929

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930