Аналіз роботи школи за 2019/2020 н.р.

Нормативно- правова база та завдання

Первомайська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2019/2020 н.р. керувалась у своїй діяльності наступними чинними документами: Конституцією України, Концепцією “Нова українська школа”, Законами України « Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановами Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типових освітніх програм, затверджених наказами МОН України , Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Наказом МОН “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи” Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад, Статутом школи, Освітніми програмами для школи І, ІІ, ІІІ ступенів. Наш навчальний заклад спрямовував свою діяльність на вирішення таких завдань:

- реалізація Концепції НУШ

- забезпечення якісної освіти, що відповідає вимогам сьогодення через встановлення достатнього рівня освітньої діяльності педагогічного колективу;

- створення умов для особистісного розвитку учасників освітнього процесу через впровадження інноваційних форм та методів навчання і виховання ;

- створення умов для здійснення освітнього процесу дітей з ОМ

- модернізацію форм і методів навчання та виховання через впровадження прогресивного педагогічного досвіду;

- участь у різноманітних проектах;

- використання Інтернет - технологій у освітньому процесі.

- участь у професійних конкурсах педагогів

- удосконалення управлінської діяльності;

- розробка ВСЯО та Стратегії ВСЯО

- розробка ХАСП

- запровадження нових підходів до організації індивідуальної роботи з учнями.

- посилення виховного впливу на учнівську молодь щодо збереження власного здоров’я;

- створення умов для розвитку обдарованої молоді шляхом залучення її до різноманітних конкурсів, проектів;

- охоплення гарячим харчуванням дітей через залучення учнів 5-11 класів.

- покращення санітарного стану території школи, приміщень

- покращення матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів шляхом поповнення технічними засобами, сучасними дидактичними матеріалами.

Нашими здобутками 2019-2020 н.р.

стали наступні результати:

- Продовження реалізації проекту «Інтелект України» у 3-А класі учителем Войтковською І.М. ТА 2- Б класі учителем Запорожченко Т.В.

- Перемога Жуковської В.В. ( номінація "Початкова школа", І м.) та Починок Н.В. ( номінація "Образотворче мистецтво", І м.) у ІІ (обласному) турі всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2020".

-37 призових місць, у тому числі 10 перших, команди учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

- ІІ місце команди школи серед інших навчальних закладів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

- 4 призових місця у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

- нагородження 41 учнів школи Похвальними листами за високі досягнення;

- реалізація проєкту « Життя без сміття» під керівникцтвом Шевцової В.В. і Гардецької С.Ю.

- реалізація проєкту Національною Організацією Скаутів України під керівництвом Комарист Ю.С., разом із представником батьківської громади Колісніченко Я.О.

- зростання якісного показника навченості серед учнів основної та старшої школи ( 44 %);

- зменшення кількісті учнів, які мають оцінки початкового рівня ( 2%);

- 4 претенденти 11 класу ( Гордійчк В., Станкова В., Тішкова Ю., Тараненко В.) на нагородження золотою та срібною медалями за високі досягнення у навчанні.

- проведення на базі школи уже 12 рік поспіль ЗНО

- проведення Фестивалю інтелекту з метою відзначення перемог учнів, педагогів та батьків;

- проведення на базі школи півфіналу спортивних змагань « Лелеченя»

Організація освітнього простору

Керівництво підвищенням якості та ефективності освітнього процесу забезпечується систематичним плануванням роботи: річним, місячним та тижневим планами роботи.

Згідно ст. 27 Закону України « Про освіту» від 05.09.2017 №214. Структура навчального року, режим роботи школи, освітні програми для школи І, ІІ, ІІІ ступенів затверджені педагогічною радою школи ( протокол № 11 від 30 .08.2019 року) . Освітні програми початкової, базової, старшої школи окреслюють підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів. Навчальні плани, що забезпечують інваріантну складову, відповідають типовим, затвердженим МОН України. Тож освітній процес забезпечено програмами, підручниками на 100 % на кінець навчального року

У цьому році на варіативну частину виділено 21 година.

Надано додаткові години для підсилення вивчення інтегрованого курсу

«Навчання грамоти» у 1-х ;

- на підсилення мовно-літературної галузі (англ.мова) у 2-Б класі ( поект Інтелект).

- Курс «Культура добросусідства» для 3-Б ;

- Курс за вибором «Християнська етика в українській культурі» у 4-х кл.

- Курс «Логіка» у 2-х та 4- В

У школі ІІ ступеню було запроваджено:

- факультативний курс «Основи хімічних знань» (5-ті класи);

- факультативний курс «Основи хімічних знань» ( 6-ті класи);

- курс за вибором «Корисні навички» ( 5-ті класи);

- курс за вибором «Міфологія стародавнього світу» ( 6-А, 6-Г класи);

- факультативний курс «Сучасна українська літературна мова: морфологія» ( 7- кл);

- факультативний курс « Синтаксис простого та простого ускладненого речення (8 кл);

- факультативний курс « Синтаксис складного речення» ( 9 класи).

Варіативна складова навчальних планів використовується з метою підготовки до вивчення профільних предметів ,з метою формування життєвих компетентностей у 5-6 класах .Необхідно зазначити, що програма «Корисні навички» розроблена учителем фізики Кавакою Л.Г. та затверджена науково- методичною радою МОІППО. Я підтримую і допомагаю реалізуватися кожному творчому педагогу.

Календарно-тематичне планування вчителів проаналізоване адміністрацією школи і затверджене, що дало змогу чітко і ефективно здійснювати освітній процес.

Робота школи відповідає вимогам Закону «Про освіту», вся документація закладу, наради, педради, засідання ведуться лише українською мовою.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється згідно з Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, затвердженими МОН України наказ № 329 від 13.04.2011 р. у 5-11 класах та наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 у 1-4 класах із змінами 2016 року) У цьому році продовжено організацію індивідуальної форми навчання та інклюзивного навчання. У 2019/2020 н. р. за індивідуальною формою навчалося 9 учнів, які за станом здоров'я не могли відвідувати школу, освітній процес з ними забезпечували 35 учителів. Індивідуальне навчання здійснювалось за індивідуальними навчальними планами, розробленими школою з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їх здібностей та потреб.

У цьому році продовжено організацію інклюзивного навчання для 2-х дітей у 7,8 класах. Для цих дітей створена психолого – педагогічна команда педагогів, психолога, адміністрації, батьків для розробки індивідуальної програми розвитку кожної дитини, психологічного супроводу цих дітей. Крім уроків, які включені до індивідуальної програми розвитку дитини, проводились психолого – педагогічні корекційні заняття з дітьми.

У 2019- 2020 н.р. з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 під час карантину освітній процес з учнями відбувався у віддаленому режимі з використанням дистанційних технологій, без фізичної присутності учнів і вчителів у закладі освіти. Кількість учнів, охоплених дистанційним навчанням по закладу в середньому становила близько 96%. Основними причинами через які учні не виходили на зв'язок: відсутність технічних засобів, Інтернету (особливо у багатодітних та малозабезпечених сім’ях); перебування у родичів в селі через зайнятість батьків; неможливість зв’язатися з батьками чи дітьми та перебування дітей на довготривалому лікуванні. Навчальний матеріал вчителями подавався для опрацювання учням відповідно до календарного планування. Рівень опанування учнями теоретичним матеріалом та результати виконаних перевірних робіт фіксувалися у електронних та паперових журналах. Для якісної організації освітнього процесу та здійснення дистанційного навчання вчителі використовували блоги та навчальні платформи: Google classroom, МійКлас, Дискорд, Google Disk,Zoom, а також скайп Vaber, Ютуб,messenger, Telegram. Учні мали можливість переглянути навчальний матеріал на паперових та електронних носіях: презентації, відеоуроки, відеолекції, відеоконсультації. Уроки проводилися як в он-лайн, так і в асинхронному режимі. Для контролю за рівнем опанування учнями навчальним матеріалом учителі – предметники підготували і перевірили від 5 до 12 тестових робіт для кожного класу; учителі-словесники та вчителі природничо-математичних дисциплін діяльність на платформі активно доповнювали індивідуальною роботою з учнями, використовуючи вайбер та електронні адреси (консультації, індивідуальні завдання та обговорення якості їх виконання, аудіо вправи ).

Аналіз подальшого навчання випускників 9- х класів показує, що більшість дітей продовжують навчання або в 10 класі або у ВН З І-ІІ рівня акредитації. Приступили до навчання в 10-х класах нашої школи 44 учні, випускники 9- х класів ( 50 %)

У 2019/2020 навчальному році початкова школа налічувала 13 класів та одну групу продовженого дня для дітей 1-2 класів. Діяльність ГПД регламентована затвердженим директором режимом дня, діти забезпечені дворазовим якісним, повноцінним, організованим у відповідності з нормами, затвердженими Міністерством охорони здоров’я України, харчуванням, вартістю до 17.00 грн. Середня наповнюваність групи склала 29 осіб.

Кадрове забезпечення

Освітній процес здійснювали протягом 2019/2020 навчального року 58 педагогів: основних – 55 (92%) , за сумісництвом –3(5%); пенсіонерів –2 (3%). Педагогічне навантаження більшість педагогів мали більше ставки – 51 педагог, ставка – 5, менше - 2. У цьому році додана ще одна ставка асистента учителя для забезпечення інклюзивного навчання. Вакантними посадами у цьому році були : учитель інформатики, соціального педагога, асистента учителя Психолого- педагогічна служба працювала у повному складі.( у попередні роки постійно була вакансія соціального педагога).

Кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів ( протягом 2-х останніх років):

(2018/2019 н.р.)

Всього педпрацівників Мають кваліфікаційну категорію Мають звання
В. І ІІ Сп. Б/к Старший учитель Вчитель-методист
58 23 20 5 9 1 8 7
40% 34% 9% 15% 2% 14% 12%

2019-2020

Всього педпрацівників Мають кваліфікаційну категорію Мають звання
В. І ІІ Сп. Б/к Старший учитель Вчитель-методист
58 25 21 7 5 1 7 7
43% 36% 12% 9% 2% 12% 10%

Як видно із даних, кваліфікаційний рівень педагогів у 2019/2020 н.р. досить високий:

77% вчителів мають вищу та І кваліфікаційну категорію. 5 ( 9 %) вчителів – це молоді педагоги, які мають педагогічний стаж до 5 років.

Освітній рівень педагогічних кадрів також представлений у таблиці:

2019/2020 н.р.

Всього Вища освіта (повна) Середня спеціальна Незакінчена вища
58 57 98% 1 2% -

Як свідчать дані, освітній рівень педагогів вирізняється високими показниками.

Аналіз вікового складу педагогів:

до 30 років – 8 (14%);

до 40 років – 14 (24%);

41-55 років – 25 (43%),

більше 55 – 11 (19%).

Дані моніторингу засвідчують, що переважна більшість педагогів віком від 30 до 50 років – це вік професійного зростання, певного досвіду і творчого бажання.

Аналіз стажу роботи педагогічних працівників представлений у таблиці:

до 5 років – 5 (8%);

до 10 років – 5 (8%);

до 20 років – 12 (21%);

до 25 років – 9 (16%)

Понад 26 років – 27 (47%).

Аналіз стажу засвідчує, що у порівнянні з попереднім роком колектив став старшим: кожна позиція змінилася на 2-3%

Всі аналітичні дані дають змогу зробити висновок , що колектив педагогів має високий рівень освітньої підготовки, професіоналізму, надання якісної освіти, колектив стабільний, досвідчений, має власні наробки, традиції, життєвий і професійний досвід . Поряд з усіма позитивними сторонами освітнього процесу в школі, як і попередні роки, залишаються проблематичні питання:

- виникнення конфліктів між учителями, учнями;

- відсутність дисципліни на уроках, як у молодих спеціалістів, так і майстрів своєї справи.

- почастішали конфліктні ситуації між педагогами та батьками.

Це зумовлено сучасними реаліями життя, великим бажанням всіх сторін задовольнити власне ‘ Я’. неправильним розумінням поняття «педагогічної свободи», яка в силу різних обставин іноді переростає в хаос і антиконтроль.

Результати освітнього процесу

На початок 2019/2020 навчального року навчалося 993 учнів. У попередньому році було 951. Укомплектовано 34 класи, із середньою наповненістю 29,2 учнів. Наповнення збільшилось на 0,04. Усі діти мікрорайону охоплено навчанням. Здійснюється успішна співпраця школи з ДНЗ міста, зокрема № 16 та 25:: розробляємо програму спільних заходів, ведемо облік дітей 5,6 річного віку.

За цей навчальний рік вибуло із закладу 17 учнів, у порівнянні з минулим (19). Прибуло за звітний період до закладу 14, за минулий рік - 17 учнів. Основна мета переходу дітей з одного навчального закладу до іншого - в основному це зміна місця проживання батьків.

Здійснено аналіз рівня навченості учнів школи. На кінець 2019/2020 навчального року в 3-4 класах навчалося 179 учнів. З них високий рівень мають 16 школярів, що становить 9%, достатній рівень – 111 (62%) учнів, середній рівень – 51 - 28% вихованців, початковий рівень виявив 1 учень, що становить 1% від загальної кількості учнів 3-4 класів. Якісний показник - 71%.

Аналіз показав, що на кінець 2019/2020 навчального року в 5-11 класах навчається 600 учнів. З них високий рівень мають 29 школярів, що становить 5%, достатній рівень – 242 (40%) учнів, середній рівень – 305 - 51% вихованців, початковий рівень виявили 25 учнів, що становить 4% від загальної кількості учнів 5-11 класів. Якісний показник - 45%.

У порівнянні з результатами за І семестр 2020/2021 навчального року результати навчання істотно покращилися. У процентному відношенні, кількість учнів, що мають високий рівень підвищився на 2% і становить 5%; що мають достатній рівень підвищився на 53 (40%). Кількість учнів, які закінчили навчальний рік із середнім результатом зменшилася на 6% (з 57% по 51%). Істотно зменшилася кількість учнів початкового рівня із 48 до 25 вихованців. Загалом рівень навченості серед учнів 5-11 класів у порівнянні з семестром зріс із 34 до 45%, у порівнянні з попереднім роком зріс на 1 % ( з 44% до 45%)

Це найвищий показник за останні п’ять років: з 2015/2016 н.р. по 2019/2020 н.р.

Кількість учнів, які мали бали початкового рівня, зменшилася на 12% (у 2015/2016 н.р. – 82(16%), у 2019/2020 н.р. - 25(4%)).

Загалом рівень навченості по школі зріс з 41% до 53 %.

Незважаючи на істотне покращення результатів навчання, є учні, які не встигають, залишається достатня кількість.

Причинами такого стану речей є: відсутність системи мотивації учнів, пропуски занять через хворобу; недостатній зв’язок учителів з батьками, несвоєчасне інформування батьків про рівень успішності дітей та слабкий контроль з боку батьків за навчанням учнів.

Результати роботи з обдарованими дітьми

У ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад стабільно демонструють результати з української, російської, англійської мов, зарубіжної літератури, математики, фізики, біології, екології. Учителі Кавака Л. Г. підготувала 7 переможців (2 з них перші, 2 переможці ІІІ етапу), Унтілова О.М. - підготувала 4 переможців (2 з них перші, 1 переможець ІІІ етапу ), Шевцова В.В. - підготувала 4 переможців (1 з них перше), Тарнавська Л.А., - підготувала 3 переможців (1 з них перше), Комарист Ю.С.- підготувала 3 переможців; Волкова О.О.( підготувала 2 переможців - одне з них перше), Кравець Г.Ю. (підготувала 2 переможців) , Мартинюк В.В. (підготувала 2 переможців - 1 з них перше, 1 переможець ІІІ етапу), Сабірова О.Є.( підготувала 2 переможців ), Білецька О.В.( підготувала 2 переможців).

Учні школи успішно виступають у суспільно-громадських конкурсах: Лідер року, Кращий друкований орган, Громадянин- 2020

Результати участі свідчать про активну громадську позицію учнів, оригінальність підходів у вирішенні завдань, бажання проявити себе, про активну співпрацю учителів, батьків, учнів. Свідченням тісної співпраці учнів, батьків , педагогів є реалізований проєкт « Яскраві барви нашого дитинства»

Також протягом року проведено ряд виховних заходів, впроваджено ряд розвиваючих проектів, найбільш вагомі з них:

- продовження спільної роботи (учителів, батьків, учнів) над проектом «Створюємо нове освітнє середовище»;

- проведено благодійні ярмарки «Нову школу творимо разом»;

- тематичні дні : День п’ятикласника, День десятикласника;

- фестиваль інтелекту на підтримку обдарованої молоді;

- участь у міському проекті до Дня української вишиванки « І на тім рушникові»;

Спортивно - масова робота

Ціннісне свідоме ставлення особистості до свого здоров’я – невід’ємна складова виховної роботи загалом. Під цим девізом продовжили в цьому році проведення Дня здоров’я за активної участі великої кількості батьків, учнів , педагогів у шкільному проєкті « Яскраві барви нашого дитинства».

Участь команди учнів школи у спортивних змаганнях міського рівня були результативними: Футбол – 9-11 класи (І м.), «Шкіряний м’яч» - юнаки 2007 р. н. - ІІІ м., «Шкіряний м’яч» - юнаки 2008 р. н. - ІІ м., «Шкіряний м’яч» - юнаки 2009 р. н. - ІІ м., настільний теніс –ІІІ м.,

«Олімпійське лелеченя» -ІІ м., учителі фізичної культури);

У формуванні в учасників освітнього процесу основ здорового способу життя, сталих навичок контролю за власним здоров’ям, фізичного загартування робиться недостатньо:

- не всі вчителі початкових класів активно проводять ранкові зустрічі або ранкове коло;

- мала кількість рухливих музичних перерв через відсутність стаціонарної музичної апаратури ;

- спостерігається паління на території школи та один випадок отруєння у побутових умовах

Методична робота

Методична робота з педагогічними працівниками у 2019/2020 н.р. спрямована на реалізацію І (діагностично-теоретичний) етапу науково-методичної теми «Удосконалення традиційних форм навчання і виховання та використання нових методик і технологій з метою забезпечення школярів сучасною якісною освітою» (2019- 2024 рр). і на розв’язання поставлених завдань .

Кожен педагог розуміє роль сучасного педагога – це роль фасилітатора ,консультанта, наставника, який, перш за все, підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію.

Головним завданням управлінської і методичної діяльності школи полягало у навчанні педагогів оволодівати та впроваджувати в роботу інноваційні технології, сприймати і реалізовувати всі інноваційні процеси, які відбуваються в освіті, поглиблювати педагогічну індивідуальну компетентність кожного педагога, запроваджувати досвід роботи педагогів інших шкіл, міст.

На успішне удосконалення професійної майстерності педагогів в умовах НУШ спрямовують свою роботу педагогічна рада, методична рада, вісім шкільних предметних методичних об’єднань та методоб'єднання класних керівників. У цьому році змінено форми проведення педрад, нарад, практикумів, форми роботи шкільних предметних угрупувань та проведення загальношкільних заходів.

З метою впровадження НУШ продовжено серію мультимедійного дослідження в рамках перегляду відеосюжетів циклу «Реалізуємо успішно Концепцію НУШ» - теоретичний аспект, та практичний аспект – проведення майстер-класів «Я працюю в Новій українській школі!». Протягом 2019/2020 н.р. на нарадах при керівнику переглянуто і обговорено близько 40% пізнавальних відео із програми онлайн-навчань для вчителів, реалізованих на платформах «Едера» « Всеосвіта», « Наурок»; майстер-класи щодо сучасного підходу до проведення уроків, налагодження партнерських відносин з дітьми та батьками, використання інноваційних сучасних технологій, сюжетних завдань на різних уроках .: Кравець Г.Ю., Шпильова І.О., Гузенко М.А., Постика В.В., Овчинников Д.В., Гладілін Ю.В., Дегтяренко О.А., Білецька О.В.. Абрамович І.В.

Було проведено мовознавчі практикуми з вивчення нового українського правопису.

У шкільній бібліотеці наявні 3 комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, створено електронну базу сайтів для вчителів.

Сучасні новації у сфері освіти фокусуються на її гуманістичній спрямованості, особливо в плані міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу-вчителя, учня, батька. Тому часто у різних форматах (зустріч за круглим столом з батьками окремих класів ( 1- Б), засіданні творчої групи по аналізу виконання плану роботи школи та планування життєдіяльності школи ; під час проведення Дня здоров’я, в ході проведення тематичних днів « День п’ятикласника», круглогостолу батьківської спільноти « «Креативні – ініціативні», « День десятикласника», в рамках засідання шкільного парламенту обговорювалися важливі питання сучасної освіти: Що відрізняє традиційну педагогіку від інноваційної, і яка сьогодні таки актуальніша?;, Як і що зробити для покращення роботи школи?; Яким повинен бути сучасний педагог, учень, батько?; Чи готові всі сторони до повного партнерства, коли ділити не лише успіх, а разом генерувати ідеї, втілювати їх в життя, нести відповідальність і отримувати від цього задоволення? Як виховати сумлінного громадянина в умовах нових стандартів освіти?

Головною метою шкільної системи управлінських і методичних заходів щодо професійного зростання педагогів є боротьба із професійною деструкцією, ліквідація елементів консерватизму, авторитарності, догматизму у спілкуванні, а також орієнтація на успіх і задоволення від навчання.

Курсова перепідготовка педагогів проходила очно та дистанційно.

Курси дали педагогам чітке бачення необхідності змін; знайомлять педагогів з технологією нових методик компетентнісного та інтегрованого навчання, управління класом, нейропсихології, яка дозволяє вчителю зрозуміти особливості функціонування мозку дитини, виявити причини труднощів у навчанні та виправити їх. Педагоги у постійному саморозвитку. Як показує практика, учителі беруть участь у різних онлайн-заходах.

Успішно, відповідно до вимог Типового Положення про атестацію педагогічних працівників у 2019/2020 н.р. пройшли атестація 12 педагогічних працівників. У школі існує дієва система моніторингу освітнього процесу, результати якого є основою для подальшого планування розвитку школи. Так, щороку за результатами моніторингів аналізується рівень якісного показника навченості, кількість і причини наявності початкового рівня знань в учнів, видаються відповідні накази, контролюється їх виконання. Як результат, за останні роки показник рівня навченості покращився на 7 % (з 36% у 2015/2016 н.р. до 53% у 2019/2020 н.р.). Кількість учнів, які мали бали початкового рівня, зменшилася на 12 % (у 2015/2016 н.р. – 82(16%), у 2019/2020 н.р. - 25 (4%)).

Одним із основних принципів успіху НУШ – вмотивований учитель. У школі застосовується система мотивації для педагогів, що сприяє дисципліні, визнанню професійних досягнень і певною мірою забезпечує матеріальне заохочення . Питання матеріального заохочення знаходять своє відображення під час визначення розміру щорічної винагороди . Моральне заохочення здійснюється через визнання успіхів в роботі педагогів: нагородження шкільними грамотами, подяками, грамотами управління освіти, департаменту освіти і науки Миколаївської області, грамотами облдержадміністрації. За цей рік вручено 29 шкільних подяк (під час проведення фестивалю інтелекту «Твій зірковий час»); грамотами департаменту освіти і науки ОДА нагороджено 12 педагогів, 5 педагогів - грамотами управляння освіти .

Проте потребує змін система методичної роботи, яка «обросла» надмірною традиційністю і писаниною. Звідси випливає відсутність ініціативи та байдужість при виконанні педагогічних обов'язків окремих вчителів, а часом і вигорання.

ВСЯО

Забезпечуючи систему внутрішньої якості освіти закладу, керувалися принципами доцільності прийняття управлінських рішень.

В рамках належного контролю за роботою закладу діє циклограма контролю, використовуються різноманітні його види: діагностичний, тематичний, попереджувальний, класно-узагальнюючий, персональний. Організаційні заходи щодо забезпечення освітнього процесу включали різні заходи інформаційного, консультативного, практичного характеру, реалізація яких направлена на виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Аналіз даного розділу плану роботи школи за рік показав, що усі заплановані заходи в основному виконано. Так, отримано 790 документів, у минулому році 1015 документів, видано - 533 , у минулому -737 вихідних документи. Видано по школі за цей період 349 – у минулому 516 наказів з основної діяльності: із них організаційних, розпорядчих – 408 наказів , узагальнюючих – 108 наказів; ; з кадрових питань – 304 – у минулому 332 наказів; з учнівських питань – 95, у минулому 125 наказів, з господарських питань - 9 . Загалом по школі видано за 2019-2020 н.р.- 757 , у 2018-2019 н.р. 973 накази. Протягом начального року проведено 14 нарад при директорові, в ході яких прийнято конструктивні рішення, направлені на удосконалення роботи закладу, створення належних умов для учасників освітнього процесу, оновлення і поглиблення навчання і виховання дітей.

Разом з тим, з різних об’єктивних і суб’єктивних причин під час реалізації ВСЯО допускаються:

• перевантаження вчителя;

• недостатнє інформаційне забезпечення науково-методичною, педагогічною літературою, періодикою.

Позашкільна робота

З метою проведення учнями організованого дозвілля, розвитку їх творчих та індивідуальних здібностей протягом 2019/2020 навчального року у школі працювало вісім гуртків з різних напрямків роботи:

№ з/п Назва гуртка Керівник Кількість дітей Учні «групи ризику»
1 Естрадної пісні Шостаков В.В. 12 -
2 Дивосвіт Войтковська І.М. 30 -
3 Природа рідного краю Запорожченко Т.В. 29 -
4 Природознай Фудар О.І. 15 Нотич Р.
5 Природознай Коваль Л.В. 30
8 Виразного читання Корабліна Н.Г. 25 Чеботар І.
Природознай Маріянчук Н.П. 15
Волейбол Дегтяренко О.А. 12

Робота гуртків у ЗОШ І-ІІІ ст. №4 протягом 3 останніх років представлена в таблиці:

Роки 2016\2017 н. р. 2017\2018 н. р. 2018\2019 н. р. 2019/2020
Кількість гуртків 8(16 год.) 7(18 год.) 8 (18 год.) 8 (18год)

На базі школи від СЮН працював гурток «Сувенірна скарбничка», під керівництвом Ольховської Л.М.; гурток лікувальної гімнастики (платні послуги) під керівництвом Ластівки А.М.

Зайнятість учнів Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4

у позаурочний час у 2019-2020 н.р

Ця цифра є стабільною протягом 3-х останніх років. Вихованці гуртків демонструють високі результати під час участі у конкурсах різноманітного рівня.

Завдяки цій зайнятості розвиваються індивідуальні здібності учнів, вони залучаються до різноманітної діяльності саме у позаурочний час, це в деякій мірі уберігає школярів від моральної деградації, бо ж підлітки, які позбавлені можливості самовираження, більш схильні до правопорушень. Натомість вони мають можливість демонструвати на різних рівнях свої досягнення.

Результати перемог висвітлюються на сайті школи, учні отримують вітання під час Фестивалю інтелекту. Керівники гуртків чітко, послідовно, методично правильно розвивають творчі, екологічні та інші загальнолюдські здібності вихованців. Гурткова робота здатна перенести маленьку людину у світ творчості, спорту, природи, в якійсь мірі прилучити до світових досягнень. Вона може принести дитині перші перемоги, а радість від досягнень і що тебе вчасно і гідно оцінили - одна з найбільших радостей на землі, перемоги над собою, утвердження маленької особистості у світовому розмаїтті.

Проблемою залишаються обмежені можливості школи щодо багатоаспектності форм позаурочної роботи (недостатнє фінансування гурткової роботи, неготовність громади до партнерства у частині організації заходів і спільної відповідальності за якість; страх впроваджувати нове; небажання швидких змін та ін.).

Чергування

Гарною традицією школи №4 є чергування вчителів та учнів показав. Більшість учителів, учнів добросовісно ставляться до своїх обов’язків, Але є і проблеми: спізнення на лінійку, відсутність на своєму посту як учнів ,так і учителів, що призводить до порушення правил поведінки, наявності конфліктів, травматизму.

Профілактична робота

Одним із важливих питань є профілактична робота. Можна констатувати, що дана робота не є марною: адже протягом року за ініціативи учнів школи не вчинено жодного серйозного правопорушення. Розслідування дрібних правопорушень ( в основному це образи та приниження однокласників, погана поведінка під час уроків та перерв, пошкодження майна, недобросовісне виконання обов’язків чергового), скоєних окремими учнями. Відбулися співбесіди з учнями та їхніми батьками, надані необхідні рекомендації.

Заходи , проведені у 2019/2020 н. р. щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх, подаються у таблиці :

Отже, правове виховання – це складова частина виховання в цілому. Але правове виховання впливає не тільки на свідомість, а й на відповідальну сторону поведінки, формує переконаність у необхідності суворого додержання законів, прав та обов’язків. Кінцевим результатом правового виховання є реальні справи, вчинки у правових відносинах, які свідчать про дієвість правового виховання.

Таким чином, можна визначити, що робота у школі з профілактики попередження злочинності та правопорушень серед неповнолітніх проводиться систематично.

Але є недоліки:

- пропуски уроків без поважних причин;

- свідоме порушення дисципліни під час уроків та на перервах;

- прояви хамства до однолітків та старших;

- псування шкільного майна;

- булінг серед однокласників.

Відвідування школи

Результати представлено у таблиці:

Н. р. 2016/2017 2017/2018 2018\2019 2019\2020
К-ть проп. ур. 91811/3080(б/п/п) 82019\2795(б\п/п) 92270/1755(б/п/п) 74952/1072(б/п/п/

Як видно з таблиці , пропущено за 2019/2020 н. р. 74952 уроки, у попередньому році було 92270 уроків, це на17318 уроків менше (19%) , ніж у попередньому році. Тенденція позитивна, через той факт, що кількість пропущених уроків у цьому навчальному році рахувалася до 12.03.2020. Проблемою, що знаходиться на постійному контролі в адміністрації школи, соціально- психологічної служби, класних керівників, є пропуски школи без поважних причин. Їх у 2019/2020 н. р. 1072 уроки, це 1% від загальної кількості і на 0,9 % менше, ніж у 2018/2019 н. р.

Тенденція позитивна, але залишається проблема зловживання батьками пояснювальними записками, часто неоднозначного змісту.

Збереження життя та здоров’я

На виконання Закону України «Про охорону праці», для попередження травматизму у 2019- 2020 н.р було посилено контроль за дотриманням норм з техніки безпеки під час освітнього процесу у закладі, організації масових заходів, екскурсій, на уроках фізичної культури, з цією метою написано ряд наказів, вивчено зміни на нараді при директорові до державних документів, що регламентують роботу з охорони праці у закладах. Класні керівники повторно були ознайомлені з необхідним переліком документів для оформлення міжміських та міських екскурсій відповідно до «Переліку та норм оформлення документів» та ретельно їх дотримувались. Посилено контроль за правилами поведінки учнів в школі під час перерв, рекомендовано не виходити за межі освітнього закладу під час навчальних занять, особливо в зимовий період. У зв’язку з пандемією з 12.03.2020 обмежено доступ на територію закладу сторонніх осіб

Протягом року відповідно до розпорядчих документів оновлювались інструкції з охорони праці та техніки безпеки.

Протягом року проводилися інструктажі з попередження травматизму, з дотримання правил дорожнього руху, поведінки на льоду, на воді, обов’язково перед кожними канікулами та у зв’язку з несприятливими погодними умовами. Медичним працівником закладу Бондар В.Д. випускалися бюлетені здоров’я, пам’ятки з правилами поведінки у надзвичайних ситуаціях та надання першої допомоги при травмах, тренінги щодо надання долікарської допомоги. У період карантину виконувались заходи , технічним персоналом постійно проводилось вологе прибирання з використанням деззасобів.. При порушенні техніки безпеки на уроках фізкультури ,на перервах, в навчальних кабінетах проводились бесіди з учасниками подій, писалися накази про створення комісії з розслідування нещасних випадків, випадки реєструвалися у спеціальних журналах, складалися відповідні акти, інформація передавалась відповідальному з охорони праці при міському управлінні освіти Шелару С.А.

Жодного порушення нормативно-правових актів з боку учасників освітнього процесу не спостерігалось. З новоприбулими співробітниками проводилия інструктажі, після місяця роботи ними здавався залік з охорони праці, що зафіксовано у відповідних протоколах. Три рази на рік здійснено перевірку технічного стану кабінетів інформатики, фізики, хімії, біології, спортивної зали, технологій з реєстрацією результатів у відповідних актах, вказувалось на недоліки , тримався на контролі термін їх усунення. Усі працівники школи забезпечені посадовими інструкціями, з реєстрацією їх видачі у відповідних журналах. Вчителі фізики, хімії, біології, ОБЖ, інформатики, фізкультури при вивченні відповідних тем на уроках приділяють багато часу вивченню правил безпечної поведінки, перед проведенням практичних, лабораторних робіт, здачею заліків здійснюються та фіксуються інструктажі – попередження. Класними керівниками, соціально – психологічною та ССД проводились превентивні бесіди, відеолекторії

Результати травмувань під час освітнього процесу наведено у таблиці:

№ з/п Роки Кількість травм Зокрема під час уроків фізкультури
1. 2016-2017 12 5
2. 2017-2018 13 8
3. 2018/2019 5 2
4 2019/2020 7 1

Цифри свідчать про поліпшення роботи щодо травматизму під час освітнього процесу у цьому навчальному році, також про більш відповідальне ставлення учителів фізкультури щодо дотримання посадової інструкції, зокрема пункту про відповідальність учителя за життя і здоров’я учнів під час уроків та проведення спортивно-масових заходів. Медичним працівником Бондар В.Д. усі травми фіксувалися, постраждалим надавались консультації та перша допомога.

Кількість побутового травматизму також достатньо висока, за останні три роки маємо наступні дані:

№ з/п Роки Кількість травм
1. 2016-2017 18
2. 2017-2018 16
3. 2018- 2019 31
4 2019- 2020 8

Рівень зафіксованих травм зменшився у 4 рази в порівнянні з минулим роком, проте маємо відповідні заяви від батьків про відмову від складання актів, у зв’язку з тим, що дитина травмувалася у вихідні дні та канікулярний час і не є застрахованою; також є два нещасні випадки ( алкогольне отруєння, автомобільна аварія) Проведено службове розслідування, оформлена документація, інформація надана до управління освіти. Троє працівників отримали травми у побуті. Так як зафіксовані випадки сталися біля будинків, де живуть травмовані, у власних кімнатах, або в інших місцях, але у присутності батьків (стосовно учнів), це свідчить про необережність травмованих, про недостатню відповідальність батьків та про неякісне харчування дітей, яке впливає на міцність кісток.

Медичне обслуговування учнів школи здійснювалося медичною сестрою Опрею К.В. та Бондар В.Д. Учні школи пройшли медичний огляд із лабораторними дослідженнями при ПЦМБЛ згідно графіка. Щомісячно учні 1-11 класів проходили перевірку на педикульоз, про всі випадки повідомлялося в СЕС і проводилося лікування. Проводилося й профілактичне щеплення учнів.

Харчування – невід’ємна складова здоров’я людини. Харчування дітей здійснюється відповідно до розробленого технологами управління освіти і затвердженого у міському управлінні санепідслужби двотижневого перспективного меню. Перспективне меню складене з урахуванням сезонності (на осінній і зимово-весняний періоди року) та наявності сезонних продуктів, свіжих овочів, фруктів, ягід, сухофруктів, квашених овочів, соків. Страви готуються згідно із щоденним меню, яким забезпечено раціональне, збалансоване харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів. У школі організовано за бюджетні кошти гаряче харчування учнів 1 – 4-х класів та дітей пільгових категорій (позбавлені батьківської опіки згідно судових рішень, з малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО, тубінфікованих дітей). Звільнені від оплати за харчування протягом року близько 110 осіб. Вартість сніданків для 1-4 класів на кінець навчального року складає в середньому 20 грн. 00 коп. проти 15.грн у 2018/2019 н.р.. ; вартість обідів для дітей пільгових категорій - в середньому – 21.грн.00 коп. проти 17 грн. у минулому році; вартість обідів за батьківські кошти – від 13.грн.50 коп проти 8 грн.20 коп. у минулому році. На 5 грн.00 коп. забезпечене посилення харчування (молоко (чай), кондитерські вироби (булочна здоба) для дітей, схильних до тубінфікування. Харчування здійснюється відповідно до графіка, затвердженого директором школи Бандалет О.О. Учні, які відвідували групу продовженого дня (30 учнів 1-х, 2-х класів) і учні 5-11 класів мали змогу харчуватися за батьківські кошти. Щодня таких обідів реалізовано до 70. Кожен прийом їжі, її енергетична цінність відповідають віку, стану здоров’я учнів, рівню енергетичних затрат та нормам харчування для загальноосвітніх шкіл. Розумова напруга і велика фізична активність учнів під час перебування в школі супроводжуються енерговитратами. Для цього загальнодобова калорійність харчування учня розподіляється таким чином: сніданок – 20%, а обід – 40% добової калорійності раціону.

Питання організації харчування постійно перебуває на контролі адміністрації. Директор школи О.О.Бандалет, відповідальний адміністратор за організацію харчування – заступник директора з навчально-виховної роботи Короткова Н.Б., відповідальна за організацію харчування дітей пільгових категорій Гардецька С.Ю., черговий учитель щодня контролюють процес харчування учнів.

Протягом навчального року організовано громадський контроль за харчуванням дітей у школі. У рамках такого контролю щомісяця комісія із числа педагогів, батьківської громадськості, медичної сестри на чолі з директором школи Бандалет О.О. здійснюється інспектування їдальні та оглядовий контроль за роботою харчоблоку. Члени комісії спостерігають за роботою працівників харчоблоку, знайомляться з документацією, оцінюють стан організації харчування дітей. За результатами інспектування складається акт у двох екземплярах, один з яких залишається у директора школи, інший – у голови ради закладу. Протягом 2019/2020 н.р. проведено 3 інспекції . Порушень у діяльності працівників харчоблоку щодо забезпечення харчування учнів не виявлено, звернень до адміністрації з боку дітей і батьків не надходило. Всі питання вирішувались позитивно

Влітку 2020 року учні школи не перебуватимуть у пришкільних таборах. Протягом навчального року перебували у санаторії 28 учнів.

Забезпечення Закону України «Про звернення громадян».

Мною звернення громадян здійснювалось відповідно до Закону України «Про звернення громадян». У цьому навчальному році кількість письмових звернень, у порівнянні з минулим, зменшилось. За 2018-2019 н. р. надійшло 5 письмових звернення, проти 6 у минулому році. З них:- особисті заяви – 4, 1 – колективні. Дані звернення стосувалися вирішення конфліктної ситуації, адвокатські запити щодо навчання в школі, кадрові питання. На кожне звернення було дано письмову відповідь.

Матеріально- технічна база

Створення належних умов для учасників освітнього простору – важлива умова успіху і потребує постійного зовнішнього і внутрішнього втручання. Кошторис у 2016 - 6563467, у 2017- 9856989, у 2018 – 12200453 грн , 2019- 15033869,00, 2020 – 18694520,00 грн Вартість утримання одного учня (вихованця) у 2016-7163 грн.; у 2017 н.р.- 10757 грн., у 2018 – 12200, у 2019- 15808 грн. Видатки на 1 клас становить 455572 грн.

У 2019- 2020 навчальному році за бюджетні кошти придбано - кабінет біології – 152 000 грн, оснащення для кабінету хімії – 65000 грн; комплекти стіл+стілець - 87660 грн., комп’ютери - 205920 грн., наочні посібники для перших класів – 40513 грн., таблетки хлорні «Жавель » - 1300 грн. Загальна сума - 498713 грн.

За кошти батьків придбано – меблі на суму 651 45 грн.,., монтаж стелі каб. № 34 - 8694 грн., посуд для харчоблоку – 5060 грн., стіл вчительський каб.№31 - 1700 грн., стенд перекидний - 1650грн., заміна дверей каб.№ 21 - 11800 грн., каб № 15- Заміна світильників в спортивній залі - 2274 грн., медикаменти – 770 грн., , придбання миючих засобів - 1300 грн. Загальна сума - 138562 грн.

Інформація про залучені кошти з бюджету, спонсорські та батьківські висвітлюється на сайті нашого закладу щомісячно .

Проблеми та завдання

Як показує аналіз, багато зроблено, але є над чим працювати.

Я прагну сприяти розвитку школи, яка б відповідала викликам нового тисячоліття, школи, яка:

 - вчить дітей , ЯК думати, а не ЩО думати;

 надає їм рівні можливості, а не культивує «рівність»;

 мотивує на навчання впродовж усього життя, а не прагне навчити на все життя;

 підсилює спрямованість опанувати і самостійно продукувати ще не існуючі знання, а не змушує зазубрювати «вчорашні»;

 заохочує «створювати різноманітність», прагнення бути «не таким як усі», а не схильність до одноманітності, прагнення не виділятися від із загалу;

 сприяє становленню інформаційної культури особистості, здатної до активного управління інформацією,а не культивує пасивне некритичне сприйняття інформації (саме це є запорукою переходу від «суспільства телеглядачів» до інформаційного суспільства);

 стимулює розвиток горизонтальних партнерських зв’язків, мережевої взаємодії, а не зациклюється на вертикальних ієрархічних зв’язках

Аби Школа стала сучаснішою, цікавішою, конкурентнішою, маємо змінитися всі: адміністрація, учні, вчителі, батьки, громадськість. Тому серед шляхів реформації школи в системі реформи освіти України в цілому, хочу виокремити наступні:

Для адміністрації:

• активізація діяльності всіх структур школи;

• підвищення ефективності управління;

• збереження іміджу школи;

• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів.

Для вчителів:

• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності .

Для учнів:

• підвищення рівня навчальних досягнень учнів;

• формування ключових і життєвих компетентностей в ході навчання;

• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

• формування правової та громадської свідомості;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов;

• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

• створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми;

• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;

• створення умов для задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

• збереження та зміцнення здоров'я дітей;

• виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;

• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

• створення позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності.

Я впевнена, щоб забезпечити ЯКІСНІ ОСВІТНІ РЕФОРМИ, необхідно

- щоб рівень свободи всіх учасників освітнього процесу став головним критерієм успішності роботи освітніх систем нового тисячоліття;

щоб запорукою прогресу став «рух наввипередки». Прикладу зусиль в наступному навчальному році, аби так і було.

Дякую: за увагу! за співпрацю! за підтримку! за розуміння!

Кiлькiсть переглядiв: 905

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930