СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайського ліцею «Престиж» Протокол № 11 від 16 .05.2022 Голова педагогічної ради _______________/_Ольга БАНДАЛЕТ/ підпис ініціали, прізвище М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайському ліцею «Престиж» Наказ № 101 від 16. 05 .05.2025 Директор ________________/_ Ольга БАНДАЛЕТ / підпис ініціали, прізвище М.П.
ПОГОДЖЕНО радою Первомайського ліцею «Престиж» Протокол № 4 від 26.05.2022 Голова ради закладу _______________/_Вікторія МАРТИНЮК/ підпис ініціали, прізвище

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Первомайського ліцею «Престиж» для школи ІІІ (профільна школа) ступеня на 2022/2023 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма загальної середньої освіти (далі - освітня програма) для школи ІІІ (профільна середня освіта) ступеня навчання складена відповідно до нормативних документів:

-Закон України «Про освіту»;

-Закон України «Про загальну середню освіту»;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;

-наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 №№ 408 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»;

- наказ МОН від 28.11.2019 №1493 «Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

Метою освітньої програми є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується через формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Завданнямосвітньої програми є формування компетентностей щодо застосовування знань для виконання завдань та розв’язання проблем.

Характеристика освітньої програми

Освітня програма школи ІІІ ступеня (далі - освітня програма) окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

Дана освітня програма визначає:

- очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, затверджених наказами МОН від 07.06.2017 № 408;

- форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою;

- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках робочих навчальних планів.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному

стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

- організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

- окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

- предмети за вибором;

- роботу в проєктах;

- позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Форми організації освітнього процесу та методи навчання

Основними формами організації освітнього процесу вважати екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, проєктну діяльність як форму роботи, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

У зв’язку із епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, виконання освітніх програм з 2019 року періодично здійснюється з використанням технологій дистанційного навчання. Використовуються платформи «Мій клас», Google Classroom, інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси, веб-ресурси в синхронному та асинхронному режимі, індивідуальні консультації та самостійне опрацювання навчального матеріалу. Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачаються форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їхніми батьками: конференції Google Meet та zoom.

Опис інструментарію оцінювання

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).

Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах за предметами.

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.

Упродовж навчання в закладі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, самооцінювання і взаємооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

Формувальне оцінювання має на меті підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою та Державним стандартом.

Передбачені результати профільної середньої освіти

Освітня програма Первомайського ліцею «Престиж» профільної середньої освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Реалізація освітньої програми ліцею «Престиж» профільної середньої освіти забезпечує формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для її успішної життєдіяльності, а саме: здатність спілкуватися державною та іноземними мовами, математичної грамотності й обізнаності у галузі природничих наук, техніки і технологій, готовності використовувати інформаційно-комунікаційні технології у своїй діяльності, уміння вчитися впродовж життя, здатності до соціальної комунікації й активності, життя в громадянському суспільстві, володіння навичками підприємницької діяльності, загальнокультурної й екологічної грамотності та готовності до здорового способу життя та інших компетентностей передбачених стандартом освіти.

Очікувана модель випускника

Випускник Нової української школи та Первомайського ліцею «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області зокрема – це особистість, патріот і інноватор:

- цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;

- патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;

- інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

· кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у ліцеї забезпечують 24 учителів-предметників (1 сумісник). Вищу освіту мають 24 заявлених педагогів (100%). Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 13, це 54%; І кваліфікаційну категорію мають 8 (33%) учителів; ІІ кваліфікаційну категорію мають 2 (9%) педагогів та 1 (4%) учитель – спеціаліст; 3 педагогів (13%) має звання «учитель-методист», 4 (17%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

ü Підручники для 10 класів: стан забезпечення: 70%; для 11 класу – 85%.

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проєкти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо);

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 20; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704).

· якість проведення навчальних занять забезпечується учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями профільної школи навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей запровадити систему моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів 10 класу (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (щосеместру);

ü моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу для школи ІІІ (профільна школа) ступеня передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти.

Профільна середня освіта здобувається, після здобуття базової середньої освіти.

Зарахування до 10 класу відбувається після видання наказу про переведення до нього учнів 9 класу нашого ліцею, які не виявили намір припинити навчання в ньому і не були відраховані або переведені до іншого закладу освіти. На вільні місця (за їх наявності) діти зараховуються за конкурсом.

Правила конкурсного відбору до 10-го класу Первомайського ліцею «Престиж» (далі Правила) розроблені відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти».

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Орієнтовна кількість класів: 10 класів–3;

11 класів - 3.

Орієнтовна кількість учнів: 162, середня наповнюваність класів – 27,0

Загальний обсяг навчального навантаження учнів для 10-11 класів складає 2660 годин/навчальний рік, по 1330 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах Первомайського ліцею «Престиж»:

- додаток 1- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10-А класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 2- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10-Б класу (математичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 3- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10-В класу (історичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 4- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11-А класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 5- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11-Б класу (фізичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 6 - навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11-В класу (історичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру закладу третього рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план передбачає реалізацію освітніх галузей навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

З метою забезпечення виконання Державного стандарту повної загальної середньої освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими освітніми програмами в повному обсязі.

Профільне навчання, відповідно до Концепції профільного навчання у старшій школі в 10 класах та 11 класі за вибором учнів та батьків згідно з рішенням педагогічної ради буде здійснюватися шляхом диференціації освітнього процесу.

Клас Напрям Профіль
10-А Філологічний українська філологія
10-Б Математичний математичний
10-В Суспільно-гуманітарний історичний
11-А Філологічний українська філологія
11-Б Природничо-математичний фізичний
11-В Суспільно-гуманітарний історичний

Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання прийнято, враховуючи освітні потреби учнів, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу.

Робочі навчальні плани для 10 та 11 класів розроблено відповідно до Державного стандарту. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів та курсу за вибором.

Зміст кожного профілю реалізується системою окремих предметів і курсів:

- базові, що вивчаються на рівні стандарту. До базових предметів належать: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія України», «Всесвітня історія», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія», «Фізична культура», «Захист Вітчизни».

Кількість тижневих годин на вивчення базових предметів має забезпечити досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з державними вимогами Державного стандарту.

Навчальний план містить перелік базових предметів, який включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів. Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізуються за модульним принципом.

- профільні предмети, що вивчаються на профільному рівні:

- в 10-А класі (філологічний профіль) передбачено по 4 години на вивчення української мови та літератури;

- в 10-Б класі (математичний профіль) передбачено 6 годин на вивчення алгебри та 3 години на – геометрію;;

- в 10-В класі (історичний профіль) передбачено 3,5 години на вивчення історії України та 3 години на – всесвітню історію;

-в 11-А класі (філологічний профіль) передбачено по 4 години на вивчення української мови та літератури;

- в 11-Б класі (фізичний профіль) передбачено 6 годин на вивчення фізики;

- в 11-В класі (історичний профіль) передбачено 4 години на вивчення історії України та 3 години на – всесвітню історію;

- додаткові години на вивчення окремих предметів:

- в 10-А класі (філологічний профіль) передбачено по 1 годині на вивчення математики, історії України;

- в 10-В класі (історичний профіль) передбачено по 1 годині на вивчення української мови, математики;

- в 11-А класі (філологічний профіль) передбачено по 1 годині на вивчення математики, історії України, англійської мови;

- в 11-Б класі (фізичний профіль) передбачено по 1 годині на вивчення української мови, історії України та 2 години на математику;

- в 11-В класі (історичний профіль) передбачено по 1 годині на вивчення української мови, математики та 0,5 год на англійську мову.

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво»), що вивчаються на рівні стандарту:

- у 10-А, 10-В класах: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;

- у 10-Б класі: «Інформатика» - 1 година, «Технології» - 2 години;

- у 11-А , 11-В класах: «Мистецтво»-1 година, «Інформатика» -2 години;

- у 11-Б класі: «Інформатика» - 2 години, «Технології» - 1 година.

Заняття з курсу "Захист України" проводитимуться з використанням навчально-методичної бази ліцею «Лідер».

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

Модулі з фізичної культури обираються спільно на засіданні методичного об’єднання учителів фізичної культури до 01.09.2022 року, з фіксацією у протоколі засідання.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу закладів за п’ятиденним навчальним тижнем.

У 2022/2023 навчальному році визначено такий порядок викладання предметів інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин:

№ з/п Назва навчального предмету Спрямування Клас Кількість годин за навчальним планом Кількість годин
І семестр ІІ семестр
1 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10А 2,5 3 2
2 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10Б 1,5 2 1
3 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10В 3,5 4 3
4 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 2 1
5 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 1 2
6 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 11-А,Б 2,5 2 3
7 Англійська мова Навчальний предмет інваріантної складової 11-В 0,5 1 -

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128.

Клас Кількість учнів Предмети
Технології (на гендерній основі) Англійська мова (на пропорційній основі) Інформатика (на пропорційній основі) Фізкультура (на гендерній основі)
10-А 30 - - 2 групи -
10-Б 30 - - 2 групи -
10-В 30 - - 2 групи -
11-А 21 - - 2 групи -
11-Б 27 - - 2 групи -
11-В 24 - - 2 групи -

Перелік освітніх галузей

Освітню програму укладену за освітніми галузями, визначеними в Державних стандартах та Типових освітніх програмах, а саме:

Мова і література

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Виховний компонент освітньої програми окреслено у плані виховної роботи (додається).

Дана освітня програма повинна бути схвалена педагогічною радою закладу освіти та затверджена директором.

Дана освітня програма оприлюднюється на вебсайті закладу освіти (у разі його відсутності – на вебсайті його засновника).

На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план закладу освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Додаток№1

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(10-А клас, філологічний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408

( у редакції наказу МОН України від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 31.03.20 №464) таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 2
Інформатика 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 6
Українська мова 2
Українська література 2
Математика 1
Історія України 1
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток№2

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(10-Б клас, математичний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408

( у редакції наказу МОН України від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 31.03.20 №464) таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Інформатика 1
Технології 2
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 6
Математика 6
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток№3

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(10-В клас, історичний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408

( у редакції наказу МОН України від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 31.03.20 №464) таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 2
Інформатика 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 6
Історія України 2
Всесвітня історія 2
Українська мова 1
Математика 1
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток№4

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(11-А клас, філологічний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408 зі змінами

(наказ МОН від 28.11.2019 №1493), таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 26
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1
Фізика і астрономія 4
Хімія 2
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 1
Інформатика 2
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 7
Українська мова 2
Українська література 2
Математика 1
Історія України 1
Англійська мова 1
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток№5

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(11-Б клас, фізичний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408 зі змінами

(наказ МОН від 28.11.2019 №1493), таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 26
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1
Фізика і астрономія 4
Хімія 2
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Інформатика 2
Технології 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 7
Фізика 3
Математика 2
Українська мова 1
Історія України 1
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток№6

Навчальний план школи ІІІ ступеня

(11-В клас, історичний профіль) Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2022/2023 навчальний рік

(наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408 зі змінами

(наказ МОН від 28.11.2019 №1493), таблиці №2,3)

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 26
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1
Фізика і астрономія 4
Хімія 2
Фізична культура 3
Захист України 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 1
Інформатика 2
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 7
Історія України 2,5
Всесвітня історія 2
Математика 1
Українська мова 1
Англійська мова 0,5
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток №7

Перелік програм

для вивчення предметів інваріантної складової навчального плану Первомайського ліцею «Престиж» у 2022/2023 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми Автор Коли і ким надано гриф Кількість годин
за програмою фактично
Старша школа
1 10А, 11А Українська мова. Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 4 4
2 10В 11Б,В Українська мова Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 3
3 10Б Українська мова Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
4 10А, 11А Українська література Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 4 4
5 10Б,В 11Б,В Українська література Рівень стандарту Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
6 10Б,В11Б,В Зарубіжна література. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
7 10 11Б Англійська мова. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
8 11А Англійська мова. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 3
9 11В Англійська мова. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2,5
10 10А, 11А,Б Історія України. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 2,5
11 10В, 11В Історія України. Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5 3,5 4
12 10, 11 Всесвітня історія. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
13 10 Громадянська освіта (інтегрований курс). Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
14 10Б Історія України. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
15 10В, 11В Всесвітня історія Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 3
16 10А,В, 11А,В Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 4
17 11Б Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 5
18 10, 11 Біологія екологія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
19 10 Географія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
20 11 Географія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
21 10А,В,Б Фізика і астрономія Рівень стандарту Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.17 №1539 3 3
22 11А,В Фізика і астрономія Рівень стандарту Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.17 №1539 4 4
23 10Б Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 9 9
24 11Б Фізика і астрономія Профільний рівень Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.2017 №1539 7 7
25 10 Хімія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
26 11 Хімія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
27 10, 11 Фізична культура Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 3
28 10А,В Мистецтво Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
29 11А,В Мистецтво Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
30 10, 11 Інформатика Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 2 1 2
31 10Б,11Б Технології - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 1 2 1

Директор ліцею _____________________ /_Ольга БАНДАЛЕТ_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Кiлькiсть переглядiв: 310

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930