• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчальні плани і програми
  • Освітня програма школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області на 2021/2022 навчальний рік

Освітня програма школи ІІ ступеня

Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайської міської ради Миколаївської області

на 2021/2022 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма базової загальної середньої освіти (далі - освітня програма) складена відповідно до нормативних документів:

- Закон України «Про освіту»;

- Закон України «Про загальну середню освіту»;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;

- наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»;

- наказ Міністерства освіти і науки України від 03.02.21 №140 «Про внесення змін до наказу Міністерства і науки України від 02.11.2016 №1319 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України» («Інтелект України»);

-наказ МОН України від 12.06.2018 №627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»;

- наказ від 26.07.2018 №815 «Про внесення змін до наказу МОН України від 12.06.2018 №627».

Метою освітньої програми є формування особистості, яка здатна отримати знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, що набуваються у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти.

Завданнямосвітньої програми є формування компетентностей щодо застосовування знань для виконання завдань та розв’язання проблем.

Характеристика освітньої програми

Освітня програма школи ІІ ступеня окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями, в тому числі учнями інклюзивного навчання, обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

Дана освітня програма визначає:

очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, затверджених наказами МОН від 20.04.2018 № 405 та від 03.02.2021 №140;

форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою;

загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках робочих навчальних планів.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

СХВАЛЕНО

педагогічною радою Первомайського

ліцею «Престиж»

Протокол № 1 від 31 .08.2021

Голова педагогічної ради

_____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище

М.П.

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом по Первомайському

ліцею «Престиж»

Наказ № 4 від 01 .09.2021

Директор

_____________________/_ О.О.Бандалет /

підпис ініціали, прізвище

М.П.

ПОГОДЖЕНО

радою Первомайського

ліцею «Престиж»

Протокол № 1 від 01.09.2021

Голова ради закладу

_____________________/_В.В.Мартинюк/

підпис ініціали, прізвище

№ з/п

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотне висловлюватися рідною мовою; доречно та коректне вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.

Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.

Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.

Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8

Соціальна і громадянська компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.

Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.

Навчальні ресурси: завдання соціального змісту

9

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).

Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.

Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

- організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

- окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проєкти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

- предмети за вибором;

- роботу в проєктах;

- позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Наскрізна лінія

Коротка характеристика

Екологічна безпека й сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.

Громадянська відповідальність

Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.

Здоров'я і безпека

Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Підприємливість і фінансова грамотність

Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у закладі ІІ ступеня забезпечують 40 учителів-предметників (з них 2 сумісників). Вищу освіту мають всі педагоги (100%). Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 19, це 48%; І кваліфікаційну категорію мають 13 (33%) учителів; ІІ кваліфікаційну категорію мають 6 (14%) педагогів та 2 (5%) учителів – спеціалісти; 4 педагогів (10%) мають звання «учитель-методист», 6 (15%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені наказами Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 тавід 12.06.2018 р. №627.

ü Підручники для 5-9 класів:

5-9 класи- стан забезпечення: 5 класи - стан забезпечення: 100%, 6 класи- 91%, 7 класи – 91 %, 8-9 класи – 100%.

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 20; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2017 року N 1036).

· якість проведення навчальних занять забезпечується учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями 5-9 класів навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей запровадити систему моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів 5-9 класів (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (щосеместру);

ü моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Інструменти для здійснення моніторингу системи внутрішнього забезпечення якості освіти регламентовано окремим (окремими) наказом (наказами) по закладу.

Освітня програма закладу базової загальної середньої освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Реалізація освітньої програми базової середньої освіти забезпечує формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для її успішної життєдіяльності, як-то: здатність спілкуватися державною та іноземними мовами, математичної грамотності й обізнаності у галузі природничих наук, техніки і технологій, готовності використовувати інформаційно-комунікаційні технології у своїй діяльності, уміння вчитися впродовж життя, здатності до соціальної комунікації й активності, життя в громадянському суспільстві, володіння навичками підприємницької діяльності, загальнокультурної й екологічної грамотності та готовності до здорового способу життя та інших компетентностей передбачених стандартом освіти.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

Базова середня освіта здобувається після початкової освіти.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Орієнтовна кількість класів: 17.

Кількість інклюзивних класів для дітей з обмеженими освітніми потребами: 1 (9-В).

Орієнтовна кількість учнів: 479.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (ст. 14).

Середня наповнюваність класів складає: 28,9.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5–9-х класів складає 5845 годин/навчальний рік:

- для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік,

- для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік,

- для 7-х класів – 1172,5 годин/навчальний рік,

- для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік,

- для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік,

- для інклюзивного навчання 9-В класу – 1120 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах (далі – навчальний план):

-додаток 1 – навчальний план школи ІІ ступеня ( 5-Б, 5-В класи, згідно з таблицею 1 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

- додаток 2– навчальний план школи ІІ ступеня (5-А клас працює за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України» (наказ МОН України від 03.02.2021 р. №140, таблиця №3);

- додаток 3 - навчальний план школи ІІ ступеня (6-А, 6-Б, 6-В класи, згідно з таблицею 1 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 4 – навчальний план школи ІІ ступеня (7-А, 7-Б, 7-В, 7-Г класи, згідно з таблицями 1,10,12 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 5 – навчальний план школи ІІ ступеня (8-А, 8-Б, 8-В, 8-Г класи, згідно з таблицями 10,12 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 6 – навчальний план школи ІІ ступеня (9-А, 9-Б, 9-В класи, згідно з таблицями 1,12 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 7 –навчальний план учениці 9-В класу Мельник К. з навчанням українською мовою для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушенням зору в поєднанні з з інтелектуальними порушеннями), згідно з таблицею 5 наказу МОН України від 12.06.2018 р. №627.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани основної школи передбачають реалізацію освітніх галузей навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

Навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову для всіх класів, та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, факультативні курси.

З метою забезпечення виконання Державного стандарту базової загальної середньої освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими освітніми програмами для кожного класу, в повному обсязі.

У навчальних планах конкретизовано варіативну складову, враховано особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів кожного класу. Повноцінність базової загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

Години варіативної складової передбачено на :

- факультативний курс «Орфографічний практикум з української мови» ( 1 година – 5-ті класи);

- факультативний курс «Культура мовлення. Стилістичні особливості морфології» (1 година – 6-ті класи);

- факультативний курс «Сучасна українська літературна мова: морфологія» ( 1година – 7-мі класи);

- факультативний курс «Синтаксис простого та простого ускладненого речення» ( 1 година – 8-мі класи);

- факультативний курс «Синтаксис складного речення» ( 1 година – 9-ті класи).

Варіативна складова навчальних планів використовується на запровадження факультативних курсів з української мови з метою вирішення мовної й мовленнєвої компетенції школярів.

Освітня галузь «Мови і літератури» з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах реалізується у 5-9 класах через окремі предмети: у 5-х, 6-х, 7-х та 8-А класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література» та «Іноземна мова»; 8-В, 9-Б, 9-В класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова» та «Мова національної меншини (російська)»; у 8-Б, 8-Г, 9-А класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Перша іноземна мова (англійська)», «Друга іноземна мова (німецька)» та «Мова національної меншини (російська)».

Для учениці інклюзивного 9-В класу освітня галузь «Мови і літератури» вивчається через навчальні предмети: «Українська мова» та «Українська література», а предмети «Зарубіна література» та «Іноземна мова» не вивчаються.

Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується у 5-х класах через предмет «Історія України (Вступ до історії)» та у 5-А класі (проєкт «Інтелект України» додається ще предмет «Навчаємось разом», у 6-х класах - інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України», у 7-9 класах через окремі предмети «Історія України», «Всесвітня історія», у 9 класах додається предмет «Основи правознавства».

Для учениці інклюзивного навчання освітня галузь "Суспільствознавство" у 9-В класі реалізується через навчальний предмет: «Історія України», але програми відповідної немає тому не здійснюється її модифікація.

Освітня галузь "Математика" реалізується у 5-6 класах через предмет - "Математика", у 7-9 окремі предмети «Алгебра» та «Геометрія».

Для учениці інклюзивного навчання освітня галузь «Математика» реалізується через навчальний предмет «Математика».

Освітня галузь "Мистецтво" реалізується у 5-Б, 5-В, 6-7 класах окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво", у 5-А, 8-9 класах – інтегрованим курсом «Мистецтво». Освітня галузь "Мистецтво" не вивчається ученицею інклюзивного класу.

Освітня галузь "Природознавство" реалізуються у 5-Б, 5-В класах через однойменний предмет, "Природознавство", в 5-А класі – «Природознавство. Моя планета Земля» й «Природознавство. Технічна творчість», в 6-9 класах – через окремі предмети «Біологія», «Географія», а в 7-9 – «Фізика» та «Хімія».

Для учениці інклюзивного навчання освітня галузь «Природознавство» у 9-В класі реалізується через навчальні предмети: «Хімія та фізика у побуті» й «Географія», але з цього предмета відутня програма для модифікування.

Освітня галузь «Технології» у 5-Б, 5-В, 6-9 класах реалізується через окремі предмети «Трудове навчання» та "Інформатика", а в 5-А класі – «Трудове навчання. Технічна творчість» та «Інформатика».

Для учениці інклюзивного навчання освітня галузь «Технології» у 9-В класі реалізується через навчальні предмети: «Трудове навчання» та "Інформатика".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується у 5-9 класах окремими предметами "Основи здоров'я" та «Фізична культура».

Для учениці інклюзивного навчання освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" у 9-В класі реалізується через навчальні предмети: "Основи здоров'я" та «Фізична культура».

Навчальний план для учениці з особливими освітніми потребами включає години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувача освіти і реалізується через курси (додаток 7):

- «Розвиток мовлення» (9-В клас, 1 година);

- «Корекція навчання» (9-В клас , 2 година);

- «Розвиток пізнавальної й емоційно-вольової сфер» (9-В клас, 2 години).

Проведення корекційно-розвиткових занять здійснюються індивідуально спеціалістами закладу: психологом практичним та асистентом вчителя.

Діяльність дітей оцінюються не лише з позиції набутих знань, а перш за все – з позиції прогресивного розвитку.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань закладу. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» формує вчитель, який викладає предмет, з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі можуть реалізовуватись не лише окремі види спорту, а й ритміка, хореографія, пластика, тощо.

Модулі обираються спільно на засіданні методичного об’єднання учителів фізичної культури до 01.09.2021 року, з фіксацією у протоколі засідання.

У 2021/2022 навчальному році визначено такий порядок викладання предметів інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин:

№ з/п

Назва навчального предмету, спецкурсу

Спрямування

Клас

Кількість годин за навчальним планом

Кількість годин

І семестр

ІІ семестр

1

Українська мова

Навчальний предмет інваріантної складової

5-6

3,5

4

3

2

Українська мова

Навчальний предмет інваріантної складової

7

2,5

2

3

3

Хімія

Навчальний предмет інваріантної складової

7

1,5

2

1

4

Історія України

Навчальний предмет інваріантної складової

8-9

1,5

1

2

5

Географія

Навчальний предмет інваріантної складової

9

1,5

2

1

У школі ІІ ступеня здійснюється поділ класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

Поділ на групи при вивченні інформатики здійснюється у всіх 5-9 класах на пропорційній основі.

Клас

Кількість учнів

Предмети

Технології

(на гендерній основі)

Англійська мова

(на пропорційній основі)

Друга іноземна мова чи мова національних меншин

(на пропорційній основі)

Фізкультура

(на гендерній основі)

5-А

28

-

2 групи

-

-

5-Б

28

2 групи

2 групи

-

-

5-В

28

2 групи

2 групи

-

-

6-А

30

2 групи

2 групи

-

-

6-Б

30

2 групи

2 групи

-

-

6-В

31

2 групи

2 групи

-

-

7-А

28

-

-

-

2 групи

7-Б

29

-

-

-

2 групи

7-В

27

-

-

-

2 групи

7-Г

26

-

-

-

2 групи

8-А

30

2 групи

2 групи

-

2 групи

8-Б

26

-

-

2 групи

2 групи

8-В

27

2 групи

2 групи

-

2 групи

8-Г

30

2 групи

2 групи

2 групи

2 групи

9-А

30

2 групи

2 групи

2 групи

-

9-Б

33

2 групи

2 групи

-

-

9-В

30

2 групи

2 групи

-

-

Навчальні плани зорієнтовані на роботу основної школи за 5-денним навчальними тижнем.

Перелік освітніх галузей.

Освітню програму в 5-9 класах укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Для забезпечення якості інклюзивного навчання у закладі:

- визначені особливі освітні потреби дітей, які навчаються в інклюзивних класах;

- створено інклюзивний освітній простір;

- надаються освітні, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;

- здійснюється психолого-педагогічний супровід дітей протягом усього періоду навчання із обов’язковим залученням батьків до освітнього процесу.

Виховний компонент освітньої програми окреслено у плані виховної роботи (додається).

Дана освітня повинна бути схвалена педагогічною радою закладу освіти та затверджена директором.

Дана освітня програма оприлюднюються на вебсайті закладу освіти (у разі його відсутності – на вебсайті його засновника).

На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план закладу освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Додаток 1

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік

(наказ МОН України №405 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», таблиця №1)

Освітні галузі

Предмети

5-Б

5-В

Мови і літератури

Українська мова

3,5

3,5

Українська література

2

2

Іноземна мова (англ.)

3

3

Зарубіжна література

2

2

Суспільствознавство

Історія України

1

1

Всесвітня історія

-

-

Основи правознавства

-

-

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

Образотворче мистецтво

1

1

Математика

Математика

4

4

Алгебра

-

-

Геометрія

-

-

Природознавство

Природознавство

2

2

Біологія

-

-

Географія

-

-

Фізика

-

-

Хімія

-

-

Технології

Трудове навчання

2

2

Інформатика

1

1

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

Фізична культура

3

3

Разом

23,5+3

23,5+3

Додатковий час на профільне і поглиблене вивчення навчальних предметів, введення курсів за вибором, факультативів

3,5

3,5

Факультативний курс «Орфографічний практикум з української мови»

1

1

Гранично допустиме

навантаження на учня

28

28

Всього

24,5+3

24,5+3

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали,

Додаток 2

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік, яка працює за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»

(наказ МОН України від 03.02.2021 р. №140, таблиця №3)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

5-А

Мови і літератури

Українська мова

4

Українська література

1,5

Англійська мова

5

Зарубіжна література

2

Суспільствознавство

Історія України

1

Навчаємось разом

2

Мистецтво

Мистецтво

1

Математика

Математика

6

Природознавство

Природознавство. Моя планета Земля

2

Природознавство. Твої фізичні відкриття

1

Технології

Технології

1

Інформатика

1

Фізична культура

3

Разом

27,5+3

Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

0,5

Факультативний курс «Орфографічний практикум з української мови»

1

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження

28

Всього (без урахування поділу класів на групи)

31

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

Додаток 3

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік

(наказ МОН України №405 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», таблиця №1)

Освітні галузі

Предмети

6-А

6-Б

6-В

Мови і літератури

Українська мова

3,5

3,5

3,5

Українська література

2

2

2

Іноземна мова (англ.)

3

3

3

Зарубіжна література

2

2

2

Суспільствознавство

Історія України

1

1

1

Всесвітня історія

1

1

1

Основи правознавства

-

-

-

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

Образотворче мистецтво

1

1

1

Математика

Математика

4

4

4

Алгебра

-

-

-

Геометрія

-

-

-

Природознавство

Природознавство

-

-

-

Біологія

2

2

2

Географія

2

2

2

Фізика

-

-

-

Хімія

-

-

-

Технології

Трудове навчання

2

2

2

Інформатика

1

1

1

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

Разом

26,5+3

26,5+3

26,5+3

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

3,5

3,5

3,5

Факультативний курс «Культура мовлення. Стилістичні особливості морфології»

1

1

1

Гранично допустиме

навантаження на учня

31

31

31

Всього

27,5+3

27,5+3

27,5+3

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

Додаток 4

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік

(наказ МОН України №405 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», таблиця №1)

Освітні галузі

Предмети

7-А

7-Б

7-В

7-Г

Мови і літератури

Українська мова

2,5

2,5

2,5

2,5

Українська література

2

2

2

2

Іноземна мова (англ.)

3

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

2

Суспільствознавство

Історія України

1

1

1

1

Всесвітня історія

1

1

1

1

Основи правознавства

-

-

-

-

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

1

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

Математика

Математика

-

-

-

-

Алгебра

2

2

2

2

Геометрія

2

2

2

2

Природознавство

Природознавство

-

-

-

-

Біологія

2

2

2

2

Географія

2

2

2

2

Фізика

2

2

2

2

Хімія

1,5

1,5

1,5

1,5

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

Інформатика

1

1

1

1

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

3

Разом

28+3

28+3

28+3

28+3

3

Додатковий час на профільне і поглиблене вивчення навчальних предметів, введення курсів за вибором, факультативів

2,5

2,5

2,5

2,5

3

Факультативний курс «Сучасна українська літературна мова: морфологія»

1

1

1

1

Гранично допустиме

навантаження на учня

32

32

32

32

Всього

29+3

29+3

29+3

29+3

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 5

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік

(наказ МОН України №405 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», таблиця №1, 10, 12)

Освітні галузі

Предмети

8-А

8-Б

(рос/нім)

8-В

(рос. м)

8-Г

(рос/нім)

Мови і літератури

Українська мова

2

2

2

2

Українська література

2

2

2

2

Перша іноземна мова (англ.)

3

2

2

2

Друга іноземна мова та мова національної меншини (рос./нім., рос.)

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

2

Суспільствознавство

Історія України

1,5

1,5

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

1

Основи правознавства

-

-

-

-

Мистецтво

Музичне мистецтво

-

-

-

-

Образотворче мистецтво

-

-

-

-

Мистецтво

1

1

1

1

Математика

Математика

-

-

-

-

Алгебра

2

2

2

2

Геометрія

2

2

2

2

Природознавство

Природознавство

-

-

-

-

Біологія

2

2

2

2

Географія

2

2

2

2

Фізика

2

2

2

2

Хімія

2

2

2

2

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

Інформатика

2

2

2

2

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

3

Разом

28,5+3

29,5+3

29,5+3

29,5+3

Додатковий час на профільне і поглиблене вивчення навчальних предметів, введення курсів за вибором, факультативів

3

3,5

3,5

3,5

Факультативний курс «Синтаксис простого та простого ускладненого речення»

1

1

1

1

Гранично допустиме

навантаження на учня

33

33

33

33

Всього

29,5+3

30,5+3

30,5+3

30,5+3

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвищ

Додаток 6

Навчальний план школи ІІ ступеня Первомайського ліцею «Престиж»

з навчанням українською мовою на 2021/2022 навчальний рік

(наказ МОН України №405 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»,

таблиці №10,12)

Освітні галузі

Предмети

9-А

(рос./нім.м)

9-Б

(рос. м)

9-В

(рос.м)

Мови і літератури

Українська мова

2

2

2

Українська література

2

2

2

Перша іноземна мова (англ.)

2

2

2

Мова національної меншини ( рос.)

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

Суспільствознавство

Історія України

1,5

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

Основи правознавства

1

1

1

Мистецтво

Мистецтво

1

1

1

Образотворче мистецтво

-

-

-

Математика

Математика

-

-

-

Алгебра

2

2

2

Геометрія

2

2

2

Природознавство

Природознавство

-

-

-

Біологія

2

2

2

Географія

1,5

1,5

1,5

Фізика

3

3

3

Хімія

2

2

2

Технології

Трудове навчання

1

1

1

Інформатика

2

2

2

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

Разом

31+3

31+3

31+3

Додатковий час на профільне і поглиблене вивчення навчальних предметів, введення курсів за вибором, факультативів

2

2

2

Факультативний курс «Синтаксис складного речення»

1

1

1

Гранично допустиме

навантаження на учня

33

33

33

Всього

32+3

32+3

32+3

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

Додаток 7

Навчальний план учениці 9-В класу Мельник К.

з навчанням українською мовою для дітей із складними порушеннями розвитку (з порушенням зору в поєднанні з інтелектуальними порушеннями)

на 2021/2022 н.р.

Наказ МОН України від 12.06.2018 р. №627, таблиця 5

Освітнігалузі

Навчальніпредмети

Кількість годин на тиждень

Мови і літератури

Українська мова

2

Українська література

2

Суспільствознавство

Історія України

1,5

Математика

Математика

3

Природознавство

Географія

1,5

Фізика і хімія в побуті

2

Технології

Трудове навчання

1

Інформатика

1

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

Фізична культура

2

Разом

17

Корекційно-розвиткові заняття

5

Логопед

1

Психолог

2

Дефектолог

2

Директор _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Кiлькiсть переглядiв: 305

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930