• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчальні плани і програми
  • Звіт про виконання освітньої програми школи ІІ ступеня Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4 Первомайської міської ради Миколаївської області за 2020/2021 навчальний рік
СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Протокол № 12 від 17.05.2021 Голова педагогічної ради _____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 Наказ № 119 від 19.05.2021 Директор _____________________/_ О.О.Бандалет / підпис ініціали, прізвище М.П.
ПОГОДЖЕНО[1] радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Протокол № 4 від 17.05.2021 Голова ради закладу _____________________/_В.В.Мартинюк/ підпис ініціали, прізвище

Звіт про виконання освітньої програми школи ІІ ступеня Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4 Первомайської міської ради Миколаївської області

за 2020/2021 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 для школи ІІ (базова середня освіта) ступеня навчання розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типових освітніх програм, затверджених наказом МОН України від 20.04.2018 №№ 405 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти».

Базова загальна середня освіта в системі повної загальної середньої освіти забезпечує всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Зміст освітньої програми дав можливість формування у здобувачів освіти таких ключових компетентностей:

1) спілкування державною мовою;

2) спілкування іноземними мовами;

3) математична компетентність;

4) компетентності в природничих науках і технологіях;

5) інформаційно-комунікаційна компетентність;

6) уміння вчитися впродовж життя;

7) соціальні та громадянські компетентності;

8) підприємливість;

9) загальнокультурна грамотність;

10) екологічна грамотність і здорове життя,

а також наскрізних вмінь: екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність

Школа ІІ ступеня у 2020/2021 н.р. працювала в режимі 5-денного навчального (робочого) тижня.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

У 2020/2021 н.р. у 5-9 класах навчалися 490 учнів віком від 10-ти до 15 років. За індивідуальною формою навчалися 4 учнів.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Відповідно до освітньої програми загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5–9-х класів склав 5495 годин/навчальний рік: -

- для 5-х класів – 927,5 годин/навчальний рік,

- для 6-х класів – 1067,5 годин/навчальний рік,

- для 7-х класів – 1137,5 годин/навчальний рік,

- для 8-х класів – 1155 годин/навчальний рік,

- для 9-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік.

Інваріантна складова навчального плану реалізована у повному обсязі через окремі предмети та освітні галузі.

Навчальне навантаження організоване і здійснювалося відповідно до детального розподілу навчального навантаження на тиждень, окресленого у робочих навчальних планах (додатки освітньої програми):

-додаток 1 – навчальний план школи ІІ ступеня (5-А, 5-Б, 5-В класи, згідно з додатками 1 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 2– навчальний план школи ІІ ступеня (6-А, 6-Б, 6-В, 6-Г класи, згідно з додатками 10,12наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 3 – навчальний план школи ІІ ступеня (7-А, 7-Б, 7-В, 7-Г класи, згідно з додатками 1, 10, 12 наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 4 – навчальний план школи ІІ ступеня (8-А, 8-Б, 8-В, згідно з додатками 10,12наказу МОН України від 20.04.2018 № 405);

додаток 5 – навчальний план школи ІІ ступеня (9-А, 9-Б, 9-В класи, згідно з додатками 1,12наказу МОН України від 20.04.2018 № 405).

Перелік освітніх галузей.

Освітню програму в 5-9 класах укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Освітня галузь «Мови і літератури» з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах реалізувалася у 5-9 класах через окремі предмети: у 5-х, 6-х, 7-А, 9-Б класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література» та «Іноземна мова»; у 7-В, 8-х, 9-А, 9-В класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова» та «Мова національної меншини (російська)»; у 7-Б, 7-В класах через предмети «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Перша іноземна мова (англійська)», «Друга іноземна мова (німецька)» та «Мова національної меншини (російська)».

Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізувалася у 5 класах через предмет «Історія України (Вступ до історії)», у 6-х класах - інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України», у 7-9 класах через окремі предмети «Історія України», «Всесвітня історія», у 9 класах - предмет «Правознавство».

Освітня галузь "Мистецтво" реалізувалася у 5-7 класах окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво", у 8-9 класах – інтегрованим курсом «Мистецтво».

Освітня галузь "Математика" реалізувалася у 5-6 класах через предмет - "Математика", у 7-9 окремі предмети «Алгебра» та «Геометрія».

Освітня галузь "Природознавство" реалізувалася у 5 класах через предмет "Природознавство", в 6-9 класах – через окремі предмети «Біологія», «Географія», а в 7-9 – «Фізика» та «Хімія» .

Освітня галузь «Технології» у 5-9 класах реалізувався через окремі предмети «Трудове навчання та "Інформатика".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізувалася у 5-9 класах окремими предметами "Основи здоров'я" та «Фізична культура».

Друга іноземна мова (німецька) та мова національної меншини (російська) вивчається::

у 7-Б, 7-В класах – німецька, російська;

у 7-Г класі – російська;

у 8-х класах – російська;

у 9-А та 9-В класах – російська.

Згідно з освітньою програмою, у всіх 5-9 класах у 2020/2021 н.р., відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517) здійснювався поділ класів на групи при вивченні окремих предметів:

Клас Кількість учнів Предмети
Технології (на гендерній основі) Англійська мова (на пропорційній основі) Друга іноземна мова чи мова національних меншин (на пропорційній основі) Фізкультура (на гендерній основі)
5-А 30 2 групи 2 групи - -
5-Б 30 2 групи 2 групи - -
5-В 31 2 групи 2 групи - -
6-А 28 2 групи 2 групи - -
6-Б 29 2 групи 2 групи - -
6-В 27 2 групи 2 групи - -
7-А 30 2 групи 2 групи - -
7-Б 28 2 групи 2 групи 2 групи -
7-В 28 2 групи 2 групи - -
7-Г 30 2 групи 2 групи 2 групи -
8-А 30 2 групи 2 групи 2 групи -
8-Б 32 2 групи 2 групи - -
8-В 30 2 групи 2 групи - -
9-А 30 2 групи 2 групи - -
9-Б 28 2 групи 2 групи - -

При визначені гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми, відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 години фізичної культури не враховані при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Варіативна складова навчальних планів використана на запровадження курсів за вибором та факультативних курсів з метою підготовки до вивчення профільних предметів (у 7-9 класах курси за вибором з української мови). Також з метою формування життєвих компетентностей у 6 класах запроваджено факультативний курс «Основи хімічних знань»:

- факультативний курс «Основи хімічних знань» ( 1 година – 6 класи);

- факультативний курс «Сучасна українська літературна мова: морфологія» ( 0,5 години – 7 класи);

- факультативний курс «Синтаксис простого та простого ускладненого речення» ( 0,5 години – 8 класи);

- факультативний курс «Синтаксис складного речення» ( 0,5 години – 9 класи).

Предмет «Трудове навчання» реалізувався варіативними модулями:

Клас Назва модуля «Обслуговуючі види праці» Назва модуля «Технічні види праці»
5 Технологія виготовлення аплікації з природних матеріалів Технологія випилювання з деревини та деревинних матеріалів
Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів Технологія виготовлення виробів художнім випалюванням
6 Технологія виготовлення вишитих виробів Технологія виготовлення дерев’яних виробів
Технологія виготовлення аплікації
7 Технологія обробки текстильних матеріалів ручним та машинним способом Технологія токарної обробки деревини
Технологія виготовлення аплікації
8 Технологія виготовлення аплікації Технологія виготовлення виробів з деревини (з використанням ручних способів обробки)
Технологія виготовлення української вишивки Технологія токарної обробки деревини
9 Технологія виготовлення бісерної вишивки Технологія токарної обробки деревини на деревообробних верстатах
Технологія виготовлення комплексного виробу Технологія виготовлення виробів з деревини (з використанням ручних способів обробки)

У 2020/2021 навчальному році предмети інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількість годин, викладався у такому порядку:

№ з/п Назва навчального предмету, спецкурсу тощо Спрямування Клас Кількість годин за робочим навчальним планом Кількість годин
І семестр ІІ семестр
1 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 5 3,5 4 3
2 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 6 3,5 3 4
3 Українська мова Навчальний предмет інваріантної складової 7 2,5 3 2
4 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 7 1,5 1 2
5 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 8 1,5 2 1
6 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 9 1,5 1 2
7 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 9 1,5 2 1
8 Сучасна українська літературна мова: морфологія Навчальний предмет варіативної складової 7 0,5 0 1
9 Синтаксис простого та простого ускладненого речення Навчальний предмет варіативної складової 8 0,5 1 0
10 Синтаксис складного речення Навчальний предмет варіативної складової 9 0,5 1 0

Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснювалося не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрувалося у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» формував сам вчитель, який викладав предмет, з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі реалізовувались лише окремі види спорту.

Всі предмети інваріантної складової навчальних планів викладалися у встановленій програмами послідовності.

Якість виконання навчальних програм детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 1)

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу у 2020/2021 н.р. були різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, театралізовані дійства, які вчитель організовував у межах уроку або в позаурочний час.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначав самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Аналіз системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості у 2020/2021 н.р. складалася з наступних компонентів:

· кадрове забезпечення освітньої діяльності:

освітній процес у школі ІІ ступеня забезпечували 40 учителів-предметників (з них 2 сумісників). Вищу освіту мають всі педагоги (100%). Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 19, це 48%; І кваліфікаційну категорію мають 13 (33%) учителів; ІІ кваліфікаційну категорію мають 6 (14%) педагогів та 2 (5%) учителів – спеціалісти; 4 педагогів (10%) мають звання «учитель-методист», 6 (15%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 №236.

ü Підручники для 5-9 класів: 5 класи - стан забезпечення: 100%, 6 класи- 91%, 7 класи – 91 %, 8-9 класи – 100%.

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 21; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2017 року N 1036).

· якість проведення навчальних занять забезпечувалася учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу. Контроль за якістю навчальних занять забезпечувався адміністрацією школи відповідно до плану внутрішньошкільного контролю.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями 5-9 класів навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей протягом навчального року діяла система моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів 5-9 класів (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);

Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Результати вказаних моніторингів описані в аналітичних наказах. Рівень навченості проаналізовано в аналітичному наказі по школі «Про рівень навченості учнів 1-11 класів» (додаток 2).

Аналіз очікуваних результатів навчання здобувачів освіти.

Навчальні досягнення здобувачів освіти у 5-9 класах здійснювалося у бальному оцінюванні, яке передбачало зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Здобувачі школи ІІ ступеня звільнені від державної підсумкової атестації (наказ МОН України від 03 березня 2021 року № 273 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2020/2021 н.р.», лист МОН України від 27 квітня 2021 року №1/9-218 «Про організоване завершення 2020/2021 н.р. та реалізації Закону України «Про внесення змін до Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (щодо окремих питань завершення 2020/2021 н.р.)».

Різні способи аналізу (відвідування уроків адміністрацією, співбесіди з учителями, звіти про результати навченості тощо) свідчать, що результати навчання зробили значний внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності формувалися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Значною мірою реалізована діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Формуванню ключових компетентностей сприяло встановлення та реалізація в освітньому процесі засад інтеграції, міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, використання яких посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування цілісного світогляду.

Висновок: Освітня програма школи ІІ ступеня Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2020/2021 н.р. в цілому виконана.



Кiлькiсть переглядiв: 490

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930