• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчальні плани і програми
  • ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Первомайської загальноосвітньої школи ІІІ ступеня №4 для школи ІІІ (профільна школа )ступеня на 2019–2020 навчальний рік
СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Протокол №6 від 13.05.2019 Голова педагогічної ради _____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 Наказ № 191 від _14.05.2019 Директор _____________________/_ О.О.Бандалет / підпис ініціали, прізвище М.П.
ПОГОДЖЕНО радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Протокол № 5 від 13.05.2019 Голова ради закладу _____________________/_В.В.Мартинюк / підпис ініціали, прізвище


ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Первомайської загальноосвітньої школи ІІІ ступеня №4

для школи ІІІ (профільна школа )ступеня

на 2019–2020 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма Первомайської загальноосвітньої школи для школи ІІІ (профільна середня освіта) ступеня навчання розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Орієнтовна кількість класів: 10 класів – 3;

11 класів - 1.

Орієнтовна кількість учнів: 121.

Освітня програма школи ІІІ ступеня (далі - освітня програма) окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

Дана освітня програма визначає:

загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, а також логічну послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках робочих навчальних планів;

очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, затверджених наказами МОН України від 23.10.2017 №1407 та від 24.11.2017 №1539;

форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження учнів для 10-11 класів складає 2660 годин/навчальний рік, по 1330 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4:

- додаток 1 - навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 2 - навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (фізико-математичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 3 - навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (історико-правовий профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 4 - навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру школи третього рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план передбачає реалізацію освітніх галузей навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

З метою забезпечення виконання Державного стандарту повної загальної середньої освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими освітніми програмами в повному обсязі.

Профільне навчання, відповідно до Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України від 11.09.2009 № 854) в 10 класах та 11 класі за вибором учнів та батьків згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №5 24.04.2019) та ради школи (протокол №3 від 25.02.2019 ) буде здійснюватись шляхом диференціації навчального процесу.

Клас Напрям Профіль
10-А Філологічний українська філологія
10-Б Природничо-математичний фізико-математичний
10-В Суспільно-гуманітарний історико-правовий
11 Філологічний українська філологія

Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання прийнято, враховуючи освітні потреби учнів, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу.

Робочий навчальний план для 10 та 11 класів розроблено відповідно до Державного стандарту. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів та курсу за вибором.

Зміст кожного профілю реалізується системою окремих предметів і курсів:

- базові, що вивчаються на рівні стандарту. До базових предметів належать: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія: Україна і світ», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія», «Фізична культура», «Захист Вітчизни».

Кількість тижневих годин на вивчення базових предметів має забезпечити досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з державними вимогами Державного стандарту.

Навчальний план містить перелік базових предметів, який включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів. Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізуються за модульним принципом. Модулі обираються спільно на засіданнях шкільних методичних об’єднань учителів фізичної культури та математики, фізики, інформатики до 01.09.2019 року, з фіксацією у протоколі засідання.

- профільні предмети, що вивчаються на профільному рівні:

- в 10-А класі (філологічний профіль) передбачено по 4 години на вивчення української мови та літератури;

- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) передбачено 3 години на вивчення фізики та 2 на вивчення математики;

- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) передбачено 2,5 години на вивчення історії України та 2 години на вивчення правознавства;

- в 11 класі (філологічний профіль) передбачено по 4 години на вивчення української мови та літератури.

- додаткові години на вивчення окремих предметів:

- в 10-А та 11 класах (філологічний профіль) передбачено додаткову 1 годину на вивчення зарубіжної літератури;

- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) передбачено 1 годину на вивчення української мови;

- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) передбачено 1 годину на вивчення української мови.

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво»), що вивчаються на рівні стандарту:

- у 10-А класі: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;

- у 10-Б класі: «Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво» по 1 годині;

- у 10-В класі: «Мистецтво» -2 години, «Інформатика» -1 година;

- в 11 класі: «Мистецтво» -1 година, «Інформатика» -2 години.

Заняття з курсу "Захист Вітчизни" проводитимуться з використанням навчально-методичної бази ЗОШ І-ІІІ ступенів №12.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу закладів за п’ятиденним навчальним тижнем.

У 2018/2019 навчальному році визначено такий порядок викладання предметів інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин:

№ з/п Назва навчального предмету Спрямування Клас Кількість годин за навчальним планом Кількість годин
І семестр ІІ семестр
1 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б 1,5 2 1
2 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 2 1
3 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 1 2
4 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 11 1,5 1 2

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128.

Клас Кількість учнів Предмети
Технології (на гендерній основі) Англійська мова (на пропорційній основі) Інформатика (на пропорційній основі) Фізкультура (на гендерній основі)
10-А 30 - 2 групи 2 групи 2 групи
10-Б 30 2 групи 2 групи 2 групи 2 групи
10-В 30 - 2 групи 2 групи 2 групи
11 31 - 2 групи 2 групи 2 групи

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти.

Профільна середня освіта здобувається, після здобуття базової середньої освіти.

Перелік освітніх галузей.

Освітню програму укладену за освітніми галузями, визначеними в Державних стандартах та Типових освітніх програмах, а саме:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах (додатках 5).

Форми організації освітнього процесу.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

· кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у школі ІІІ ступеня забезпечують 24 учителі-предметники. Всі педагоги мають вищу освіту. Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 12, це 50%; І кваліфікаційну мають 9(38%) учителів, ІІ кваліфікаційну категорію мають 2 (8%) учителів та 1 (4%) учитель – спеціаліст. 7(29%) вчителів мають педагогічні звання: 4 (17%) мають звання «учитель-методист», 3 (13%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

ü Підручники для 10 класів: стан забезпечення: 70%; для 11 класу – 85%.

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 20; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704).

· якість проведення навчальних занять забезпечується учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями профільної школи навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей запровадити систему моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів 10 класу (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);

ü Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному

стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Освітня програма закладу для школи ІІІ (профільна школа) ступеня передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Дана освітня повинна бути схвалена педагогічною радою закладу освіти та затверджена директором.

Дана освітня програма оприлюднюються на веб-сайті закладу освіти (у разі його відсутності – на веб-сайті його засновника).

На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план закладу освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Додаток 1

Навчальний план школи ІІІ ступеня (10-А клас) Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

з навчанням українською мовою

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408, таблиці №2,3

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 2
Інформатика 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 5
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Разом (без фіз. культури) 32
Разом 35
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор школи _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП


Додаток 2

Навчальний план школи ІІІ ступеня (10-Б клас) Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

з навчанням українською мовою

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408, таблиці №2,3

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 1
Інформатика 1
Технології 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 6
Фізика 3
Математика 2
Українська мова 1
Разом (без фіз. культури) 33
Разом 36
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор школи _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 3

Навчальний план школи ІІІ ступеня (10-В клас) Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

з навчанням українською мовою

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408, таблиці №2,3

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 27
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1,5
Фізика і астрономія 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 2
Інформатика 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 5,5
Історія України 2,5
Правознавство 2
Українська мова 1
Разом (без фіз. культури) 32,5
Разом 35,5
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор школи _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 4

Навчальний план школи ІІІ ступеня (11 клас) Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

з навчанням українською мовою

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. №408, таблиці №2,3

Предмети Кількість годин на тиждень
Базові предмети 26
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Іноземна мова (англ.) 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 3
Біологія екологія 2
Географія 1
Фізика і астрономія 4
Хімія 2
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Вибірково-обов’язкові предмети 3
Мистецтво 2
Інформатика 1
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття 5
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Разом (без фіз. культури) 31
Разом 34
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 33
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор школи _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 5

Перелік програм

для вивчення предметів інваріантної складової навчального плану Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 у 2018/2019 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми Автор Коли і ким надано гриф Кількість годин
за програмою фактично
Старша школа
1 10-А, 11 Українська мова. Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 4 4
2 10-А, 11 Українська література Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 4 4
3 10Б,В Зарубіжна література. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
4 10А,11 Зарубіжна література. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 2
5 10-11 Англійська мова. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
6 10А,Б, 11 Історія України. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
7 10В Історія України. Профільний рівень - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 4 3,5
8 10, 11 Всесвітня історія. Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1
9 10 Громадянська освіта (інтегрований курс). Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
10 10А,В, 11 Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 3
11 10Б Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 5
12 10, 11 Біологія екологія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
13 10, 11 Географія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
14 10А,В Фізика і астрономія Рівень стандарту Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.2017 №1539 3 3
15 11 Фізика і астрономія Рівень стандарту Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.2017 №1539 4 4
16 11Б Фізика і астрономія Профільний рівень Авт.колектив під керівництвом Ляшенка О.І. Наказ МОН України від 24.11.2017 №1539 6 5
17 10 Хімія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1,5 1,5
18 11 Хімія Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
13 10, 11 Фізична культура Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 3 3
14 10А,В Мистецтво Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 2 2
15 10, 11 Інформатика Рівень стандарту - Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407 1 1

Директор школи _____________________ /_О.О.Бандалет_/

підпис ініціали, прізвище

МП

Кiлькiсть переглядiв: 624

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930