Педагогічна рада

Тема:Фахова компетентність учителя як важлива умова при впровадженні нових Державних стандартів у школі.

Ефективність використання варіативного компоненту освіти

Мета:

-проаналізувати рівеньфахової компетентності учителя, якість впровадження нових Державних стандартів у школі;

-рівеньсамоосвітньої діяльності педагогів з метою росту професійної майстерності;

-дотримання вимог новихДержавних стандартів у 3-іх,4-их, 7-их класах;

-ефективність використання варіативного компоненту освіти.

Дата проведення педради: 18.04.2016 (14 год.20 хв.)

Місце проведення: ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 каб.№ 9

Форма проведення:педагогічна вітальня.

Слова у подарунок

« Бути у вічному пошукові – це значить шукати енергію слова в енергії душі»

Олесь Гончар

«Доки людина творить добро, їй не загрожуєнебезпеказіткнутися з невдячністю»

Франсуа де Ларошфуко

«Все можливо, на неможливе просто потрібнобільше часу!»

Зіскарбницімудростібуддійськихмонахів

«Якщовчительпоєднує в собілюбов до справи і до учнів, він - справжній учитель»

Л. Толстой

«Учитель – автор, але йогослухачі і глядачі не аплодуютьйому. Він –

скульптор, але йогопрацініхто не бачить. Він – лікар, але йогопацієнти

рідкодякуютьйому за лікування і не завждихочутьлікуватися. Де ж

йомувзяти сила для щоденногонатхнення? Лише в самому собі, лише в

усвідомленні величі своєї праці».

С. Соловейчик

Порядок денний:

1.Фахова компетентність учителя як важлива умова при впровадженні нових Державних стандартів у школі.

2. Ефективність використання варіативного компоненту освіти»

3. Про виконання рішень попередньої педради

4. Про звільнення від ДПА учнів 9-их, 11-их класів.

Хід проведення:

Доброго дня, шановні колеги!

Хочу привітати вас з сьогоднішнім весняним днем. Нехай піднімуть вам настрій ці весняні квіти, надихне на плідну працю яскраве сонце, лагідне повітря і тепла атмосфера в нашій вітальні.

Подивіться на зображення на аркушах, які є на ваших столах, дайте відповідь на питання: «Що об’єднує всі ці події?»

Всі зображення демонструють події, які відбулися в історії 18 квітня.

1506 - Початок будівництва собору святого Петра у Римі. 1648 - Богдан Хмельницькийприбув у ЗапорізькуСічіззакликом до антипольськогоповстання. 1846 –АмериканецьРоял Гаусс запатентувавтелеграфнийапарат. 1897 – народивсяКрушельницькийМар'ян Михайлович, видатнийукраїнськийактор, режисер. 1902 –Вперше в Данії сталивикористовуватисявідбиткипальцівдлявстановлення особи злочинців. 1906 –Американськемісто Сан-Францискозазналовеликихпошкоджень через землетрус.Загинуло 700 чоловік, 250 000 залишилися без притулку. Зруйновано 28 000 будівель.. 1922 - У Москві почав функціонувати перший автобус. 1934 –американецьКентреллвідкрив першу пральню-автомат у містечку Форт-Ворт штату Техас. 1966 - Відбулася перша телетрансляціяцеремоніїврученнянагородАмериканськоїкіноакадемії. 2008 –групідослідників з університету Манчестера на чолі з КостянтиномНовосьоловим вдалось створитинайменший в світіодноелектронний транзистор, сконструйованийнаосновіграфеновихнаноплівок.

Також 18 квітня відзначають:

- Міжнародний день пам’ятників та історичних місць.

- Міжнародний день астрономії.

Отже дозвольте вас привітати, шановні члени педагогічної ради, з цими святами. Всіх, хто:

- Рано прокинувся;

- Випив вранці кави чи чаю;

- Поснідав, пообідав чи легенько перекусив;

- Провів 4, 5 чи 6 уроків;

- Прийшов, дойшов, прибіг до нашої гостини на засідання педагогічної ради.

Звичайно, наша вітальня відкриває свої двері тільки гостям з хорошим настроєм. Хочу нагадати вам рецепти хорошого настрою, які знадобляться нам при щоденному спілкуванні та сьогодні на нашому зібранні у затишній гостині :

- Не зв'язуйтесвоєщастя з конкретнимиподіями.

- Не судіть себе занадтосуворо.

- Не приховуйтесвоїпочуття. Діліться ними з оточуючими, щедро обдаровуйте людей посмішкою і своїмхорошимнастроєм. Компліменти, допомога, поради — цьомузавждибудуть раді.

- Не бійтесялюбити. Грайте і будьте божевільними! Часом дитячий фанатизмдопомагаєрозслабитися і добре провести час.

- Не ховайтесявідсвітла. Чим більшесвітла в житті — тим краще.

- Не соромтесярозслабитися. Багатохтодорікає себе за те, щолюблятьповалятися на диваніабопрокинутисяпізніше в неділю. Зловживатицим, звичайно ж, не варто. Але якщо диван дійсном'який, чому б цим не скористатися?

- Концентруйтеся на хорошому. Намагайтесязнайти позитив у кожнійситуації, в оточуючих вас людей і вподіях. Навіть у самійнегативноїситуації є щось добре, як би не було складно в це повірити.

- Оточіть себе комфортом. Непоганобуло б провести перестановку і нароботі. Навітьіззвичайних речей можнастворитиправильнупозитивну атмосферу.

- Займіться собою.

- Обмежуйте себе. Але зіздоровимглуздом і без фанатизму.

- Оточуйте себе правильними людьми. Додати тут можнатількиодне: «З ким поведешся, того й наберешся». І це правда.

- Культурнорозвивайтеся. Велосипед і медитація — цедобре і правильно. Але часом виділити час потрібно і на хорошу книгу абостаттювмережі.

- Висловлюйте себе. Співайте, танцюйте, грайте, малюйте — щозавгодно. Самовираженняпробуджуєнові потоки енергії, про якіраніше, блокуючисвоїталанти і пориви, ви, можливо, і не підозрювали.

- Будь чесниміз самим собою. Цедужеважливо. Якщозможешвстояти перед собою, перемогтиінших буде набагато простіше.

Отже, шановні колеги! Запрошуємо вас до спілкування в нашій педагогічнійвітальні.

1. Вступне слово директора.

Державнийстандарт – це основний нормативний документ, у якому визначено загальнодержавні вимоги до навченості випускників на рівні початкової, базової й повної загальної середньої освіти. Це документ, який покликаний упорядкувати навчальне навантаження школярів, перетворити його з чинника, що негативно позначається на їхньому фізичному і психічному розвитку, на позитивний чинник такого розвитку.

Відомо, що одним із шляхів оновлення змісту освіти і узгодження його із сучасними проблемами, інтеграцією до Європейського та світового навчального простору є орієнтація навчальних програм, складених відповідно до Державного стандарту, на набуття ключових компетентностей і на створення ефективних механізмів їх запровадження. Нам, педагогам, важливо створювати оптимальні умови для розвитку і навчання особистості, яка здатна втілювати оригінальні ідеї, критично мислити, приймати нестандартні рішення.

2. Заступник директора з НВР:

Фахова компетентність учителя як важлива умова впровадження Державного стандарту в освіті

Наміри України щодо вступу до Європейського союзу, входження її до світової спільноти потребують від педагогів виховання активного громадянина України. Як було зазначено, важливим етапом у формуванні інтелекту майбутнього України через підвищення рівня професійної майстерності вчителів стало впровадження з 1 вересня 2012 року Державного стандарту початкової загальної освіти та з 1 вересня 2013 року Державного стандарту повної середньої загальної освіти.

У них враховані можливості навчального середовища, сприятливого для задоволення фізичних, соціокультурних і пізнавальних потреб учнів.

Основними функціями Державного стандарту є (Слайд):

-посилення ролі школи в системі неперервної освіти;

-розвантаження учнів, усунення надлишкової інформації;

-створення передумов для якісної диференціації шкільної освіти;

-збереження єдиного освітнього простору в державі;

-визначення рівнів загальноосвітньої підготовки як базису наступності (ДНЗ – ЗНЗ – ПТНЗ – ВНЗ).

Впроваджуючи нові стандарти, очікували наступних позитивних змін (Слайд):

-нова редакція Державного стандарту зорієнтована на соціалізацію школяра;

-забезпечено наступність у змісті дошкільної, початкової, базової й повної середньої освіти;

-перевага надається особистісно зорієнтованому й компетентнісномупідходу;

-освіта набуває екологічного спрямування;

-у змісті кожної освітньої галузі передбачено діяльнісну лінію;

-забезпечено використання здоров’язбережувальних, інформаційно-комунікаційних технологій;

-розроблено єдиний зміст стандарту для всіх мов навчання.

Розглянемо перші результати роботи за новими Державними стандартами.

Чималу роль в успішному реформуванні освіти через впровадження нового Держстандарту відіграє методична діяльність педагогів, яка планується на основі аналізу діагностики і направлена на ор­ганізацію допомоги вчителеві в підготовці до ро­боти в сучасних складних умовах, допомагає обрати власний шлях використання інновацій у практичній діяльності. У вчителів школи достатньо розвинутий методичний арсенал традиційних і нетрадиційних форм і методів ви­кладання. Крім того педагоги залучаються до участі у проектах, конкурсах, фестивалях, конференціях, семінарах, до роботи 8 шкільних методич­них об’єднань.

Адже ніхто не стане заперечувати, що важливою фігурою у реформуванні освіти, її осучасненні, є педагог. А головна мета методичної роботи – формування предметно-педагогічної компетентності педагога. Тобто компетентний педагог повинен бути не тільки вчителем, а і вихователем, і дидактом, і управлінцем, і методистом, і психотерапевтом. Тобто, стати мобільним. Виходячи з цього, слід зазначити, щов умовах впровадження Державних стандартів педагоги школи активізувалися у частині формування в собі компетентностей саморозвитку і самоосвіти. Радує той факт, що 100% учителів усвідомлюють власну відповідальність за науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу та випереджальне зростання кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів, які мають стати рушійною силою у формуванні інтелектуального та культурного потенціалу держави.

З 2012 року педагоги області, в тому числі і педагоги нашого закладу проходять курси підвищення кваліфікації на базі МОІППО за новою кредитно-модульною системою. Приємно відзначити, що 100 % педагогів, які проходили курси,захистили курсові роботи та пройшли вихідне тестування на високий та достатній рівень, що свідчить про належну фахову підготовку і самоосвітню діяльність.

Так, наступні дані таблиці підтверджують, щонашівчителіпідвищують інформаційно-комунікативну культуру через друк у фахових виданнях, на методичному порталі, участь у вебінарах, форумах, науково-методичних заходах міського, обласного та Всеукраїнського рівнів, через створення власних блогів, сайтів (Слайд):

Навч.рік Шляхи підвищення інформаційно-комунікативної культури
Друк у ФВ, на методпорталі Участь у вебінарах, форумах Участь у науково-метод.заходах (міс., обл., всеукр. рівні) Створення власних блогів, сайтів
2015/2016 16 12 5 6

Протягом 2012-2016 років з метою якісного впровадження Державного стандарту освіти у школі проведено ряд організаційних, методичних, психолого-педагогічних заходів, спрямованих на створення умов та сприятливої атмосфери для виконання вимог держстандарту, прийняті і реалізовані відповідні рішення, направлені на удосконалення навчально-виховного процесу. Найактуальніші серед них:

Педради (Слайд):

-Про організацію навчально-виховного процесу першокласників в умовах змін у початковій школі (Протокол №2 від 09.04.2012 р.);

-Зміни в Державному стандарті 2011 року (Протокол №1 від 15.01.2013 р.);

-Розвиток творчої компетентності учнів – актуальне соціальне замовлення (Протокол №6 від 09.11.2015 р.);

Наради при директорові:(Слайд)

-Про підготовку педагогічних працівників до впровадження в 2012-2013 н.р. нових навчальних програм 1-4 класів та підвищення якості освіти в школі І ступеню (Протокол №12 від 20.02.2012 р.);

-Про заходи щодо вивчення Державного стандарту початкової школи та нових програм 2012-2013 н.р. (Протокол №17 від 28.05.2012 р.);

-Про методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу 5-х класах (Протокол №19 від 10.06.2013 р.);

-Про дотримання Державного стандарту якості освітніх послуг (Протокол №1 від 02.09.2014 р.);

-Про Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (Протокол №1 від 02.09.2014 р.);

-Дотримання Державного стандарту загальної середньої освіти та Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (Протокол №2 від 21.09.2015 р.);

-Аналіз анкет «Державні стандарти освіти» (Протокол №3 від 05.10.2015 р.);

- Про забезпечення Державних стандартів учнів індивідуальної форми навчаннч за І семестр 2015/2016 н.р. (Протокол №19 від 25.01.2016 р.)

Засідання методичної ради (Слайд):

-Розвиток життєвих компетенцій учнів в умовах особистісно-орієнтованого і діяльнісного підходів у виховній роботі (Протокол №1 від 22.09.2015 р.);

-Тренінг «Професійні компетентності педагога» (Протокол №2 від 02.11.2015 р.);

-Компетентнісний підхід у побудові моделі сучасного випускника (базової і старшої школи) – шлях до успішної соціалізації особистості (Протокол №2 від 02.11.2015 р.);

-Розробка моделі «Випускник початкової школи» (Протокол №2 від 02.11.2015 р.);

-Формування самоосвітньої компетентності учнів (Протокол №4 30.03.2016)

На засіданнях шкільних предметних МО неодноразово обговорені питання вивчення навчальних дисциплін у контексті відповідних освітніх галузей Державного стандарту освіти України в початковій та базовій школі, про що свідчать відповідні матеріали.

Наші учителі стали співавторами створення методичних посібників управління освіти «На допомогу учителю»по впровадженню нового державного стандарту освіти. Розробили уроки та календарні плани за новою програмою: Балабан Ю.Є., Тарнавська Л.А. - для 5-их, 6-их, 7-их класів із зарубіжної літератури; Абрамович І.В для5-их, 6-их класів з англійської мови; Шостак Н.І, Шевченко Н.В.для5-их, 6-их, 7-их класів з української літератури; практичні заняття Кречко Н.І. для5-их, 6-их, 7-их класів з історії. Доробки Ткачук В.С., Сіваченко І.С. ввійшли до збірки «Компаративний аналіз на уроках української літератури за новою програмою».

Хочу нагадати слова міністра освіти, що якнайточніше характеризують процеси, які відбуваються в освіті сьогодні. Цитую: «Новий Державний стандарт – це єдине, що є реформою. Все інше – косметика». А це означає, що ми живемо і працюємо у дуже відповідальний момент в історії освіти. Від того, як зміняться керівники навчальних закладів, педагоги, батьки, діти - всі учасники навчально-виховного процесу, залежить сучасне та майбутнє української освіти. Впровадження Стандарту – це довгострокове завдання.

Адміністрація нашого закладу, педагогічний колектив зробив і робить впевнені кроки в напрямку налагодження тісної взаємоспівпраці з усіма ланками нашого суспільства щодо належної організації навчально-виховного процесу. Так, у школі діє рада закладу, до складу якої входять представники всіх ланок (діти, учителі, батьки). На її засіданнях вирішуються конкретні питання щодо якісної організації навчально-виховного процесу, зокрема: харчування, дозвілля дітей в позаурочний час, вибір предметів варіативної та інваріантної частини робочого плану.

Тісна співпраця навчального закладу із батьківською громадою, громадськістю– це одна із провідних вимог освітянської реформи.

Адміністрацією, класними керівниками, практичним психологом Шевченко І.С.на батьківських зборах, в індивідуальних бесідах, проводиться просвітницька робота з батьками, розкриваються питання вікових особливостей дітей 6 років - 7 років, підліткового віку; проблеми, з якими може зіткнутися дитина під час навчання в школі, і можливі шляхи їх вирішення; вплив батьківсько - дитячих стосунків на розвиток дитячої особистості, особливо в цей період;проводиться анкетування батьків щодо додаткового визначення рівня адаптації дітей до навчання в школі .

Традиційно діють шкільний і класні батьківські комітети, проводяться батьківські збори. На загальношкільних батьківських зборах адміністрація школи знайомила батьків з особливостями введення нових Державних стандартів в школах І та ІІ ступенів(Слайд):

-«Про режим занять учнів 1 класів, нові Державні стандарти» (Протокол №5 від 18.05.2012 р.);

-«Про зміни в навчально-виховному процесі в 2-их, 5-их класах в 2013/2014 н.р.» (Протокол №3 від 118.04.2013 р.);

-«Про зміни в навчально-виховному процесі в 2-их, 3-іх, 5-их, 6-их класах» (Протокол №3 від 24.04.2014 р.);

У 2014/2015 навчальному році започаткована традиція під час проведення загальношкільних батьківських зборів обмінюватися досвідом сімейного виховання. До такого обміну залучаються кращі родини, родини з багатим позитивним досвідом виховання дітей. Своїми виступами «Співпраця родини та школи – запорука успіху»Бугаєнко Б.В., «Успіх моєї дитини – це мій успіх» Гордійчук І.В. «Профорієнтація у сім’ї – шлях дитини до щасливого майбутнього» Галкіна І.Л. намагались передати частинку своїх умінь і батьківського таланту іншим. Аналіз відвідування батьками загальношкільних зборів, анкетування батьків показали, що з’явилася позитивна динаміка-батьки стали активніше відвідувати батьківські збори.

З 2014 року за ініціативи директора школи Бандалет О.О. з метою прозорості роботи харчоблоку запроваджено систему громадського контролю за організацією харчування дітей. В ході такого контролю батьки мають змогу обстежити умови роботи харчоблоку, побачити якість отриманих продуктів, спостерігати процес приготування страв, попробувати готові страви, ознайомитись із документацією.

Проте, незважаючи на цілеспрямовану роботу по впровадженню державного стандарту освіти, маємо певні труднощі і недоліки в роботі. Якщо для учнів, батьків передбачений адаптаційний період, то в учителя його практично немає. На сьогодні, незважаючи на наші зусилля (наради, рекомендації, пам’ятки, курси…), ми не можемо сказати, що 100 відсотків вчителів, які викладають в 2-4-х та 5-7-х класах, зрозуміли ту відповідальність, яка покладена на них державою. Все ще спрацьовують стереотипи, а не мобільність педагогів.

І наше першочергове завдання полягає в тому, щоб в короткий час зробити все для зміни у свідомості вчителя. Адже новий 2016/20167 навчальний рік-це новий виток для майбутніх учнів 8-х та 5-х класів та підготовка до впровадження нової Концепції профільного навчання.

Таким чином, копітка робота з впровадження нового Державного стандарту початкової, базової та загальної середньої освіти триває та спрямована на реалізацію педагогами шкіл використання новітніх технологій, власного творчого потенціалу, набуття досвіду, а головне – на підтримку бажання вчителя творити Людину майбутнього, а учням – стати такою Людиною.

Відповідно до вимог нового Державного стандарту, на засадах компетентнісного підходу освіти педагог має реалізовувати 2 функції навчального процесу: навчити дитину навчатися впродовж життя, щоб вона могла й усвідомлювала необхідність отримувати інформацію та навчити дитину використовувати знання в практичній роботі.

Крім цього, Державний стандарт визначає новий статус і нові вимоги до вчителя: Він отримує статус керівника пізнавальної діяльності учнів, що посилює його роль і значення в освітньому процесі. Педагог має виконувати функції управлінської діяльності: планування, мотивації, організації та контролю.

Думаю, що ви зі мною погодитесь, що головними умовами успішного впровадження Державного стандарту є:

1. Кадрове забезпечення;

2. Належна матеріально-технічна, науково-методична база;

3. Психологічна і професійна компетентність педагогів.

Як бачимо, однією з умов є професійна компетентність педагогів.

Щодоосновноїмісіїсучасноговчителя, то визначеніперспективнізавданняможереалізуватиобізнаний, творчий фахівець, а отже – компетентний.

Бути компетентним – означає (Слайд):

- умітимобілізувати в певнійситуаціїзнання та досвід;

- мати систему компетенцій;

- інтегрувати й розв’язуватирізнінавчально-виховні та педагогічнізавдання.

У педагогів нашої школи є достатній потенціал для реалізації вимог нових Державних стандартів (Слайд):

Так, 98% педагогів мають вищу освіту;

Вищу категорію 24 (49%) і І 9 (19%) категорію,

Педагогічні звання 17 (44%) вчителів;

ІІ категорію 11(22%);

Спеціаліст – 5 (10%).

Отже, ми бачимо, що фахова підготовка наших педагогів достатня для якісної реалізації нових Державних стандартів.

У педагогічній діяльності досить багато суб’єк­тивного. Вихідною клітинкою, одиницею вимі­рювання тут є особистість — особистість учителя й особистість учня, їх спільна діяльність і спіл­кування. Від взаємодії двох реальних виконавців навчально-виховного процесу — педагога й учня — істотно залежать його наслідки.

Ось чому все, пов’язане з діяльністю, етикою поведінки вчителя, його тактом у взаєминах із учнями, належить до суттєвих параметрів успішного навчання й виховання в навчальному закладі.Одним висловом – це психологічна компетентність.

З метою з’ясування рівня психологічної компетентності серед педагогів школи проведено анкетування (Слайд):

Всього взяли участь в анкетуванні Відповіли на питання анкети Показали достатній рівень психологічної компетентності (норма 80%) 60-70% 50-59% До 50%
34 32(94%) 5 (16%) 15 (47%) 9 (28%) 3(9%)

Звичайно, як кожен результат, це тестування має похибку. Проте звертаю вашу увагу, шановні колеги, що відсоток педагогів, які мають вищу і І категорію і тих, хто виявив високий і достатній рівень психологічної компетентності (за результатами тестування) не надто відрізняються (67 і 63 %).

Викликають занепокоєння цифри останніх двох колонок. Адже за ними стоять конфлікти між вчителем та учнями, невміння педагога вийти з нестандартної ситуації в НВР, непорозуміння на уроках. Звичайно, за цими показниками стоять і невміння створювати творчу атмосферу під час уроку, стимулювати інтерес до власного предмету,адекватно поводитися в колективі під час спілкування з батьками, адміністрацією, учнями; оперувати знаннями з вікової психології; застосовувати новітні методики керування конфліктами. Такі дані не можуть не насторожувати ні адміністрацію, ні колектив в цілому, ні кожного з вас особисто. Тому першочерговим завданням нашим сьогодні є виявлення причин та пошук шляхів усунення психологічної неграмотності значної частини педагогів.

Всі присутні зі мною погодяться, що у сучасному світі педагог є фігурою, яка вимагає особливої уваги, й там, де це місце займають недостатньо компетентні люди, насамперед страждають діти. Головною й постійною вимогою для педагога є любов до дітей, до педагогічної діяльності, наявність спеціальних знань у тій сфері, в якій він навчає дітей, широка ерудиція, високий інтелект, високий рівень загальної культури й духовності, професійне володіння різноманітними методами навчання й виховання учнів. Тому першими, хтомаєоцінитипрофесійнукомпетентність учителя, є йогоучні.

Які ж вимогиучнів до вчителя?

Учитель має виступати представником позитивних сус­пільних цінностей. Звідси — вимоги бути усміх­неним, вірити в краще майбутнє, не виявляти своєї знервованості, заклопотаності побутови­ми турботами, вміння приховати свою втому й здатність підбадьорити учня.

Отже, наряду з достатнім рівнем фахової, науково-методичної готовності педагогів до реалізації нових Державнихстандартів, гостро виникло питання ретельно попрацювати над ліквідацією виявлених прогалин у психологічній компетентності.

Ми не можемо проаналізувати всі предмети і всіх вчителів. Ми покажемо стан перші результати впровадження нових Державних стандартів на прикладі початкової школи і окремих предметів базової і старшої школи.

Відвідування уроків вчителів показало, що сьогодні не всі педагоги зуміли перебудувати себе на новий лад і усвідомили, що сучасний урок – це уміле поєднання волі (свободи) дій усіх суб’єктів навчально-виховного процесу і повноцінногозабезпечення вимог: організаційно-педагогічних, дидактичних, санітарно-гігієнічних і психологічних (Слайд).

Класи К-ть відвід. Уроків Оцінка рівня уроку
Високий Достатній Середній Низький
1-ші класи (Маріянчук Н.П.,Коваль Л.В.. Бондаренко О.В., Шутило О.І.) 18 4(22%) 13(72%) 1(6%) -
2-гі класи (КораблінаН.Г., Запорожченко Т.В., КривалапІ.Ю., Фудар О.І.) 19 7(37%) 12(63%) - -
3-ті класи (Войтковська І.М., Дегтяренко Л.Г.. Пасічник Н.А.) 11 3(27%) 7(64%) 1(9%) -
4-ті класи (Барбенягре Р.А.. Волосюк І.В., Нагога С.В.) 19 7(37%) 12(63%) - -
7-мі класи прир-математичн. дисц. (Постика О.І., Ментова Н.О., Постика В.В., Лебеденко Г.М., Веремеєнко Т.Г., Пушкарьова А.М.) 11 7 (64%) 3 (27%) 1 (9%) -
7-мі класи суспільно-гуманітарні дисципліни(Шевченко Н.В., Сіваченко І.С., Мартинюк В.В., Тарнавська Л.А., Кречко Н.І.) 13 7 (54%) 6 (46%) -
7-мі класи Фізичне виховання Дегтяренко О.А., Гладілін Ю.В., Овчинников Д.В. 6 2 (33%) 4 (67%) - -

Так, членами адміністрації з 01 вересня 2015 року по 14.04.2016 року відвідано 67 уроків учителів початкових класів та 30 уроків в 7 класах. Із них оцінені на високий рівень:

- в початковій школі 21 (31%),

- в 7 класах (53%%)

На достатній:

- в початковій школі 44 (66%),

- в 7 класах (43%)

На середньому рівні проведено

- в початковій школі 2 (3%),

- в 7 класах (4%)

Позитивним є факт незафіксованості уроків низького рівня. Проте, насторожує наявність уроків середнього рівня.

Класи К-ть відвід. уроків Оцінка виконання вимог до сучасного уроку (шкала-від 0 до 5 балів)
Орг.-педагогіч них Дидактик чних Гігієніч них Психоло гічних
1-ші класи (Маріянчук Н.П.,Коваль Л.В.. Бондаренко О.В., Шутило О.І.) 18 8 - «5» 8 - «4» 2 - «3» 3- «5» 13 - «4» 2 - «3» 11 - «5» 6 - «4» 1 - «3» 12- «5» 6 - «4» - «3»
2-гі класи (Корабліна Н.Г., Запорожченко Т.В., Кривалап І.Ю., Фудар О.І.) 19 12 - «5» 7- «4» - - «3» 8- «5» 11 - «4» - - «3» 11 - «5» 8 - «4» - - «3» 18 - «5» 1 - «4» - - «3»
3-ті класи (Войтковська І.М., Дегтяренко Л.Г.. Пасічник Н.А.) 11 5 - «5» 4 - «4» 2- «3» 3 - «5» 6- «4» 2 - «3» 5 - «5» 6- «4» - - «3» 9 - «5» 2 - «4» -- «3»
4-ті класи (БарбенягреР.А.. Волосюк І.В., Нагога С.В.) 19 13 - «5» 6- «4» - - «3» 7 - «5» 12- «4» - - «3» 12 - «5» 7 - «4» -- «3» 15- «5» 4 - «4» -- «3»
7-мі класи прир-математичдисц. (Постика О.І., Ментова Н.О., Постика В.В., Лебеденко Г.М., Веремеєнко Т.Г., Пушкарьова А.М.) 11 7 - «5» 3 - «4» 1 - «3» 6 - «5» 3 - «4» 2 - «3» 8 - «5» 3 - «4» - - «3» 7 - «5» 4- «4» -- «3»
7-мі класи суспільно-гуманітарні дисципліни(Шевченко Н.В., Сіваченко І.С., Мартинюк В.В., Тарнавська Л.А., Кречко Н.І.) 13 7- «5» 6 - «4» - - «3» 7 - «5» 6 - «4» -- «3» 12 - «5» 1 - «4» - - «3» 6 - «5» 7- «4» - - «3»
7-мі класи Фізичне виховання Дегтяренко О.А., Гладілін Ю.В., Овчинников Д.В. 6 2 - «5» 4 - «4» -- «3» -- «5» 6 - «4» - - «3» 2 - «5» 5- «4» -- «3» 3 - «5» 3- «4» -- «3»

Розвиток науки і техніки дав учителям та учням нові можливості, нові форми комунікацій, нові типи вирішення абстрактних і конкретних завдань, перетворюючи вчителя з авторитарного транслятора готових ідей у натхненника інтелектуального та творчого потенціалу учня. Саме тому вказані у таблиці 4 види вимог (педагогічні, дидактичні, гігієнічні і психологічні) у тісній єдності можуть дати бажаний результат уроку.

Як бачимо із даних таблиці, нелегко учителям оптимально поєднати і досконало реалізувати всі 4 напрямки вимог до сучасного уроку. Так, на 3 бали оцінено виконання педагогічних вимог на уроках у 2 (11)% учителів 1-х класів,2(18%)% уроків учителів 3-х класів, 1(17)% уроків учителів природничо-математичних дисциплін, які викликають в 7-х класах. Дидактичні вимоги частково реалізовані на 3% відвіданих адміністрацією уроках. Ці факти свідчать про те, що на таких уроках діти не доотримують знань.

Зате слід відзначити, що учителям завжди вдається забезпечити гігієнічні і психологічні вимоги до уроку. Це доводить, що педагоги у переважній більшості вкладають свою роботу у схему «учень-співпраця-учитель», за якоїучитель перетворюється на педагога-менеджера, а ученьстаєактивнимучасником процессу навчання.

Нові Державні стандарти початковоїзагальноїосвіти та повної середньої загальної покликані піднятиосвіту на якісноновийрівень. Вінпередбачаєпоетапнестановленнядитячоїособистості, їїфізичний, інтелектуальний, пізнавальний, соціальний, естетичнийрозвиток. В даному переліку пріоритетним вважається інтелектуальний розвиток.

Моніторинг рівня навченості учнів 3-4 класів за період з 2012 по 2016 роки (з початку впровадження нового Держстандарту) з базових дисциплін (укр..мова, літературне читання, математика) свідчить про забезпечення учителями вимог Державного стандарту. Не дивлячись на досить високі показники результатів навченості учнів, є діти, які вже з 2-го класу (в даному випадку це нинішній 3-В клас) демонструють початковий рівень навченості. Насторожує той факт, що за даними моніторингу таких дітей у 3-В класі за І півріччя поточного навчального року збільшилося вдвічі (з 2-х у кінці минулого навчального року до 4-х за результатами І семестру цього н.р.). Постає ряд питань: Через які причини діти не можуть опанувати навчальні програми? Що зробив учитель для того, аби не втратити потенціал цих дітей на старті? Хто, де і коли схибив? Що робити далі?

Адже, якщо махнути рукою на цих дітей вже у початкових класах, то що буде з ними у базовій і старшій школі. Тож учителям початкових класів треба дуже ретельно підходити до оцінки рівня особистісного розвитку учнів, тримати на контролі динаміку розвитку кожного учня на початку та в кінці звітного періоду; вчасно реагувати на негативні зміни у цій динаміці, виявлення причин, пошук шляхів вирішення.

Прошу звернути вашу увагу на моніторинги рівня навченості учнів 7 класів за І семестр 2015/2016 року з окремих предметів. Дані свідчить про часткове забезпечення учителями вимог Державного стандарту (Слайд).

Розглянемо по класам.

Найкраще знають учні 7-А класу англійську мову. Вчителі Яковенко Т.В., Рибка А.А. забезпечують якісний показник 65%. Єдиним недоліком є те, що 4 (15%) семикласників мають бали початкового рівня. Досить високі показники: 62% з німецької мови (вчитель Нікіфорова С.В.), Всесвітньої історії (вчитель Кречко Н.І.), географії (вчитель Веремеєнко Т.Г.). Не виконуються вимоги Державного стандарту з алгебри-31%, геометрії-35% (вчитель Постика О.І.). Учні Бабченко К., Білоус Д., Горбачов І., Волченко О., Коломоєц Б., Мотуз Д., Насальська М., Цвірінькало В. отримали бали початкового рівня за результатами І семестра. Маю надію, що розроблені плани роботи в невстигаючими учнями будуть виконані, та за результатами річного оцінювання названі учні матимуть вищі бали.

Серед учнів 7-их класів найвищий рівень навченості в 7-Б класі-79% з англійської мови та історії України (вчителі Рибка А.А. Кречко Н.І.). свідчить про Забезпечення учителями вимог Державного стандартуспостерігається з усіх предметів інваріантної складової в 7-Б класі. Учні Медведєв А., Сердюченко А., Пастушенко П. мають бали початкового рівня з 1-2 предметів.

Аналізуючи результати навченості учнів 7-В класу можна сказати про часткове виконання вимог Державного стандарту освіти, так як з алгебри, геометрії (вчитель Ментова Н.О.) маємо 35% якості знань, з біології (вчитель Лебеденко Г.М.) -38%, української мови (вчитель Сіваченко І.С.), історії України (вчитель Кречко Н.І.) лише 41%. 6 (22%) учнів не встигають. Важко пояснити причину такої низької результативності, зрозуміло, вона не одна. Це і низка організація навчальної діяльності в початковій школі, незацікавленість результатами навчання з боку батьків, низький рівень мотивації до знань на уроках тощо. Не можна знімати і з себе відповідальність за навчання цих учнів.

Учитель маєнавчитиучнівучитися, бути фасилітаторомнавчальногопроцесу.Особистостізростаютьлише у творчості. Отже, кредо кожного педагогічногоколективу повинно бути «Відтворчого директора через творчоговчителя до творчогоучня».

Виховати компетентного творчого учня може лише компетентний і творчий вчитель. Наша робота супроводжується постійним спонуканням до творчості, жоден учитель не застосовує загальновідомі методики без свого відтінку, свого наголосу.

Хочу запропонувати вашій увазі формулу компетентності (слайд):

Компетентність = мобільність знань + гнучкість методу + критичність мислення

Ми, педагоги, не можемозробитивсіхгеніями, але можемоозброїтибагатьох у нестандартнихситуаціях. Творчий, мислячий, компетентний, готовий до роботи в новихумовах педагог потрібенсучаснійшколі.

Шановні колеги. Колекція щасливих миттєвостей на вашому трудовому шляху у кожного була різною: в одного – більша, в іншого - трішечки менша. Проте кожен ракурс вражав неповторністю, сяйвом дитячих посмішок, незабутніх моментів. Тож хочеться побажати вам, щоб галерея професійних перемог була у кожного з вас надзвичайно великою, щоб вона постійно поповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – новими методами, прийомами, інноваціями, що у свою чергу сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації навчально-виховного процесу. І хоча ви вважаєте себе компетентним вчителем, продовжуйте працювати над підвищенням своєї професійної майстерності. Пам’ятайте слова Сальвадора Далі: «Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти».

Дякую за увагу!

Слово директора Шановні колеги! Переходимо до обговорення доповіді.

1. Питання про Роль самоосвітньої діяльності педагога в зростанні фахової компетентності вчителя розкриє вчитель української мови та літератури, вчитель вищої категорії Шостак Н.І.

2. Як формування мовленнєвої і читацької культури на уроках української мови, літератури впливає на розвиток особистості учнів досліджувала вчитель української мови та літератури, вчитель вищої категорії, «старший учитель» Шевченко Н.В.

3. Про проблеми і шляхи вирішення щодо формування предметної математичної та ключових компетентностей на уроках математики повідомить вчитель математики, вчитель ІІ кваліфікайної категорії Ментова Н.О.

4. Запрошуємо до слова вчителя англійської мови, вчителя ІІ категорії Яковенко Т. В., яка поділиться досвідом роботи з питання «Шляхи досягнення виконання завдань Держаного стандарту загальної середньої освіти на уроках англійської мови».

5. Барбенягре Р.А., вчитель початкових класів, спеціаліст, розповість про Особистісно зорієнтований та компетентнісний підходи на уроках, де здійснюється лише вербальне оцінювання.

6. Як молодші школярі Опановують практичні навички сучасних інформаційно-комунікаційних технологій поділиться досвідом вчитель початкових класів, вчитель вищої категорії, «старший учитель» Войтковська І.М.

7. Послухаємо вчителя початкових класів, І категорії Запорожченко Т.В. з питання «Реалізація головних аспектів Державного стандарту початкової загальної освіти на сучасному уроці в початковій школі».

Слово директора.Другим питанням порядку денного нашого зібрання є«Ефективність використання варіативного компоненту освіти». До слова запрошується заступник директора з НВР Балабан Ю.Є.

Балабан Ю.Є.Зміна ідей, світових технологій значно швидша, ніж зміна суспільства, тому перед освітою постає важливе завдання: готувати інноваційну людину, яка здатна нестандартно мислити, творити і діяти. Здатність людини до змін і до їх творення дасть можливість конкурувати у європейському просторі.

Згідно з наказами Міністерства освіти і науки України «Про Типові навчальні плани початкової школи та старшої школи» у школі складений робочий навчальний план з конкретизацією варіативної складової.

У методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України відзначено, що повноцінність освіти забезпечується реалізацією, як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

У Державному стандарті освіти визначено зміст загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.

Додатковігодини з варіативноїчастининавчального плану для учнівпочаткової та основноїшколивикористано в майже повномуобсязі:

- Навчальний процесс варіативноїскладовоїу школіорганізовановідповідно до навчальнихвимог, програм, рекомендованихМіністерствомосвіти і науки та дія яких чинна протягом останніх п’яти років.

-Програмнезабезпеченняадаптоване до потреб школи .

- Уробочомунавчальному плані є пояснювальназаписка, де умотивованийвибір курсу, факультативу, гуртка тощо для потреб школярів.

- Вимогинавчальнихпрограмреалізуються, про щосвідчать записи у класнихабо у спеціально заведених журналах.Вчителі у своїйдіяльностікеруютьсярекомендаціями та вказівкамиінструктивно-методичнихлистів, матеріалівМіністерстваосвіти і науки.

- Обов’язково здійснюєтьсяобговореннявиборугодин варіативної складової на засіданнях методичних об’єднань, на нараді при директорові, на педагогічній раді. Усіпедагоги дотримуютьсярекомендаційщодооцінюваннянавчальнихдосягненьучнів з предметівваріативноїскладовоїнавчального плану школи, тобтооцінювання не проводиться, за виключенням курсів за вибором та практикумів.

- Однак не всі години варіативноїскладової в розкладі уроків не завжди виносятьсяпісля предметів інваріантноїскладової навчального плану, це пояснюється великою завантаженістю учнів та учителів. Крімкурсів за вибором, факультативів, гуртків одну годину варіативноїскладовоїдля індивідуальноїроботи можна використати у роботі з дітьми для повногорозкриттяїхтворчогопотенціалу, таланту та можливостей, для удосконалення практичних навичок.

Отже, варіативна складова Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст.№4 це:

У перших класах одна година для індивідуальної роботи відведена для «Навчання грамоти», 4 години:1-А (учитель Маріянчук Н.П.) –п’ятниця, 3 урок; 1-Б (Коваль Л.В.) -понеділок , 4 урок; 1-В (учитель Бондаренко О.В.) –п’ятниця, 1 урок; 1-Г (учитель Шутило О.І.) –п’ятниця, 2 урок.

Чотири години для роботи гуртка «Виразне читання»:1-А (кер. Маріянчук Н.П.) – вівторок, 5-й урок, середа, 5-й урок; 1-В (кер. Бондаренко О.В.) - понеділок, 5-й урок, четвер, 5-й урок.

Дві години для роботи гуртка «Юні квітникарі»: 1-Б (кер. Коваль Л.В.) – середа, 5-й урок, четвер, 5-й урок.

У других класах чотири години для роботи гуртка «Природознай»: 2-Б (кер. Запорожченко Т.В.) - четвер, 5-й урок, п’ятниця, 5-й урок; 2-В (кер. Кривалап І.Ю) - четвер, 6-й урок, п’ятниця, 6-й урок.

У третьому класі дві години для роботи гуртка «Юні квітникарі»: 3-Б (кер. Дегтяренко Л.Г.) - п’ятниця, 5-6-й уроки.

У четвертих класах одна година для курсу за вибором «Християнська етика», 3 години: 4-А(учитель Барбенягре Р.А.) - четвер, 6 урок; 4-Б (учитель Волосюк І.В.) -понеділок, 5 урок; 4-В (учитель Нагога С.В.) - понеділок, 4 урок.

У 6-х класах дві години для заняття курсу за вибором « Міфологія стародавнього світу» : 6-А (учитель Кречко Н.І.), п’ятниця,7-й урок, 6-В (учитель Кречко Н.І.), четвер, 3-й урок.

У 7-х класах три години для заняття факультативу «Шкільна риторика»: 7-А (учитель Шевченко Н.В.), п’ятниця,7-й урок; 7-Б (учитель Шевченко Н.В.), п’ятниця,1-й урок. 7-В (учитель Сіваченко І.С.), четвер,7-й урок.

У 8-х класах дві години для заняття курсу за вибором «Видатні постаті України 16-18 століття», 8-В (учитель Унтілова О.М.), середа, 7-й урок; 8-А (учитель Унтілова О.М.), четвер, 7-й урок.

У10-Б класі ( учитель Сіваченко І.С.)одна година для практикуму із синтаксису української мови ,понеділок, 7-й урок.

В 11-Б класі ( учитель Шостак Н.І.) одна година для практикуму із синтаксису української мови , середа, 3-й урок.

На базі учнів середньої та старшої школи (дві години), працює гурток «Волейбол», керівник Дегтяренко О.А., середа, 15.00- 16.30 год.

На базі учнів середньої та старшої школи (дві години), працює гурток «Баскетбол», керівник Гладілін Ю.В., вівторок, 15.00- 16.30 год.

Учителями складені програми на основі чинних, відповідно до вимог, узгоджені заступником директора з навчально- виховної роботи та затверджені директором школи. Теми занять, пропуски та результати фіксуються у класному журналі або у спеціально заведених журналах.

В роботу під час занять варіативної складової включаються усі учні. Хоча частина учнів до роботи залучаються за ініціативи учителів.

Години варіативної складової суспільно - гуманітарного спрямування спонукають до підвищення інтелектуального розвитку, практичної грамотності, творчих здібностей, сприяють національно – патріотичному вихованню.

Години варіативної складової природничого спрямування сприяють розвитку життєвих компетентностей, практичних навичок, екологічному вихованню.

Години варіативної складової фізичного спрямування сприяють розвитку фізичних умінь та навичок, загартовують учнів, ведеться цілеспрямована підготовка до змагань різного гатунку.

Тільки органічнепоєднанняінваріантної та варіативної складових сприятиме розвитку особистісного досвіду учнів, їх творчої активності, формуванню ціннісного ставлення до дійсності.

4. Переходимо до наступного питання

Про виконання рішень попередньої педради

5. Про звільнення від ДПА учнів 9-их, 11-их класів.

Поступило 5 заяв від батьків та висновки ЛКК про звільнення учнів 9-их, 11-их класів від державної підсумкової атестації:

-учня 9-Б класу Пономаренко Дмитра (Постанова ЛКК №283 від 28 березня 2016 року);

-учня 9-Б класу Заворотнюк Богдана (Постанова ЛКК №287 від 30 березня 2016 року);

-учня 9-В класу Майтова Олександра (Постанова ЛКК №42/7 від 02 березня 2016 року);

-учениці 9-В класу Крисенко Аліни (Постанова ЛКК №42/7 від 02 березня 2016 року);

-учениці 11-А класу Синицької Яни (Постанова ЛКК №28 від 28 березня 2016 року).

І наостаток «Чарівний кошик». Прийміть у подарунок побажання на кожен день. Пам’ятайте, це не ви вибрали бажання, а бажання вибрало вас.

Кiлькiсть переглядiв: 5157

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930