Затверджую

Директор школи

О.О. Бандалет

Система заходів з реалізації наступності

«Початкова школа - основна школа»

Зміст роботи Час проведення Відповідальні
Засідання класних керівників колишніх 4-х класів та нинішніх 5-х з наступних питань: - вивчення класними керівниками 5-х класів підсумкових матеріалів роботи з дітьми у початковій школі та особових справ учнів; - узгодження норм оцінок і вимог до учнів; -знайомство класних керівників 5-х класів з психолого-педагогічною характеристикою, яку склали класні керівники 4-х класів; - складання програми супроводу учнів у адаптаційний період; - допомога фахівців психолого-педагогічної служби Серпень Заступники директора з навчально-виховної роботи, класні керівники, фахівці психолого-педагогічної служби
Оцінка стану здоров’я і фізичного розвитку учнів. Вересень Медпрацівник
Індивідуальна робота з учнями, які відчувають труднощі в період адаптації. Вересень-жовтень Класні керівники, учителі-предметники
Визначення індивідуальних цілей вчителів 5 класу у вирішенні проблеми наступності (співбесіди з учителями). Вересень Адміністрація
Відвідування уроків у 5 класі. Мета: визначення рівня адаптації учнів. Вересень- жовтень Психолог, учителі, адміністрація
Індивідуальні бесіди з батьками: «Проблеми психологічної адаптації дітей при переході з початкової школи в середню ланку». Вересень Адміністрація, психолог, класний керівник
Прведення адміністративних контрольних робіт. Мета: перевірити якість засвоєння навчального матеріалу попереднього класу та організація повторення у 5-ому класі. Жовтень Адміністрація
Аналіз контрольних робіт. Жовтень ЗНВР, учителі
Діагностика адаптаційних процесів в учнів 5 класу. Вересень-жовтень Практичний психолог
Підготовка до педконсиліуму: відвідування уроків, анкетування учнів і батьків, бесіди з вчителями, фахівцями психологічної служби. Вересень-жовтень Адміністрація, класні керівники
Провести педконсиліум: «Особливості адаптації п’ятикласників» (з учителями початкових класів та учителями-предметниками, які працюють в 5 класах, практичним психологом. Листопад Адміністрація
Аналіз програм і методичних рекомендацій з наступності викладання української мови. Вироблення єдиних вимог. ІІ семестр Класні керівники 4-х класів та учителі української мови
Взаємовідвідування уроків української мови та літератури (читання). Мета: ознайомлення з формами, методами роботи учителів початкової та середньої школи. ІІ семестр Адміністрація, учителі
Бесіда з майбутніми класними керівниками 5 класів «Психологічні можливості дітей молодшого підліткового віку». ІІ семестр Фахівці психолого-педагогічної служби
Попередня розстановка кадрів у майбутніх 5 класах. Лютий Адміністрація
Знайомство учнів початкових класів з навчальним процесом у середній ланці. Січень-травень Класні керівники 4-х класів
Аналіз програм, методичних рекомендацій з наступності викладання дисциплін природничо-математичного циклу. Вироблення єдиних вимог. ІІ семестр Класні керівники 4-х класів та учителі природничо -математичного циклу
Взаємовідвідування уроків предметів природничо-математичного циклу. Мета: ознайомлення з формами, методами роботи учителів початкової та середньої школи. Січень-березень Адміністрація, вчителі
Діагностика готовності учнів початкових класів до переходу в середню ланку. Березень-квітень Психолого-педагогічна служба
Співбесіда практичного психолога та класних керівників 4-х класів: «Готовність учнів 4 класів до переходу в середню ланку»: - аналіз соціального паспорту класу; - уточнення адаптаційного потенціалу учнів: - складання індивідуальних програм адаптації Квітень Психолого-педагогічна служба
Знайомство класних керівників, учителів-предметників середньої ланки з учнями випускних класів початкової школи (відвідування уроків у 4 класі вчителями середньої школи, і майбутніх класних керівників у роботі батьківських зборів 4 класу). Квітень-травень Адміністрація, класні керівники
Проведення ДПА в 4 класі. Спільний аналіз робіт. Квітень Голови методичних об’єднань
Спільне засідання методичного об’єднання учителів початкової школи та методичних об’єднань учителів української мови та літератури, математики тощо за підсумками ДПА. Травень Голови методичних об’єднань
Підготовка та проведення випускного свята у 4 класі. Травень Класні керівники
Спільні батьківські збори «Особливості переходу учнів з початкової в середню ланку». Знайомство з класним керівником, учителями-предметниками. Травень Адміністрація

Наступність у вивченні математики

Навчання математики в початковій школі є фундаментом для продовження учнями математичної освіти. Основа основ у курсі математики початкових класів – прості задачі. Найголовніше – навчити дітей мислити. Щоб адаптація учнів пройшла більш успішно, потрібно вивчати програму з математики для 5 класу.

На які ж теми необхідно звернути більш пильну увагу в 4 класі?

1. Нумерація багатоцифрових чисел у межах 1000000, читання, запис цих чисел, поняття «клас», «розрядна одиниця».

2. Складання буквених виразів.

3. Задачі на рух.

4. Складні рівняння.

5. Розв’язування задач у непрямій формі.

6. Ділення на 10, 100 і 1000 з остачею.

7. Визначення кількості цифр у частці.

8. Округлення чисел.

9. Знаходження частки від числа, числа за його частиною.

10. Усний рахунок.

Наступність у вивченні української мови

На які теми необхідно звернути більш пильну увагу в 4 класі?

1. Речення. Зв’язок слів у реченні.

2. Особливу увагу звернути на розбір простого речення.

3. Фонетика.

На кінець навчання в початковій школі слід дати єдиний із основною школою запис звуко-буквеного аналізу слів.

4. Словотворення.

5. Частини мови.

Морфологічний розбір слів.

Іменник Прикметник Дієслово Займенник
Рід, число, відмінок Рід, число, відмінок Час, особа, число Особа, число

Рекомендації батькам

У спілкуванні зі своїми дітьми:

1. Радійте вашому синові, доньці.

2. Розмовляйте з дитиною турботливим розмовляючим голосом.

3. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи.

4. Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.

5. Будьте терплячими.

6. Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

7. Частіше хваліть дитину.

8. намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

9. Грайте з дитиною в різні ігри.

10. Частіше робіть щось спільно, усією сім’єю.

11. Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Хай удома виразно читають всі тексти, що задані з різних предметів.

12. Стежте за порадами вчителів.

13. Дбайте про те, що дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

14. Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ніі про вчителя – прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.

15. Дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

16. Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

17. Умійте ставити себе на місце дитини.

Рекомендації для вчителів початкових класів

§ Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.

§ Дотримуватись беззаперечного виконання вимог навчальних програм до знань, умінь і навичок учнів початкових класів на кінець навчального року.

§ Досконало вивчити Базовий компонент дошкільної освіти, програми базових дисциплін 5-х класів з метою подолання розбіжностей у вимогах до рівня навчальних досягнень учнів 4-х і 5-х класів.

§ Збільшити обсяг різних видів самостійних робіт як обов’язкового етапу уроку в 4-му класі.

§ Процес навчання будувати на осмисленні та усвідомленні знань, на на оптимальному поєднанні репродуктивного та творчого підходів до формування предметних умінь.

§ Поступово урізноманітнювати і ускладнювати форми , методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків.

§ Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.

§ Розвивати мислення, пам’ять учнів.

§ Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.

§ Розвивати творчі здібності учнів.

§ Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв’язок з учителями старших класів.

Рекомендації для учителів основної школи

§ Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах спиратись на неї, зокрема після прийому випускників початкових класів.

§ Ознайомитись з навчальними програмами для 4-го класу.

§ З метою вивчення рівня засвоєння знань учнів 4-х класів та індивідуальних особливостей їх розвитку на кінець ІІ семестру відвідати ряд заходів у майбутньому 5-му класі – уроки повторення й узагальнення програмового матеріалу, самостійні чи контрольні роботи з обов’язковим наступним аналізом їх результатів, батьківські збори, виховні заходи.

§ Взяти на облік дітей з пониженою здатністю до навчання, ознайомитися з картою їх здоров’я та фізичного розвитку, матеріально-побутовими умовами.

§ Проводити спільні засідання методичних об’єднань з метою вироблення єдиних підходів до здійснення навчально-виховного процесу.

§ Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання у початкових класах.

§ До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи.

§ Забезпечити єдність вимог учнів.

§ Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей.

§ Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи учнів.

§ Виявляти та розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводити профорієнтаційну роботу.

§ Забезпечити міжпредметні зв’язки.

§ Постійно підтримувати зв’язки з колегами, з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом.

§ Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів, особливо під час підготовки до прийому учнів і в перші роки роботи з ними.

§ Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень.

§ Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні.

§ Поглиблювати свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в педагогічному процесі.

Рекомендації для адміністрації

§ Розробити план організаційно-педагогічних заходів для спостереження за проходженням дітьми адаптаційного періоду та створення сприятливих умов для успішної адаптації учнів 5-х класів.

§ Щорічно проводити педради, спільні засідання шкільних методичних об’єднань учителів початкових класів і учителів-предметників, з метою вивчення індивідуальних особливостей і навчальних можливостей учнів 4-х і 5-х класів.

§ Не пізніше ніж за півроку до переходу учнів на предметну систему навчання призначити класних керівників, завчасно визначити учителів-предметників, котрі будуть працювати у 5-х класах.

§ Забезпечувати ознайомлення з навчальними програмами початкової та основної школи, організаційними формами та методами роботи з учнями на суміжних етапах навчання.

§ Організовувати планове взаємовідвідування занять, уроків, виховних заходів учителями 4-х та 5-х класів.

§ Заохочувати й підтримувати зв’язки вчителів початкових класів зі своїми колишніми учнями.

§ Вивчати, узагальнювати та популяризувати кращий досвід роботи із забезпечення наступності в навчально-виховному процесі. У шкільних методичних кабінетах зосередити матеріали із зазначеного питання. Питання наступності у навчальному процесі розглядати на педагогічних радах, методичних засіданнях, семінарах, консиліумах.

§ Залучати кращих учителів до творчої розробки окремих питань наступності в педагогічному процесі.

§ Доручити класному керівнику та практичному психологу розробити заходи з всебічного вивчення кожної дитини та соціально-психологічного патронату учнів 5-х класів.

§ Забезпечувати взаємовивчення базового компонента дошкільної освіти, Державного стандарту початкової та базової й повної середньої освіти фахівцями окремих освітніх ланок.

§ У кінці ІІ семестру проводити громадський огляд знань учнів 4-х класів з підготовки до предметного навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 3345

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930