ВЕБ - КВЕСТ

«Медіаосвіта та медіаграмотність»

(навчально-методична розробка)

Автор(укладач):

Короткова Наталія Борисівна

заступник директора з навчально-виховної роботи

Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4

Обґрунтування вибору проблеми

Людство постійно розвивається. До того ж темп змін невпинно пришвидшується. І для людини, і для країни стає дедалі важливіше вміти реагувати на ці зміни, щоб не залишитися осторонь прогресу. Нашу добу недаремно називають інформаційною.

У багатьох країнах (США, Великій Британії, Німеччині, Австралії, країнах Північної Європи ) вже кілька десятиріч уроки з медіа грамотності стали частиною шкільної програми. Нарешті, до цього руху приєднується й Україна. Ми маємо готувати дітей до вдалого освоєння світу. А сьогодні найважливіший складник цього опанування — вміння грамотно працювати з

інформацією. І, щоб навчити цьому дітей, маємо уміти самі.

Слайд 1

Тема квесту: Медіаосвіта та медіаграмотність.

Мета квесту: підвищити знання педагогів про медіаосвіту та медіаграмотність як основні освітні категорії та розширити можливості впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес

Учасники: педагогічні процівники школи.

Інформаційне джерело: «Медіаосвіта та медіа грамотність» - підручник / Ред.-упор. В. Ф.Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна.— Київ: Центр вільної преси, 2012. — 352 с.

Ми, освітяни, активно включилися у процес формування медіа культури серед учасників НВП. Тому з 01 березня у педагогічному колективі школи стартував веб-квест «Медіаосвіта та медіаграмотність». Квест в освітньо-педагогічному середовищі – це одна із найсучасніших інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об’єктів навчальної діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

Слайд 2.

Завдання квесту:

· формувати уміння будувати конструктивні відносини в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу;

· формувати культуру роботи з інформацією, її сприйняття і оцінку;

· аналізувати широкий спектр думок, більший масив інформації щодо проблеми, з якої приймається рішення, творчо підходити до шляхів її розв’язання; урізноманітнюючи їх;

· розширити можливості впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес;

· знаходити спільне розв’язання проблеми;

· розвивати в членів колективу почуття спільності, єдності, відповідальності за прийняття рішення та його виконання.

Зважаючи на той факт, що веб-квест у колетиві проводився вперше, серед завдань домінували ті, що спрямовані на формування умінь аналізувати широкий спектр думок, більший масив інформації щодо проблеми, з якої приймається рішення, творчо підходити до шляхів її розв’язання; урізноманітнюючи їх; а також розширення можливостей впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес.

У квесті брали участь 36 педагогів, які особисто виявили бажання стати учасниками такої форми роботи. Педагогам було запропоновано поділитися на 3 групи за власним бажанням (кожна група отримала окреме завдання), скласти певний план опрацювання електронного посібника «Медіаосвіта та медіаграмотність»; провести кількаміжетапних засідань, на яких обмінятися думками і структурувати опрацьований матеріал у підсумковий продукт-презентацію. Завдання для груп розташовано на шкільному сайті у рубриці «Педагогічні надбання».

Завдання були наступними:

Слайд 3:

Група 1.Медіаосвіта та медіаграмотність це...

1. Поняття про масову комунікацію.

2. Правові основи функціонування медіа у суспільстві. Авторське право та суміжні права у медіапросторі .

3. Професійні стандарти в медіа та маніпулювання при їх порушенні.

Джерело інформації - www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf

Презентація.

Слайд 4 :

Група 2.Види медіа.

1. Телебачення. Кінематограф. Газети. Журнали. Радіо. Відеоігри.

2. Загальні тенденції в сфері нових медіа. Інтернет.

Джерело інформації - www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf

Презентація.

Слайд 5:

Група 3. Вплив медіа.

1. Вплив медіа на розвиток особистості.

2. Маніпуляції в медіа.

3. Реклама як інструмент маніпуляції.

4. Використання мотивів підсвідомого впливу.

Джерело інформації - www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf

Презентація.

Слайд 6: Етапи реалізації медіа-квесту: інформаційний, практичний і презентаційний або підсумковий.

Повна реалізація медіа-квесту передбачала 3 етапи: інформаційний, практичний і презентаційний або підсумковий. Сьогодні реалізовується останній етап-підсумковий, на якому присутні делеговані групами учасники.

Шановні колеги, пригадаємо, що передбачав кожен із етапів.

І група: Інформаційний етап передбачав вибір теми веб-квесту, формулювання мети і завдань, формування складу його учасників, поділ на групи, вибір керівника групи, розподіл завдань між групами, встановлення тривалості реалізації квесту в цілому.

ІІ група: Практичний етап – це робота в групах. Він зайняв 90% тривалості квесту. Кожна із трьох сформованих груп, отримавши завдання і перелік питань, які необхідно висвітлити у медіа-продукті, склали план роботи. Наша група зокрема, діяла так: кожен із 12 учасників обрав вузьке питання для глибокого опрацювання. На 2-х міжетапних засіданнях групи ми обговорювали опрацьований матеріал, обмінювалися знаннями, аналізували широкий спектр думок членів групи, виокремлювали головне, формували окремі слайди для підсумкової презентації. Напрацьовували досвід розширення можливостей впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес.

ІІІ група: ІІІ етап - підсумковий або презентаційний, сьогодні. Він передбачає презентацію результатів практичного етапу. Презентовано результати роботи над певною інформацією може бути у різному вигляді: слайд- відео-презентації, тести, брошури, інформаційні лабіринти та інші медіа продукти. Зважаючи на великий об’єм опрацьованого матеріалу, наша група і групи колег підготували слайд-презентації.

Шановні учасники ІІІ етапу веб-квесту. Вам доручено презентувати результати роботи всієї групи для своїх колег, а вони, відповідно, перенесуть отримані знання в маси (педагогічні, учнівські, батьківські). Зважаючи на формат заходу, сьогодні відсутня можливість презентувати роботу в цілому., це ви зробите пізніше, в рамках педагогічної ради. Зараз дуже прошу Вас, колеги, скоротити презентаційні матеріали до обсягу повідомлень.

Сподіваюсь, що Ви зможете це зробити сучасно, цікаво, емоційно відповідно до змісту опрацьованої інформації.

Перед тим, як приступити до обміну інформацією, дайте відповідь, що очікуєте від заходу? Напишіть на пустих стрічках паперових, а в кінці повернемося і побачимо, чи справдяться ваші очікування. Я особисто очікую високої мотивації до самоосвіти.

(стрічки на двосторонньому скотчі, ліплю на дошку).

Очікувані результати

· Висока мотивація Міцність знань Творчість і фантазія

· Комунікабельність Командний дух Додаткові знання

· Розширення можливостей Свобода самовираження

· Бажання саморозвитку самовдосконалення

· Взаємоповага Демократичність

Шановні колеги, тема нашого веб-квесту носить інформативний пізнавальний характер, тому не буде оцінювання і призового фонду, як передбачають ігрові квести. Фінішом нашого квесту буде вироблення ряду рекомендацій учасникам навчально-виховного процесу для використання в роботі. А призовим фондом будемо вважати Ваше уміння донести отримані тут сьогодні знання до інших учасників навчально-виховного процесу, а головне, використати їх у свої діяльності.

ПРЕЗЕНТАЦІЇ груп.

Отже, запрошуємо до слова І групу. ІІ групу ІІІ групу

Виступ І групи

Повна версія презентації, підготовленої, як результат роботи групи в ході веб-квесту, містить 15 слайдів із вказаними сторінками для поглибленого опрацювання матеріалу електронного підручника «Медіаосвіта та медіа грамотність».

Слайд 2

Групою за планом опрацьовано окремий розділ підручника, широко висвітлено 3 питання:

Проте з причини обмеження часу, пропонуємо кілька слайдів інформаційного характеру:, які містять, на нашу думку, важливі поняття теми:

Слайд 3

Терміном «масова комунікація» позначають три явища: 1) процес

передання та розповсюдження інформації на масову аудиторію, 2) власне інформацію, 3) мас-медіа. Масова комунікація-це процес розповсюдження соціальної інформації (тобто інформації позагенетичної, семантичної, яка фіксується в знаках) за допомогою технічних засобів (преси, радіо, телебачення, інтернету, відео, кіно тощо) на велику й розташовану в різних місцях аудиторію.

Слайд 4

Під суміжними правами розуміють права на результати творчої діяльності виконавців, права виробників фонограм і відеограм та права організацій мовлення, пов’язані з використанням творів літератури та мистецтва, авторські права, які належать іншим особам.

• Інтелектуальна власність — це результати досягнень людини в галузі духовної та науково-технічної творчості. (Регулюється це право Ст. 41 Конституції України; Ст.418 Цивільного кодексу України).

• Авторське право — сукупність правових норм, що регулюють відносини з приводу створення та використання творів науки, літератури і мистецтва. (Норми даного права встановлено Цивільним Кодексом України та ЗУ «Про авторське право та суміжні права».

Слайд 5

Порушення права на об’єкт інтелектуальної власності — це адміністративне правопорушення, за скоєння якого передбачено штраф від 10 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції та оснащення. Під дію цієї норми підпадає незаконне використання літературного або художнього твору — їх виконання, фонограми, передачі організації мовлення, комп’ютерні програми, бази даних; привласнення авторства чи інше навмисне порушення прав на об’єкт інтелектуальної власності, який перебуває під охороною закону.

Слайд 6

Вивчаючи питання «Професійні стандарти в медіа та маніпулювання при їх порушенні», ми виокремили головні поняття:

• Роль медіа в суспільстві

• Поняття етичного кодексу та його роль

• Функція професійних стандартів журналістики

• Перелік та визначення базових професійних стандартів журналістики

• Маніпулювання аудиторіями через порушення

• стандартів

• Приклади порушення стандартів

Слайд 7

Звичайно, аби не давати приводу до звинувачень у маніпуляціях з інформацією, треба дотримуватися встановлених стандартів:

• Баланс.

• Стандарт достовірності.

• Стандарт відокремлення фактів від коментарів і думок.

• Стандарт повноти.

• Стандарт точності.

• Стандарт своєчасності.

Слайд 8.

Висновки:

Мас-медіа несуть особливу відповідальність перед суспільством, бо за специфікою своєї діяльності здатні привертати увагу людей до актуальних проблем їхнього буття.

Мас-медіа не повинні бути ангажованими жодною політичною або бізнесовою силою. Вони не повинні бути представниками будь-яких корпоративних інтересів.

Треба пам’ятати, що інформацією легко маніпулювати.

Виступ ІІ групи

Слайд 1.

Нашій групі дісталося завдання розкрити види медіа. Працюючи над завданням, ми паралельно обмінювались досвідом щодо використання різних видів медіа у навчально-виховному процесі. До Вашої уваги наші напрацювання:

Слайд 2.

Людство шукає нові моделі масової комунікації. Головна мета пошуку — максимально задовольняти попити різної аудиторії, а за допомогою якої платформи це робити — преси, телеканалу чи інтернету — справа другорядна. А потреба людини в потрібній йому інформації зростатиме і, відповідно, зростатимуть і можливості для успішного медіавиробництва.

Слайд 3.

Це лише окремі види, є й чимало інших. Шановні колеги, пропоную попрацювати разом, поєднавши теоретичний матеріал з представленням його впровадження на практиці.

Слайд 4.

Телебачення сьогодні надає найширшу тематичну та жанрову пропозицію з-поміж інших видів медіа: канали подорожей, новинні, спортивні й музичні; серіали, в які інтегровані різні культурні традиції, реаліті-шоу та інші.

Учитель1: Я і мої колеги активно використовуємо на уроках гуманітарного циклу і позакласних заходах медіа тексти, представленні через телебачення: відеосюжети з новин; документальні і художні фільми; рекламні ролики; інтелектуальні телепередачі та інші теле-продукти.

Слайд 5

КІНО — широко розповсюджена скорочена назва, яка позначає і кіномистецтво, і кінематограф, і кінотеатр. Всі ці поняття міцно прижилися у нашій школі.

Учитель 2: Медіаосвіта наших учнів забезпечується шляхом інтеграції її елементів у різні навчальні предмети, так як окремий розділ з медіаграмотності у навчальному плані відсутній. Знаю напевне, неодноразово переконалася, що наші учні швидко вчаться кіномистецтву: самостійно готують сучасні відео-презентації; активно відгукуються на ідеї відео-проектів. Так, зараз триває річний проект «Шкільне життя у відео», коли учні разом з батьками готують відео-сюжети про шкільне життя, що будуть об’єднані на підсумковому етапі в єдиний фільм і презентований на звіті керівника перед громадськістю. Вже стало традицією розпочинати загальні батьківські збори відеофільмом про шкільні події. Мої колеги все частіше за допомогою учнів в рамках позакласної роботи готують віртуальні відео-екскурсії. На нашу думку, медіаосвіта (медіаграмотність), отримана учнівською молоддю шляхом пізнання кінематографу, поряд з педагогікою, дають знання та практичні вміння підростаючому поколінню, які стануть підґрунтям для їх успішної соціалізації в умовах навколишнього інформаційного середовища.

Слайд 6.

Поняття «преса» має сукупний характер. Його використовують у вужчому значенні для всіх періодичних друкованих медіа, тобто газет і журналів (періодики). Періодичні друковані видання мають постійну назву, стале число випусків упродовж фіксованого періоду (наприклад, тижня, місяця, року), не повторюються змістовно та оформлені в одному стилі.

Слайд 7

Учитель 3: В складі шкільного парламенту успішно діє інформаційний центр, однією із функцій якого – висвітлення подій у шкільній газеті «Вісник ФОРТу». Газета виходить щокварталу і цілком відповідає журналістським правилам (перевірена максимально точна інформація; критичний аналіз) та

Слайд 8

стандартам: журналістський матеріал ретельно відбирається, містить більше, аніж один погляд на подію, обґрунтований і супроводжується ілюстраціями і обов’язково поданий цікаво і різноманітно.

Крім того, початкова школа активно співпрацює із редакцією газети «Долоньки». Учні нашої школи – не лише постійні читачі, а й активні дописувачі. Так, за 2016 рік у «Долоньках» надруковано 5 творів наших школярів.

Слайд 9

Журнал, як вид медіа, постійно, слугує для самоосвіти педагогів, а періодично використовується у навчально-виховному процесі з учнями. Особливо актуальним є формування комунікативної медіа культури через обговорення з учнями 7-10 класів журнальних медіа текстів, розповідей, статей.

Слайд 10.

Серед запропонованої типології журналів мої колеги найчастіше використовують популярні журнали; тематичні та наукові фахові журнали, а також - споживчі журнали (і ті, що стосуються певного хобі або певного «стилю життя»).

Слайд 11

На жаль, радіо використовується досить рідко.

Слайд 12.

Всім відомо, що відеоігри займають багато вільного простору

наших дітей. У сучасній лексиці використовують різні назви: відеоігри, комп’ютерні ігри, медіаігри, ігри для приставок і мобільних телефонів тощо. Але різниця лише в тому, до якої електронної системи вони відносяться.

Слайд 13

Рівень впливу відеоігор на людську свідомість вивчється, однозначної думки немає. Але точно доведено, що всі вони мають спільну схильність - втілювати однозначні конфлікти, де мають місце протиставлення добра і зла.

Проте я і мої колеги одностайні в думці, що дорослим слід коригувати подібні захоплення дітей. Тому ця тема неодноразово обговорена на батьківських зборах (в режимі обміну досвідом окремих батьків, а також рекомендацій психолога). Слід відмітити той факт, що близько 80% дітей також так вважають – це показало опитування.

Слайд 14

Інтернет — багатоаспектний медіум. Інтернет-комунікація може набувати різних форм: від веб-сторінок до інтернет-спільнот, зацікавлених якимись конкретними темами, або просто - електронного листування між колегами та друзями.

Вчитель 2. Наша школа у даному котексті дуже активна. Інтернет став для наших дітей паралельною реальністю, де вони спілкуються, знаходять нових друзів, обмінюються новинами, діляться інтересами та отримують безліч цікавої, захопливої для них інформації..А ми робимо все для того, щоб та паралельна реальність не стала основною або єдиною. Тому й ми, дорослі, - активно користуємося всесвітньою Мережею. ….. педагогів мають власні блоги, веб-сайти, веб-сторінки. 24 педагоги протягом 2015-2017років стали дописувачами розробок, статей та презентацій на методичному порталі (отримали відповідні сертифікати). 90% учителів для спілкування з учнями у позаурочний час використовують соціальну мережу «Контакт».

Слайд 15

Сучасна молодь, і наші учні не є виключенням, - більшу частину

вільного часу спілкуються в мережі –інтернет, активно використовуючи характерні особливості інтернет-медіа: новини в реальному часі; мобільність, мультимедійність, конвергентність, інтерактивність, персоніфікацію і сегментацію.

Вчитель 1. Актуальним стало використовувати інтернет-можливості в режимі уроку чи заходу - це активізує учнів, додає мотивації, формує інформаційний світогляд і впевненість у власних силах.

Це далеко не весь наш досвід використання різних видів медіа. Ми йдемо в ногу з часом, тому намагаємось спрямувати можливості всесвітньої мережі в позитивне русло. Оскільки для підлітка мати можливість заявити про себе, створити свою сторінку в мережі – це не тільки важлива потреба, спосіб відчути своє місце в цьому світі, а й сучасний засіб соціалізації, тому ми згодні з думкою, що перешкоджати цьому було б не далекоглядно, оскільки дитина буде відчувати себе відірваною від сучасного підліткового життя. Тож і разом з батьками коригуємо, контролюємо, співпрацюємо.

Слайд 16

Дякуємо за увагу!

Виступ ІІІ групи

Наша група, отримавши завдання представити тему «Вплив медіа на людину», висвітлювала питання:

Слайд 1

1.Вплив медіа на розвиток особистості.

2. Маніпуляції в медіа.

3. Реклама як інструмент маніпуляції.

4. Використання мотивів підсвідомого впливу.

Повна версія презентації розташована на шкільному сайті, а сьогодні ми висвітлимо лише окремі аспекти теми.

Слайд 2.

Вплив медіа на розвиток особистості науковцями розглядається у таких напрямках:

- Особливості медійного впливу на дітей різного віку.

- Позитивний медійний вплив. Медіа як ресурс особистості .

- Вплив медіа на інтелектуальний розвиток.

- Вплив медіа на емоційний і вольовий розвиток.

- Проблема медіазалежності

- Вплив на стосунки. Парасоціальне спілкування.

-Проблема медіанасильства та зростання агресії .

- Правила користування медіа .

- Медіаосвіта та її вплив на розвиток дитини.

Слайд 3

Медіа у різних її проявах починає впливати на дитину, коли відбувається її перша соціалізація, тобто, від дня народження:

- колискова;

- спільна побутова практика;

- активний тілесний пошук орієнтації в просторі;

- входження у живе спілкування з оточуючим світом.

Слайд 4

Не можу не зупинитися на важливому у медійному світі понятті: Кіквайзер — нідерландська рейтингова система, мета якої – надання інформації про можливий шкідливий вплив на дітей та молодь з боку фільмів, відео, DVD та телевізійних програм, зокрема музичних відео. Мета системи —інформування батьків про можливі шкідливі впливи медіапродукції, а також надання батькам допомоги в контролі за використанням медіа їхніми дітьми.

Слайд 5

Кіквайзер має п’ять вікових категорій: вони до вашої уваги.

Слайд 6

Фахівцями психології і педагогіки доведено, що саме визначені кіквайзером вікові категорії відтіняють групи сприйняття інформації:

• 6 років: розрізняння реальності та фантазії; не розвинене самоусвідомлення своїх переживань; висока візуальна чутливість.

• 9 років: розуміння медіареальності; розуміння мотивів дій інаслідків; самоконтроль і спокуса наслідування.

• 12 років: соціальний інтелект; розуміння гумору і абстрактне мислення; емоційний розвиток і критичність; недосвідченість.

• 16 років: ідеалізація кумирів; моральний розвиток і кримінальні проблеми; перевірка своїх обмежень; стосунки та сексуальність.

Слайд 7

Маніпуляція – досить поширене слово у мас-медіа-просторі. Маніпулювати можна по-різному. Переважають такі її механізми:

- Маніпуляція соціологією.

- Маніпуляція темами.

- Маніпуляція порядком.

- Маніпуляція гостями.

- Маніпуляція часом.

- Реклама, як інструмент маніпуляції.

Слайд 8

Особливої уваги набула реклама як інструмент маніпуляції споживачами.

У підручнику подано відому теорію «піраміди потреб» А. Маслоу, за якою, в основі — фізіологічні потреби (їжа, вода, секс), вище —потреба в безпеці, далі — любов, прив’язаність, належність до соціальної групи, ще далі — повага і самоповага, й нарешті — задоволення інтелектуальних потреб та самовираження.

Слайд 9

Мотиви підсвідомого впливу медіа розкриті на 18 сторінках підручника. Я лише познайомлю вас із їх видами:

1. Мотив самореалізації.

2. Мотив переваги.

3. Мотивпозиціювання.

4. Мотив оригінальності.

5. Мотив сексуальності.

6. Мотив комфорту.

7. Мотив страху.

8. Мотив боротьби з негативними стереотипами.

Для більш детального ознайомлення з матеріалами презентації запрошуємо на шкільний сайт у рубрику «Педагогічна скарбниця».

Дякуючи наполегливій тривалій праці учасників веб-квесту, презентованим вами матеріалам, нам вдалося поповнити багаж знань не лише новими сучасними словами і термінами, ми отримали певні орієнтири в сучасних інформаційних реаліях, вибудували прекції уподобань, які несе в собі інформаційний медіа-простір. Ми зрозуміли напевне, що медіакультура педагога являється складовою «дзеркального відображення» і виступає ключовим орієнтиром у формуванні ціннісного досвіду дитини.

Маю запитати: чи справдилися ваші очікування від реалізації презентаційного етапу веб-квесту?

Відповіді учасників квесту:

- Презентації колег дійсно спонукають більше уваги приділяти самоосвітній діяльності, аби тримати завжди руку на інформаційному пульті.

- Знання, отримані на заході, додадуть мені демократичності і свободи при обговоренні різноманітних питань з учнівською молоддю та батьківською громадськістю.

- Я значно поглибила власну медіа грамотність і точно знаю, що тепер мої уроки стануть сучаснішими і цікавішими.

- Ставши учасником веб-квесту, я зрозуміла, що, сьогодні, коли відбувається глобальне «перезавантаження» освіти в Україні, веб-квест, як сучасна форма роботи з учасниками НВП, зміцнить знання, розширить кругозір, додасть впевненості у прийнятті рішень.

- Дана форма роботи додає відповідальності за процес навчання: той, хто вчиться, не боїться помилитися у виборі інформаційного джерела; відсутня формальна атмосфера; він має право вибору (від завдань до результату).

Отже, підведемо підсумок:

« Мотивація! Міцність знань ! Творчість і фантазія! Комунікабельність! Розширення можливостей, Додаткові знання! Свобода самовираження ! Бажання саморозвитку та самовдосконалення! Взаємоповага! Демократичність!»,- ми досягнули спільними зусиллями очікуваного.

На прикладі веб-квесту ми переконалися, що використання актуальних методів навчання в малих групах сприяє розвитку комунікабельністі, співробітництва, уміння відстоювати свою точку зору, йти на компроміси і т.п. Такі методи орієнтовані на організацію процесу ефективної комунікації, у якій учасники процесу взаємодії більш мобільні, відкриті й активні.

В ході роботи кожна група напрацювала рекомендації, які спрямовані на осучаснення процесу навчання всіх ланок навчально-виховного процесу: від учнів до громадськості, причетної до закладу освіти.

Прошу представників груп ознайомити нас із цими рекомендаціями:

Слайд 7 . (І група)

Рекомендації за результатами веб-квесту «Медіаосвіта та медіаграмотність»:

1. Адміністрації школи:

1.1. Формувати позитивне інформаційне середовище щодо популяризації ідеї медіаосвіти як інноваційного напрямку навчання та виховання особистості.

1.2. Сприяти підвищенню медіаосвітньої компетентності вчителів, у тому числі за допомогою дистанційного навчання.

1.3. Вивчити питання щодо включення дисциплін медіаосвітнього профілю (Медіакультура, Медіаосвіта/медіаграмотність, Медіапсихологія тощо) до навчального плану за рахунок варіативної складової, на 2017/2018 н.р..

1.4. Цілеспрямовано впроваджувати медіаосвітні інновації, підтримувати активну участь учнів школи у спільному пошуку форм і засобів медіаосвіти, що відповідають потребам молодого покоління сучасності: медіаклуби, спец-курси інтегрованих медіа-занять тощо.

Слайд 8 (ІІ група)

Рекомендації за результатами веб-квесту «Медіаосвіта та медіаграмотність»:

2. Учителям:

2.1. Підвищувати фаховий рівень, інформаційну культуру. Займатись самоосвітою, саморозвитком. Впроваджувати прогресивний педагогічний досвід. Формувати власний стиль, створювати особистий позитивний імідж.

2.2. Включати до завдань роботи з обдарованими учнями проблемні питання розвитку медіаосвіти в Україні.

2.3. Започаткувати у класах міні-фестивалі дитячої та юнацької медіатворчості, створювати медіаклуби, студії та інші форми медіаосвітньої практики.

2.4.Використовувати різноманітні форми та методи організації самостійної пізнавальної діяльності як засобу розвитку критичного та креативного мислення учнів в інформаційному просторі.

2.5. Заохочувати учнів до створення і використання власних медіа-продуктів.

Слайд 9 (ІІІ група)

Рекомендації за результатами веб-квесту «Медіаосвіта та медіаграмотність»:

3. Учням:

3.1. Спрямовувати зусилля на усвідомлення власних медійних та інформаційних потреб для розв’язання у співпраці основних завдань забезпечення розвитку медіакультури громадян України, відповідної викликам інформаційного суспільства.

3.2. Долучатися до спільних науково-дослідних робіт з актуальних питань підготовки молоді до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним простором.

Дані рекомендації будуть донесені до учасників навчально-виховного процесу через шкільний сайт, дошку оголошень, виступи на нараді при керівнику, методичних об’єднаннях, засіданні шкільного парламенту.

Веб-квест завершено.

Запрошую Вас, дорогі колеги до участі у ІІ блоці нашої зустрічі. Вам випала честь взяти участь в інтерактивному занятті«Інформація чи пропаганда», яке проведе для вас шкільний психолог Павловська
Кiлькiсть переглядiв: 3726

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930