Погоджую: Затверджую:
завідувач ДНЗ № 16 директор ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4
____________ О.М. Давлічена ___________ О.О.Бандалет
«__»_____ 2017 «____» .09.2017
Погоджую:
завідувач ДНЗ № 25
____________ С.В.Константин
«__» _____.2017
ПЛАН ВЗАЄМОСПІВПРАЦІ
Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4
з ДНЗ № 16 і ДНЗ № 25
щодо наступності і перспективності в роботі
дошкільної і початкової ланок освіти
на 2017/2018 н.р.
Первомайськ
2017
Школа не повинна вносити різкого
перелому в життя дитини. Нехай, ставши
учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,
що робила вчора. Нехай нове появляється в житті
поступово і не збентежує лавиною переживань.
В.О. Сухомлинський
Основні завдання партнерства по забезпеченню наступності між дошкільною і початковою ланками освіти в рамках співпраці дошкільних навчальних закладів № 16, 25 і ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4:
- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують
сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);
- поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
- поглиблення інтересу до життя в школі;
- надання допомоги сім’ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
Алгоритм спільної діяльності педагогів ДНЗ і школи:
· знайомство вчителів із майбутніми учнями; відвідування груп у дошкільному закладі;
· проведення спільних засідань методичних об’єднань вчителів початкової школи та вихователів дитячих садків за участю методистів, заступників директорів з НВР в школі І ст., логопедів, психологів та інших спеціалістів ДНЗ;
· проведення загальних батьківських зборів;
· консультування батьків щодо готовності дітей до навчання в школі;
· взаємовідвідування занять учителями початкової школи та уроків вихователями;
· екскурсія по школі вихованцями дитячого закладу;
· спільні виховні заходи;
· підготовка рекомендацій (пам’яток) для батьків;
· діагностування майбутніх першокласників в режимі роботи старшої групи та першокласників на І етапі адаптації;
· підсумкові збори батьків майбутніх першокласників за участю учителів початкової школи;
· робота школи майбутніх першокласників на базі школи.
Напрямки співпраці ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4 і ДНЗ № 16,25:
· організаційно-методична робота;
· робота вихователів та вчителів з батьками;
· робота з дітьми, взаємодія дитячих колективів;
· робота психологічної та корекційної служб;
· заходи з підтримки інклюзивної освіти.
Заходи взаємодії ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4 і ДНЗ № 16,25.
№ п/п | Захід | Термін проведення | Відповідальні особи | Відмітка про виконання |
Організаційно-методична робота | ||||
1 | Обговорення спільних дій з наступності діяльності ДНЗ і ЗОШ | Вересень 2017 | Адміністрації ДНЗ і ЗОШ | |
2 | Семінарське заняття для учителів поч..кл. «Особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку» (Ознайомлення учителів початкових класів з програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку у ДНЗ) | Вересень 2017 | Методисти ДНЗ | |
3 | Взаємовідвідування уроків у 1-х класах вихователями, у старших групах ДНЗ – учителями 4-х класів | Жовтень 2017; грудень 2017; лютий 2018 | Вихователі ст..груп ДНЗ; учителі 4-х класів | |
4 | Спільне засідання МО вихователів і учителів поч.кл. «Забезпечення наступності щодо методів та прийомів роботи з дітьми з розвитку мовлення, математики, ознайомлення з навколишнім, фізичного, естетичного виховання» | Жовтень 2017 | Методисти ДНЗ Керівник МО Фудар О.І. | |
5 | Розробка методичних рекомендацій за наслідками взаємовідвідувань занять і уроків «наступність ігрових форм навчальної діяльності дошкільників і учнів початкової школи» | Березень 2018 | Методисти ДНЗ Заступник дир.-ра школи з НВР | |
6 | День початкової освіти у школі із залученням педагогів і дітей ДНЗ | 19.10.2017 | Заступник дир.-ра школи з НВР; керівник ШМО учит.поч.кл. | |
Робота з батьками . Співпраця психологічних служб. | ||||
7 | Участь вчителів 4-х класів у батьківських зборах старших груп ДНЗ. Ці збори проводяться з метою, щоб дати загальне уявлення про систему роботи з дітьми, визначити порядок набору дітей до 1-го класу. | Жовтень 2017 | Учителі 4-х класів | |
8 | Зустріч вчителя з батьками майбутніх першокласників – знайомство з метою виявлення загального емоційного фону кожної дитини, здатності спілкуватися з дорослими і однолітками. | Жовтень 2017 | Учителі 4-х класів | |
9 | Діяльність Школи майбутніх першокласників (заняття для дітей і батьків по адаптації дітей до шкільного навчання) | Листопад 2017-квітень 2018 | Учителі 4-х класів | |
10 | Участь психолога у батьківських зборах старших груп ДНЗ «Поради практичного психолога щодо підготовки дітей до навчання в школі». | Квітень-травень 2018 | Психолог | |
11 | Анкетування батьків майбутніх першокласників. | Квітень-травень 2018 | Психолог | |
12 | Організація тематичних бесід «Як підготувати дитину до навчання в школі». | Квітень-травень 2018 | Психолог | |
Робота з дітьми, взаємодія дитячих колективів. Співпраця психологічних служб. | ||||
13 | Проведення для старших дошкільників екскурсій до школи «Ми знайомимося зі школою» (відвідування шкільного музею, бібліотеки; знайомство з приміщенням школи, з навчальними кабінетами, зі шкільними майстернями, спортивним залом, бібліотекою тощо)\ | Жовтень 2017 | Вихователі ДНЗ; Заступник директора з НВР | |
14 | Знайомство дошкільнят з учителями та учнями початкової школи | 2017/2018 н.р. (ШМП, спільні заходи) | Адміністрації ДНЗ і ЗОШ | |
15 | Взаємовідвідування уроків у школі та занять у ДНЗ | Лютий 2018; квітень 2018 | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ | |
16 | Спільні виставки малюнків і виробів | Листопад 2017-квітень 2018 | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ | |
17 | Проведення спільних свят («День знань», «Посвята в першокласники», Новорічні та Різдвяні свята, Свято Букваря, випускний балу дитячому саду та Посвята у першокласники, День Святого Миколая, творчості до Всесвітнього дня інваліда, дня обіймів, дня Святого Валентина, фізкультурно-спортивні свята «Подорож до Країни Здоров’я», «Разом веселіше, разом цікавіше»). | 2017/2018 н.р. | Вихователі ДНЗ; педагог-організатор ЗОШ | |
18 | Спільні тематичні виставки дитячих робіт дітей старших груп та першокласників (малюнків - «Моє рідне місто», поробок до свят Золотої осені, Нового року) | Жовтень 2017; грудень 2017 | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ | |
19 | Проведення тематичних тижнів у дитячих садочках «Ми майбутні школярі» | Лютий 2018 | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ | |
20 | Школа майбутніх першокласників | Листопад 2017 – квітень 2018 | Учителі 4-х класів | |
Заходи з підтримки інклюзивної освіти. | ||||
21 | Консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами щодо їх адаптації в колективі, соціалізації і мотивації. | Протягом року | Психологи ДНЗ і ЗОШ | |
22 | Залучення дітей з особливими потребами до участі в розважальних, виховних заходах. | Протягом року | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ | |
23 | Впровадження елементів корекційно-розвивальної роботи у групах, класах, до складу яких входять діти з особливими потребами, у навчально-виховний процес | Протягом року | Вихователі ДНЗ; учителі ЗОШ; психологи ДНЗ і ЗОШ |
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |