Тема: Розвиток творчої компетентності учнів – актуальне соціальне замовлення.

Дотримання ЗУ «Про охорону праці» Положення про організацію роботи з охорони праці учасників НВП»

Мета:розвиток педагогічної майстерності учителя; підвищення професійної компетентності педагога; підвищення результативності освіти, навчання, виховання, розвитку учнів через формування творчої особистості учня;

Дата проведення педради: 09.11.2015 (14 год.20 хв.)

Місце проведення: ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 каб.№ 9

Форма проведення: ділова гра.

Порядок денний:

1. Дотримання ЗУ «Про охорону праці» Положення про організацію роботи з охорони праці учасників НВП»

2. Виконання рішень педради від 24.11.2014 року (протокол № 8).

3. Розвиток творчої компетентності учнів – актуальне соціальне замовлення.

Хід проведення:

1. Вступне слово директора.

«Як пізнати себе? Не шляхом споглядання, а тільки шляхом діяльності. Спробуй виконати свій обов’язок, і ти пізнаєш, що в тобі є. (Й.В.Гете)

Сьогодні багато говорять про майстерність педагога, про те, в чому заключається його професіоналізм і педагогічна компетентність.

Аналізуючи результативність роботи кожного педагога, важко говорити про якусь єдину систему педагогічної діяльності, сьогодні все оцінюється результативністю.

Чимало методичних рекомендацій Міністерства освіти України, Новий законопроект «Про освіту» дає учителю свободу вибору засобів, методів і форм роботи з дітьми, але вимагає чіткої результативності: підготувати суспільству розумного, всебічнорозвиненого, гуманістично спрямованого громадянина. А це може зробити лише учитель, який сам гуманістично спрямований, знає дитячу психологію, володіє технологією педагогічного впливу на дитину, володіє високою духовною культурою, морально і емоційно стабільний, має комунікативні здібності, використовує творчий підхід до організації навчально-виховного процесу.

2. Заступник директора з НВР:

Що для нас є сучасний урок? Це урок-пізнання, відкриття, суперечки, розвиток, зростання, сходинка до знань, самопізнання, самореалізація, мотивація, професіоналізм, вибір…..

Що головне на уроці? Кожен учитель має з цього приводу свою непорушну думку: для одних – вдалий початок, який буквально захоплює учнів разом з появою учителя, для других – навпаки, набагато важливіше момент підбиття підсумків; для третіх – пояснення нового матеріалу посідає найважливіше місце; для четвертих – важливо опиратися на життєвий досвід дітей.

Час готових шаблонних уроків поступово відходить. Можна довго сперечатися, яким має бути урок. Незаперечним є одне: його має надихати вчитель.

Хотьвыйдитыни в белыйсвет,

А в поле за околицей,-

Покаидешь за кем-товслед,

Дорога не запомнится.

Затокуда б тыни попал

И по какойраспутице,

Дорога та, что сам искал,

Вовек не позабудется.

Н.Рыленков

Отже, одне з питань педаради: Розвиток творчої компетентності учнів – актуальне соціальне замовленнявиражає необхідність весь час перебувати педагогу у творчому пошуку, аби досягти бажаного результату у формуванні учнівської особистості.

Але, перед тим, як перейти до творчої питання педради, маємо обговорити кілька надважливих питань діяльності закладу:

1. Дотримання ЗУ «Про охорону праці» Положення про організацію роботи з охорони праці учасників НВП»

2. Виконання рішень педради від 24.11.2014 року (протокол № 8).

Закликаю вас, шановні члени педагогічної ради:

- Будьте активними;

- Умійте слухати;

- Говоріть коротко і по темі;

- Пропонуйте ідеї;

- Поважайте співрозмовника;

- Співпрацюйте;

- Проявляйте оригінальність.

Програма «Інтелект-кафе»:

Шановні колеги! Запрошуємо вас до нашого «Інтелект-кафе». Наше кафе не зовсім звичайне. У ньому готують дуже смачні і дуже корисні страви, які, щоправда, насичують не шлунок, а мозок. І чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелектуальних калорій отримаєте. Готувати незвичайні страви сьогодні допомагатимуть офіціанти та кулінари із ресторану під назвою «Первомайська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4».

Запрошуємо до І зали - «Технологічні правила».

Слово надаємо менеджеру зали: заступнику директора ресторану Балабан Ю.Є.

У ІІ залі обговоримо стан виконання рішень педради від 24.11.2014 року (протокол № 8).

1. За збігом обставин виконання п. 1, 3,4,10, 11, 12, 13, 14, 15 ми почуємо в аналізі заступника директора з НВР Короткової Н.Б., коли обговорюватимемо творчу тему педради. Формулювання ухвал: 1.Формувати пізнавальну активність учнів на кожному уроці, зацікавлювати навчальним матеріалом, підвищувати інтерес до навчальних предметів, як на уроках, так і в позаурочний час; створювати атмосферу зацікавленості учнів на уроці. 3. Формувати у дітей уміння та навички самонавчання, за допомогою яких вони зможуть самостійно здобувати нові знання. 4. Використовувати активні та інтерактивні методи, прийоми, засоби навчання для розвитку пізнавальних процесів. 10. Підвищувати свій професіоналізм стосовно інноваційної практики. 11. Залучати учнів до активного пізнавального процесу, формувати навички пошукової та дослідницької діяльності, розвивати критичне мислення. 12. Застосовувати на різних етапах ігрові методи. 13. Упроваджувати в роботу продуктивне навчання, діяльнісний підхід ло навчання. 14. Розвивати кожного учня, як творчу особистість, здатну до практичної діяльності. 15. Використовувати в педагогічні й діяльності нетрадиційні, інтерактивні методи навчання.).

2. Відповідно до ухвали 2 педради від 24.11.2014 у квітні 2015 року запроваджено проект «Твій зірковий час», який передбачає нагородження і вітання обдарованих, творчих, креативних учнів школи.

3. Відсутність скарг, звернень учасників навчально-виховного процесу щодо некоректного ставлення учнів до вчителів і навпаки свідчить про виконання п. 5 даного рішення (Дотримуватись культури взаємостосунків у системі «учитель-учень».)

4. На виконання п. 7 рішення педради у школі постійно працює Школа молодого педагога. (керівник Лебеденко Г.М.).

5. П.8 рішення виконаний у наступному форматі: до звіту керівника школи перед громадськістю введено розділ «Діяльність учнівського врядування».

6. Не до кінця виконаними залишилися п. 6, а саме: результати роботи колективу узагальнені у звіті, але не видано методичного посібника.

Рекомендовано: 1. Залишити на контролі виконання п. 6,створивши збірку матеріалів по роботі закладу над попередньою методичною проблемою (2010-2015 рр) – термін: до 01.03.2016 року.

ІІІ зала носить назву «Оригінальні страви» і пропонує вам піцу « Творчість і креативність».Це – головна страва дня. Основою для страви слугує учень. Як вдається нашим педагогам-кухарам формувати її складові, як довго випікати, що додавати для покращення вигляду і смаку, спробую проаналізувати.

Слово «творчість» містить наступні складові:

Т-талант

В-винахідливість

О-оригінальність

Р-розвиток

Ч-час

І-інтегрованість

С-співпраця

Т-терпіння

Ь

Ці характеристики є ключовими властивостями творчої особистості.

Джон Леннон (американський музикант, політичний діяч) підсумував враження непомічених педагогами дітей і тому не в повній мірі розвинених у творчому розумінні даного поняття:

«Люди, схожі на мене, упевнені у своїй так званійгеніальностівже у восьми-,

дев'яти-, десятирічномувіці... Я завждидивувався: «Чомуніхто не відкрив мене? Невже у школініхто не помічав,що я більшздібний, ніжхто-небудьінший?Що, учителінастількинерозумні? Усе, щовонимають, цеінформація, яка мені не потрібна. Чомуніхто не помічав мене?»

«Особистістьвиховуєособистість» - це азбука виховногопроцесу. Тому такувиняткову роль відіграє перший учитель у навчанні й вихованнідитини - молодшого школяра. Особистісніякості педагога надаютьпроцесунавчанняціннісно-значущуспрямованість і своєрідністьвпливу через індивідуальну культуру спілкування, поведінку, почуттятощо.

Від того, як молодший школяр сприймаєвчителя, залежитьйогоставлення до школи та навчання.

На будь-якому етапі навчання дитини у школі учитель є посередником між дитиною й цілими поколіннями, і лише через нього діти пізнають дійсність. І це «через» означає, щорізніцінності, знання, морально-етичнінорми не доходять до дітей у стерилізованомувигляді, а несуть у собіособистірисивчителя, йогооцінки, ставлення, йогосвітогляд. Гуманний педагог, прилучаючидітей до знань, одночаснопередаєїмсвій характер, постає перед ними як зразоклюдяності.

Саметакий учитель покликанийне лише дати знання у межах державного стандарту, а й розвиватитворчі і, навіть, креативніздібностіучнів.

У нашому закладі переважна більшість педагогів усвідомлюють, що дитина на виході зі школи повинна мати в арсеналі:

1. Сформованість пізнавального потенціалу (навчання учнів; розвиненість аналітичного мислення);здібність до активної розумової діяльності).

2. Сформованість морального потенціалу(моральна спрямованістьособистості;сформованістьставленняучня до Батьківщини, суспільства, родини, школи, класногоколективу, себе, природи, праці.

3. Сформованістькомунікативногопотенціалу. (комунікативнакультури)

4. Сформованістьестетичногопотенціалу(сформованістьестетичної культури, художньо-творчаактивність).

5. Сформованістьтворчогопотенціалу(творчемисленняучнів;здібність до самовизначення і самореалізації;різнобічніінтереси).

6. Сформованістьфізичногопотенціалу(стан здоров’явипускнихкласів;розвитокфізичнихякостей).

Навчити учнів творчо мислити непросто. Саме змінивидівдіяльності, умілекеруваннянавчально-виховним процесомсприяютьрозвиткутворчих здібностей. Урок – це лише одна гілка із безлічі можливостей всебічного розвитку дитини. Так, у школі навчається 896 учнів, із них:

100 % відвідують уроки;

132 (15%) відвідують шкільні гуртки;

254 (28%) відвідують шкільні факультативні заняття;

636 (71 %) відвідують гуртки у позашкільних навчальних закладах міста.

Діти залюбки виконують громадські доручення, є активними членами учнівського врядування, з бажанням відгукуються на ідеї, пов’язані із покращенням шкільного життя, пропагують власні ідеї.

За словами Я. Коменського, «учитель - помічникприроди, а не їїволодар, їїбудівничий, а не реформатор», тому він сам вибираєформи, методи та прийоми, якісприяютьрозвиткуприроднихнахилівучнів.

Протягом двох місяців 2015/2016 навчального року членами адміністрації відвідано ______ уроків, ______ виховних заходів.

Ми, члени адміністрації, можемо впевнено стверджувати, що наші учителі виконують головне своє педагогічне завдання – підготувати дитину до свідомого життя, а саме: навчити дітей самостійно міркувати, уміти сперечатись, відстоювати свої думки, ставити запитання, бути ініціативним у набутті нових знань.

Учителі: Дегтяренко Л.Г., Корабліна Н.Г., Веремеєнко Т.Г., Пушкарьова А.М., Кречко Н.І., Абрамович І.В., Рибка А.А., Шевченко Н.В., Тарнавська Л.А. віддають перевагу діяльнісному методу навчання, при якому діти виступають у ролі активних шукачів інформації, дослідників, доповідачів, співрозмовників. Отримуючимінімумготовихфактів, дітивиявляють максимум активного творчогопошуку. Так, готуючисьдоуроків, школярішукають не лишеповідомлення з додатковоїлітератури, а створюютьціліпроекти з даної теми.

Саметака робота сприяєглибокомузасвоєннюзнань, розвиткупізнавальнихінтересів, креативному збагаченнюособистості. Емоційногозабарвлення урокам надаютьігровімоменти, подорожі, зустрічі з казковими героями (уся початкова школа).

Практичні роботи, експерименти, творчі пошуки на уроках Каваки Л.Г., Лебеденко Г.М., Рідош С.М., Нікіфорової С.В., Постики В.В.запалюють в очах учнів вогники зацікавленості, які не згасають протягом тривалого часу. Бажаннядізнатись про щосьнове з кожним днем зростає.

Учителі Запорожченко Л.Г., Войтковська І.М., Постика О.І.. Грушецька О.ВО. активно використовують роботу у групах, парах. Така форма роботи не даєможливостірозгубитисяслабшим, кожнийпочинаєвірити у своївласнісили.

Аналіз відвіданих уроків свідчить, що переважна більшість педагогіввіддають перевагу на уроці розвитку творчої особистості. Необхідність формування особистості, яка володіє творчими уміннями, здібностями вирішувати нестандартні завдання, є на сьогодні замовленням суспільства, тому одним з основних завдань української школи є виховання творчої особистості учня. Зцією метою мають бути створені максимально сприятливіумови для прояву та розвиткуздібностей і таланту дитини, для самовизначення і самореалізації.Такі умови чітко прослідковуються на уроках у вчителів початкової школи, вчителів-предметників: Каваки Л.Г, Лебеденко Г.М., Постики О.І., Балабан Ю.Є.

Свій творчий потенціал вдало продемонстрували учні початкових класів в ході проведення декади початкових класів під час проведення нестандартних уроків, оформлення виставок творчих робіт, на нестандартних рухливих перервах, цікавих виховних заходах.

Учителі Нагога С.В., Запорожченко Т.В., Кривалап І.Ю., Грубар С.В., Шостак Н.І., Яковенко Т.В., Унтілова О.М., Постика О.І., Мартинюк В.В., Сіваченко І.О. у своїй роботі використовують інноваційні форми занять: інсценування, інтерактивні уроки, урок-змагання тощо. Інноваційні методи сприяють більш високому рівню засвоєння матеріалу учнями. Під час проведення нестандартних уроків ми бачили велику зацікавленість учнів, ріст активності, здорову збудженість, задоволення від власної діяльності..

Протепотенційнатворчість, як свідчатьпсихологічнідослідження, притаманнакожнійдитині. Таким чином, завданнявчителя – створюватиумови, за якихсхильністьдітей до нового, нестандартного, бажаннясамостійновирішуватипоставленізавданняможутьдістатирозвитку. Та, нажаль, і у нашій школі зафіксовані випадки, коли ставляться штампи невстигаючих учнів, «буйних» або ж апатично спокійних, коли за неслухняність або занадто влучне слово виганяють із класу. Дитина, яка потрапила до цього списку, втратила можливість реалізувати себе чи розвинутися в тому чи іншому напрямку.

Постійнийтворчийпошук – є характерна риса педагогічного почерку класних керівників Мартинюк В.В., Постики О.І., Грубар С.О., Тарнавської Л.А.. Нікіфорової С.В., Кречко Н.І.

Всю виховну роботу вони спрямовують на розвитокінтересу до пізнання світу у різних його проявах. Так, плани виховної роботи цих педагогів насичені цікавими і змістовними заходами: вікторини, змагання, ігри, прес-конференції, вечори. Такі заходи сприяють підвищенню загальної культури, розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, показують застосування їх на практиці, розвивають мислення, здібності, допомагають ввійти у світ наукових і технічних ідей.

Наші діти є активними учасниками заходів на рівні школи, міста, області. Лише за минулий і поточний навчальні роки серед перемог наших дітей наступні:

- Криворученко Денис, 10-Б. - винаходи в області фізики, нагороджений премією клубу «Дедал» (уч. Кавака Л.Г);

- Колеснікова Анна,4-В,гурток «Сувенірна скарбничка» - учасниця та переможниця різноманітних конкурсів(кер. Ольховська Л.М.);

- Маріянчук Вікторія (5-А), Дубей Ірина (2-Б), Жарченко Катерина (7-А), Нікітіна Ірина (10-Б), Мельник Оксана (9-Б), Кружкова Лілія(8-В) - танцювальна студія у ДЮЦНВ- учасники та переможниці різноманітних конкурсів (кер. Куліш О.Ф.);

- Маслюк Катерина (10-Б), Комнатний Микола (5-В) - танцювальна студія при МБК, учасники та переможці різноманітних конкурсів (тренер Романовська С.В.);

- Маріянчук Вікторія,5А, театральна студія при ДЮНЦВ, переможниця міських та обласних конкурсів з художнього читання( кер. Гаврилюк Т.П.;

- Тищенко Катерина, 11-А, переможниця міських та обласних громадських конкурсів (уч. Грушецька О.О.);

- Рустамова Катерина,11-Б, переможниця міських конкурсів з художнього читання (уч. Чмир І.О.);

- Матуа Діана. (2-Б) уч. Запорожченко Т.В.), Ковальова Дарія (4-А) (уч. Барбенягре Р.А.) -пишутьвірші , періодично друкуються у ЗМІ;

- Члени міської збірної команди футболістів: Москаленко С. (6-А), Олійник Я. (6-Б), Ананійчук О. (6-В), Василевський В. (9-Б);

- Переможці змагань різних рівнів з неолімпійських видів спорту: Діордіященко Л. (9-Б) - циркова студія (кер. Соловйов В.Д.); Шугай В. (4-В), Шайбаков Д. (5-Б) - боротьба (тренер Міхеєв Г.А.); Огленко А. (5-Б) –федерація спортивних танців України (уч. Бесараб В.І); Шматков А. (7-А) Медведєв А.(7-Б), Фролов І. (7-В), гребля (тренер Левченко В.С.).

Та, незважаючи на позитивні результати, досягнення, ми знаємо, що піца, яку створює учитель, постійно змінюється, оновлюється: змінюється її основа (тобто, учні), не є сталим її наповнення.

Сьогодні додадуть до нашої піци своїх компонентів кілька майстрів справи. Вони воригінальній дещо формі прорекламують педагогічну професію, а ваше завдання, шановні відвідувачі кафе, уявити себе молоддю, яка стоїть на порозі вибору і зрозуміти , чи захочеться вам після такої реклами приготувати і, звичайно, скуштувати тої піци, тобто стати педагогом.

Виступи-реклами учителів: Приготуйтеся записувати рецепти педагогічної піци, бо рецепти всі різні, але у результаті має вийти приблизно одного смаку піца.

1. Корабліна Н.Г.; Ментова Н.О., Кривалап І.Ю. «Творчість учителя – важлива передумова формування творчих здібностей учнів»

2. Ткачук В.С., Нагога С.В. «Способи подолання консерватизму і інертності в педагогічній діяльності»

Обговорення:

Обговорення:

Чий рецепт заохотив вас до вибору педагогічної професії? Чим саме вас приластила педагогічна професія? Можливо, хтось бажає заперечити той чи інший презентований рецепт, будьте ласкаві, зробіть це.

Отже, можемо прийти до висновку:

1.Щоб розвинути творчі здібності учнів, слід поступово та систематично залучати до самостійної пізнавальної діяльності;

2. Щоб забезпечити співпрацю між учнями та учителем, традиційного уроку недостатньо.

2. Творчі здібності, як і інші здібності людини, вимагають постійного тренування. Завдання вчителя – збудити здібності своїх учнів, виховувати в них сміливість думки і впевненість у тому, що вони розв’яжуть кожну життєву задачу, у тому числі і творчого характеру.

Шановні педагоги! Пам’ятайте, Ваша сила - віра в себе. Ваша свобода - відповідальність за власнийрозвиток. Вашіздібності - культура само створення.….Отже, потрібно не формальне, а творче, розумнезасвоєння і застосуванняпедагогічногодосвіду.

Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня.

Тому пропонуємо наступний

проект рішення педради з даного питання:

Учителям-предметникам:

1.1. При підготовці до кожного уроку в основу покласти творчий підхід до формування творчої особистості засоби навчального предмета.

Термін: 2015/2016 н.р. і постійно

1.2. Застосовувати на різних етапах ігрові методи: ділові, дидактичні, рольові, організаційно-дійові ігри тощо.

Термін: 2015/2016 н.р. і постійно

1.3. Упроваджувати в роботу продуктивне навчання, проектні технології, які спонукають учня до виявлення інтелектуальних здібностей, моральних і комунікативних якостей, прояву власної творчості.

Термін: 2015/2016 н.р. і постійно

1.4. Використовувати на уроках нетрадиційні методи, які допоможуть розвинути кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної діяльності і самоствердження.

Термін: 2015/2016 н.р. і постійно

1.5. Створити власні методичні скриньки «Творчість моїх учнів» (мультимедійні виступи, медіатвори, відео кліпи, навчальні тести, веб-сайти, блоги тощо).

Термін: до 01.04.2016

2. Класоводам 1-4 класів і класним керівникам 5-11 класів:

2.1. Активно використовувати методи і прийоми роботи, спрямовані на розвиток потенціалу кожної дитини класу.

Термін: 2015/2016 н.р. і постійно

2.2. Провести діагностичне дослідження з вивчення соціально-культурних проблем учнів з метою удосконалення умов для розвитку творчої особистості дитини в межах класу.

Термін: до 30.12.2015

3. Заступникам директора з НВР Балабан Ю.Є., Коротковій Н.Б., Рідош С.М.:

3.1. Під час відвідування уроків учителів перевірити виконання п.1.1.-1.4.

Термін: 2015/2016 н.р.

3.2. Перевірити факт створення учителями-предметниками методичних скриньок творчості і їх наповнюваності.

Термін: до 25.05.2016

3.3. Проводити моніторинги результативності роботи з учнями, які мають високу і низьку мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності.

Термін: до 31.12.2015;

до 01.06.2016

4. Психологу Шевченко І.С.:

4.1. Провести діагностичне дослідження, спрямоване на аналіз моральної самооцінки, рівня соціалізації підлітків, самоорганізації, ініціативи старшокласників для плідного залучення їх до громадського життя закладу, зокрема учнівського врядування.

Термін: до 01.02.2016

4.2. Проводити індивідуальне консультування учнів і батьків з питань розвитку творчого потенціалу в межах родини.

Термін: 2015/2016 н.р. за потреби

Скуштували ми сьогодні кілька варіантів піци: з різними смаками, різного вигляду, навіть різної ваги і форми.

Наостанок пропоную до вашої уваги ще один, незвичайний інгредієнт до нашої спільної піци «Творчість і креативність» від Л.Г.Каваки. Слухайте і смакуйте.

Учительский вальс

(На мелодию песни "Диалог у новогодней елки"

из к/ф "Москва слезам не верит" в исполнении Никитиных)

Что в педагогике главное? К детям любовь. К детям любовь? Вы уверены? Да, я уверен. Я знаю твердо, И сам это лично проверил. Я знаю твердо, И сам это лично проверил Дети будут отвечать признаньем На вашу любовь. Чем совершенный учитель? Открытой душой. Просто душой, полагаете вы? Полагаю. Ведь Я и сам свое сердце Для них открываю. Ведь Я и сам свое сердце Для них открываю. И на уроках господствуют Тишь и покой. Как начинать, если опыт Пока не высокий Опыт придет. Вы считаете? Так, я считаю. Ведь Я сама ежедневно Его пополняю. Ведь Я сама ежедневно Его пополняю, Но каждый день преподносит Нам новый урок.

Что же из этого следует? Следует жить. Жить для детей, Ни здоровья, ни сил не жалея. Их вы считаете Сделает это умнее? Их вы считаетесделаетэто добрее? Я считаю Для этого следует жить! Следует жить нам Во имя и ради детей. Думаю, это Для счастья не так уж и мало. Так разрешитемне На пердсовете в финале Так разрешитемне На педсовете в финале, Руки на танец, Коллеги, всем вам предложить. Школа - особенный мир, Жизнь кипит там внутри И каждый год все с начала По кругу, по кругу. Жизнь продолжается, Дайте, коллеги, мне руку И раз, два, три. Раз, два, три. Раз, два, три. Раз, два, три.

Кiлькiсть переглядiв: 2375

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930