СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 3 від 04.05.2020) Голова педагогічної ради _____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище М.П. | ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 (Наказ № 128 від 04.05.2020) Директор _____________________/_ О.О.Бандалет / підпис ініціали, прізвище М.П. |
ПОГОДЖЕНО Радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 4 від 04.05.2020) Голова Ради закладу _____________________/_В.В.Мартинюк/ підпис ініціали, прізвище |
Освітня програма Первомайської загальноосвітньої школи для школи ІІІ (профільна середня освіта) ступеня навчання розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».
Профільна середня школа в системі повної загальної середньої освіти забезпечує всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Зміст освітньої програми дав можливість формування у здобувачів освіти таких ключових компетентностей:
1) спілкування державною мовою;
2) спілкування іноземними мовами;
3) математична компетентність;
4) компетентності в природничих науках і технологіях;
5) інформаційно-комунікаційна компетентність;
6) уміння вчитися впродовж життя;
7) соціальні та громадянські компетентності;
8) підприємливість;
9) загальнокультурна грамотність;
10) екологічна грамотність і здорове життя, а також наскрізних вмінь:
екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність
Школа ІІІ ступеня (профільна середня освіта) у 2019/2020 н.р. працювала в режимі 5-денного навчального (робочого) тижня.
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.
У 2019/2020 н.р. у 10-11 класах навчалися 112 учнів. З них за індивідуальною формою - 3 учнів. Середня наповнюваність класів становила 27,7 учнів.
Профільне навчання, відповідно до Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України від 11.09.2009 № 854) в 10 класах та 11 класі за вибором учнів та батьків згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №5 24.04.2019) та ради школи (протокол №3 від 25.02.2019 ) здійснювалось шляхом диференціації навчального процесу.
Клас | Напрям | Профіль |
10-А | Філологічний | українська філологія |
10-Б | Природничо-математичний | фізико-математичний |
10-В | Суспільно-гуманітарний | історико-правовий |
11 | Філологічний | українська філологія |
Загальний обсяг навчального навантаження та тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.
Загальний обсяг навчального навантаження учнів для 10-11 класів склав 2660 годин/навчальний рік, по 1330 годин/навчальний рік.
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4:
- додаток 1- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;
- додаток 2- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (фізико-математичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;
- додаток 3- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (історико-правовий профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;
- додаток 4- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408.
Інваріантна складова навчального плану реалізована у повному обсязі.
Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання прийнято, враховуючи освітні потреби учнів, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу.
Робочий навчальний план для 10 та 11 класів розроблено відповідно до Державного стандарту. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів та курсу за вибором.
Зміст кожного профілю реалізоване через систему окремих предметів і курсів:
- базових, що вивчалися на рівні стандарту. До базових предметів належать: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія: Україна і світ», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія», «Фізична культура», «Захист Вітчизни».
Кількість тижневих годин на вивчення базових предметів забезпечила досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з державними вимогами Державного стандарту.
Навчальний план містить перелік базових предметів, який включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів. Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізувалися за модульним принципом.
- профільних предметів, що вивчалися на профільному рівні:
- в 10-А класі (філологічний профіль) на вивчення української мови та літератури виділено по 4 години;
- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) на вивчення фізики виділено 6 годин та на вивчення математики - 5 годин;
- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) на вивчення історії України виділено 4 години та на вивчення правознавства - 2 години;
- в 11 класі (філологічний профіль) на вивчення української мови та літератури виділено по 4 години.
- додаткових годин на вивчення окремих предметів:
- в 10-А та 11 класах (філологічний профіль) - 1 годину на вивчення зарубіжної літератури;
- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) - 1 годину на вивчення української мови;
- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) - 1 годину на вивчення української мови.
Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечувалася вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво»), що вивчалися на рівні стандарту:
- у 10-А класі: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;
- у 10-Б класі: «Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво» по 1 годині;
- у 10-В класі: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;
- в 11 класі:«Мистецтво»-1 година, «Інформатика» -2 години.
Заняття з курсу «Захист Вітчизни» проводилися з використанням навчально-методичної бази ЗОШ І-ІІІ ступенів №12.
Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізувалися за модульним принципом. Модулі обрані спільно на засіданнях шкільних методичних об’єднань учителів фізичної культури та математики, фізики, інформатики до 01.09.2018 року, з фіксацією у протоколах засідання.
Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.
Години фізичної культури не враховані при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.
Всі предмети інваріантної складової навчальних планів викладалися у встановленій програмами послідовності.
Предмети інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин у 2019/2020 навчальному році викладалися у наступному порядку:
№ з/п | Назва навчального предмету | Спрямування | Клас | Кількість годин за навчальним планом | Кількість годин | |
І семестр | ІІ семестр | |||||
1 | Історія України | Навчальний предмет інваріантної складової | 10А,Б | 1,5 | 2 | 1 |
2 | Хімія | Навчальний предмет інваріантної складової | 10А,Б,В | 1,5 | 2 | 1 |
3 | Географія | Навчальний предмет інваріантної складової | 10А,Б,В | 1,5 | 1 | 2 |
4 | Історія України | Навчальний предмет інваріантної складової | 11 | 1,5 | 1 | 2 |
Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснювався відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128
Клас | Кількість учнів | Предмети | |||
Технології (на гендерній основі) | Англійська мова (на пропорційній основі) | Інформатика (на пропорційній основі) | Фізкультура (на гендерній основі) | ||
10-А | 30 | - | 2 групи | 2 групи | 2 групи |
10-Б | 30 | 2 групи | 2 групи | 2 групи | 2 групи |
10-В | 30 | - | 2 групи | 2 групи | 2 групи |
11 | 31 | - | 2 групи | 2 групи | 2 групи |
Якість виконання навчальних програм детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 1).
Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу у 2019/2020 н.р. були різні різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчителі організовували у межах уроку або в позаурочний час.
У зв’язку із епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні виконання освітніх програм з 23 березня по 29 травня здійснювалось з використанням технологій дистанційного навчання. Використовувались інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу. Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачались форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками: дистанційні онлайн-конференції, відео-уроки, скайп-конференції, тестування тощо.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначав самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
Аналіз роботи учасників освітнього процесу, організованої із впровадженням технологій дистанційного навчання шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 2)
Аналіз системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
Система внутрішнього забезпечення якості у 2019/2020 н.р. складалася з наступних компонентів:
кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у
· школі ІІІ ступеня забезпечувалиь 24 учителі-предметники. Всі педагоги мають вищу освіту. Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 12, це 50%; І кваліфікаційну мають 9(38%) учителів, ІІ кваліфікаційну категорію мають 2 (8%) учителів та 1 (4%) учитель – спеціаліст. 7(29%) вчителів мають педагогічні звання:4 (17%) мають звання «учитель-методист», 3 (13%)- «старший учитель».
навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:
Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.
ü Підручники для 10-11 класів: стан забезпечення: 90%.
ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);
ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;
ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.
· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:
ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими
приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 20; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704).
· якість проведення навчальних занять забезпечувалася учителями
відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу. Контроль за якістю навчальних занять забезпечувався адміністрацією школи відповідно до плану внутрішньошкільного контролю.
· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей діяла система моніторингів:
ü моніторинг рівня навченості учнів (щосеместру);
ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);
ü Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).
Результати вказаних моніторингів описані в аналітичних наказах. Рівень навченості проаналізовано в аналітичному наказі по школі «Про рівень навченості учнів 5-11 класів» (додаток 3), «Про дотримання вчителями-предметниками вимог державного стандарту освіти за результатами 2019/2020 навчального року» (додаток 4).
Аналіз виконання виховної складової освітньої програми додається (додаток 5).
Аналіз очікуваних результатів навчання здобувачів освіти.
Навчальні досягнення здобувачів освіти у 10-11 класах здійснювалися у бальному оцінюванні, яке передбачало зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.
Різні способи аналізу (відвідування уроків адміністрацією, співбесіди з учителями, звіти про результати навченості тощо) свідчать, що результати навчання зробили значний внесок у формування ключових компетентностей учнів.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності формувалися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Значною мірою реалізована діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Формуванню ключових компетентностей сприяло встановлення та реалізація в освітньому процесі засад інтеграції, міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, використання яких посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування цілісного світогляду.
Висновок: Освітня програма школи ІІІ ступеня (профільна середня освіта) Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2019/2020 н.р. в цілому виконана.
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |