СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 3 від 04.05.2020) Голова педагогічної ради _____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 (Наказ № 128 від 04.05.2020) Директор _____________________/_ О.О.Бандалет / підпис ініціали, прізвище М.П.
ПОГОДЖЕНО Радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 4 від 04.05.2020) Голова Ради закладу _____________________/_В.В.Мартинюк/ підпис ініціали, прізвище


Звіт

про виконання освітньої програми Первомайської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №4

для школи ІІІ (профільна школа )ступеня

за 2019–2020 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма Первомайської загальноосвітньої школи для школи ІІІ (профільна середня освіта) ступеня навчання розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

Профільна середня школа в системі повної загальної середньої освіти забезпечує всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Зміст освітньої програми дав можливість формування у здобувачів освіти таких ключових компетентностей:

1) спілкування державною мовою;

2) спілкування іноземними мовами;

3) математична компетентність;

4) компетентності в природничих науках і технологіях;

5) інформаційно-комунікаційна компетентність;

6) уміння вчитися впродовж життя;

7) соціальні та громадянські компетентності;

8) підприємливість;

9) загальнокультурна грамотність;

10) екологічна грамотність і здорове життя, а також наскрізних вмінь:

екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність

Школа ІІІ ступеня (профільна середня освіта) у 2019/2020 н.р. працювала в режимі 5-денного навчального (робочого) тижня.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

У 2019/2020 н.р. у 10-11 класах навчалися 112 учнів. З них за індивідуальною формою - 3 учнів. Середня наповнюваність класів становила 27,7 учнів.

Профільне навчання, відповідно до Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України від 11.09.2009 № 854) в 10 класах та 11 класі за вибором учнів та батьків згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №5 24.04.2019) та ради школи (протокол №3 від 25.02.2019 ) здійснювалось шляхом диференціації навчального процесу.

Клас Напрям Профіль
10-А Філологічний українська філологія
10-Б Природничо-математичний фізико-математичний
10-В Суспільно-гуманітарний історико-правовий
11 Філологічний українська філологія

Загальний обсяг навчального навантаження та тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження учнів для 10-11 класів склав 2660 годин/навчальний рік, по 1330 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4:

- додаток 1- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 2- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (фізико-математичний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 3- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 10 класу (історико-правовий профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408;

- додаток 4- навчальний план школи ІІІ ступеня для учнів 11 класу (філологічний профіль), згідно з таблицями №2,3 наказу МОН України від 20.04.2018 р. №408.

Інваріантна складова навчального плану реалізована у повному обсязі.

Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання прийнято, враховуючи освітні потреби учнів, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу.

Робочий навчальний план для 10 та 11 класів розроблено відповідно до Державного стандарту. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів та курсу за вибором.

Зміст кожного профілю реалізоване через систему окремих предметів і курсів:

- базових, що вивчалися на рівні стандарту. До базових предметів належать: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія: Україна і світ», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія», «Фізична культура», «Захист Вітчизни».

Кількість тижневих годин на вивчення базових предметів забезпечила досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з державними вимогами Державного стандарту.

Навчальний план містить перелік базових предметів, який включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів. Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізувалися за модульним принципом.

- профільних предметів, що вивчалися на профільному рівні:

- в 10-А класі (філологічний профіль) на вивчення української мови та літератури виділено по 4 години;

- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) на вивчення фізики виділено 6 годин та на вивчення математики - 5 годин;

- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) на вивчення історії України виділено 4 години та на вивчення правознавства - 2 години;

- в 11 класі (філологічний профіль) на вивчення української мови та літератури виділено по 4 години.

- додаткових годин на вивчення окремих предметів:

- в 10-А та 11 класах (філологічний профіль) - 1 годину на вивчення зарубіжної літератури;

- в 10-Б класі (природничо-математичний профіль) - 1 годину на вивчення української мови;

- в 10-В класі (суспільно-гуманітарний профіль) - 1 годину на вивчення української мови.

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечувалася вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво»), що вивчалися на рівні стандарту:

- у 10-А класі: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;

- у 10-Б класі: «Інформатика», «Трудове навчання» та «Мистецтво» по 1 годині;

- у 10-В класі: «Мистецтво»-2 години, «Інформатика» -1 година;

- в 11 класі:«Мистецтво»-1 година, «Інформатика» -2 години.

Заняття з курсу «Захист Вітчизни» проводилися з використанням навчально-методичної бази ЗОШ І-ІІІ ступенів №12.

Предмети «Фізична культура», «Фізика. Астрономія» реалізувалися за модульним принципом. Модулі обрані спільно на засіданнях шкільних методичних об’єднань учителів фізичної культури та математики, фізики, інформатики до 01.09.2018 року, з фіксацією у протоколах засідання.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Години фізичної культури не враховані при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

Всі предмети інваріантної складової навчальних планів викладалися у встановленій програмами послідовності.

Предмети інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин у 2019/2020 навчальному році викладалися у наступному порядку:

№ з/п Назва навчального предмету Спрямування Клас Кількість годин за навчальним планом Кількість годин
І семестр ІІ семестр
1 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б 1,5 2 1
2 Хімія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 2 1
3 Географія Навчальний предмет інваріантної складової 10А,Б,В 1,5 1 2
4 Історія України Навчальний предмет інваріантної складової 11 1,5 1 2

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснювався відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128

Клас Кількість учнів Предмети
Технології (на гендерній основі) Англійська мова (на пропорційній основі) Інформатика (на пропорційній основі) Фізкультура (на гендерній основі)
10-А 30 - 2 групи 2 групи 2 групи
10-Б 30 2 групи 2 групи 2 групи 2 групи
10-В 30 - 2 групи 2 групи 2 групи
11 31 - 2 групи 2 групи 2 групи

Якість виконання навчальних програм детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 1).

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу у 2019/2020 н.р. були різні різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчителі організовували у межах уроку або в позаурочний час.

У зв’язку із епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні виконання освітніх програм з 23 березня по 29 травня здійснювалось з використанням технологій дистанційного навчання. Використовувались інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу. Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачались форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками: дистанційні онлайн-конференції, відео-уроки, скайп-конференції, тестування тощо.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначав самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Аналіз роботи учасників освітнього процесу, організованої із впровадженням технологій дистанційного навчання шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 2)

Аналіз системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості у 2019/2020 н.р. складалася з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у

· школі ІІІ ступеня забезпечувалиь 24 учителі-предметники. Всі педагоги мають вищу освіту. Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 12, це 50%; І кваліфікаційну мають 9(38%) учителів, ІІ кваліфікаційну категорію мають 2 (8%) учителів та 1 (4%) учитель – спеціаліст. 7(29%) вчителів мають педагогічні звання:4 (17%) мають звання «учитель-методист», 3 (13%)- «старший учитель».

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

ü Підручники для 10-11 класів: стан забезпечення: 90%.

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 20; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704).

· якість проведення навчальних занять забезпечувалася учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу. Контроль за якістю навчальних занять забезпечувався адміністрацією школи відповідно до плану внутрішньошкільного контролю.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей діяла система моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);

ü Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Результати вказаних моніторингів описані в аналітичних наказах. Рівень навченості проаналізовано в аналітичному наказі по школі «Про рівень навченості учнів 5-11 класів» (додаток 3), «Про дотримання вчителями-предметниками вимог державного стандарту освіти за результатами 2019/2020 навчального року» (додаток 4).

Аналіз виконання виховної складової освітньої програми додається (додаток 5).

Аналіз очікуваних результатів навчання здобувачів освіти.

Навчальні досягнення здобувачів освіти у 10-11 класах здійснювалися у бальному оцінюванні, яке передбачало зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Різні способи аналізу (відвідування уроків адміністрацією, співбесіди з учителями, звіти про результати навченості тощо) свідчать, що результати навчання зробили значний внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності формувалися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Значною мірою реалізована діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Формуванню ключових компетентностей сприяло встановлення та реалізація в освітньому процесі засад інтеграції, міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, використання яких посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування цілісного світогляду.

Висновок: Освітня програма школи ІІІ ступеня (профільна середня освіта) Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 у 2019/2020 н.р. в цілому виконана.

Кiлькiсть переглядiв: 643

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930