СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 3 від 04.05.2020 ) Голова педагогічної ради _____________________/_О.О.Бандалет підпис ініціали, прізвище М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 (Наказ № 128 від 04.05.2020) Директор _____________________/_ О.О.Бандалет / підпис ініціали, прізвище М.П.
ПОГОДЖЕНО Радою Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 (Протокол № 4 від 04.05.2020) Голова Ради закладу _____________________/_В.В.Мартинюк / підпис ініціали, прізвище


Звіт

про виконання освітньої програми школи ІІ ступеня

Первомайської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ст. № 4

Первомайської міської ради Миколаївської області

для дітей з особливими освітніми потребами

інклюзивного навчання

за 2019–2020 навчальний рік

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4для школи ІІ ступеня навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, розроблена на виконання Законів України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», наказу Міністерства охорони здоров'я України від 20.02.2013 № 144, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 березня 2013 р. за № 410/22942 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів» та на підставі типових освітніх програм, затверджених наказами МОН України від 12.06.2018 №627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами» та від 26.07.2018 №815 «Про внесення змін до наказу МОН України від 12.06.2018 №627».

Для забезпечення якості інклюзивного навчання у закладі:

- визначені особливі освітні потреби дітей, які навчаються в інклюзивних класах;

- створено інклюзивний освітній простір;

- надаються освітні, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;

- здійснюється психолого-педагогічний супровід дітей протягом усього періоду навчання із обов’язковим залученням батьків до освітнього процесу.

Базова загальна середня освіта в системі повної загальної середньої освіти забезпечує всебічний розвиток, виховання і соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами для досягнення ними обов'язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової загальної середньої освіти.

Зміст освітньої програми дав можливість формування у здобувачів освіти таких ключових компетентностей:

1) спілкування державною мовою;

2) спілкування іноземними мовами;

3) математична компетентність;

4) компетентності в природничих науках і технологіях;

5) інформаційно-комунікаційна компетентність;

6) уміння вчитися впродовж життя;

7) соціальні та громадянські компетентності;

8) підприємливість;

9) загальнокультурна грамотність;

10) екологічна грамотність і здорове життя,

а також наскрізних вмінь: екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Кількість інклюзивних класів для дітей з обмеженими освітніми потребами: 2, це учні 7-В та 8-А класів.

Загальний обсяг навчального навантаження склав:

- для учениці 7-В класу - 1050 годин/навчальний рік;

- для учениці 8-А класу - 1120 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах для дітей з особливими освітніми потребами (далі - навчальний план):

-додаток 1 освітньої програми – навчальний план учениці 7-В класу Мельник К. з навчанням українською мовою для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушенням зору в поєднанні з з інтелектуальними порушеннями), згідно з таблицею 5 наказу МОН України від 12.06.2018 р. №627;

-додаток 2 освітньої програми - навчальний план учениці 8-А класу Богачової Д. з навчанням українською мовою для дітей із затримкою психічного розвитку, згідно з таблицею 16 наказу МОН України від 12.06.2018 р. №627.

Перелік освітніх галузей.

Освітню програму для учнів інклюзивного навчання 7-В та 8-А класів укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Освітня галузь «Мови і літератури» у навчальних планах реалізувалася через окремі предмети: в учнів інклюзивних класів 7-В та 8-А класів через навчальні предмети: «Українська мова» та «Українська література»; 8-А класу - «Зарубіжна література» та «Іноземна мова». У 7-В класі - дитина зі складними порушеннями розвитку та інтелектуальними порушеннями, тому предмети «Зарубіжна література» та «Іноземна мова» не вивчалися.

Освітня галузь «Математика» реалізувалася через навчальні предмети: «Математика» (у 7-В класі) та «Алгебра» та «Геометрія» (у 8-А класі).

Освітня галузь «Природознавство» у 7-В класі реалізувалася через навчальні предмети: «Біологія», «Географія»; у 8-А класі - через навчальні предмети: «Біологія», «Географія», «Фізика», «Хімія».

Освітня галузь «Суспільствознавство» у 7-В класі реалізувалася через навчальний предмет: «Історія України»; у 8-А класі - через навчальні предмети: «Історія України» та «Всесвітня історія».

Освітня галузь «Мистецтво» реалізувалася у 7-В класі через навчальні предмети: «Образотворче мистецтво» та «Музичне мистецтво»; у 8-А класі - через навчальний предмет «Мистецтво».

Освітня галузь «Технології» реалізувалася через навчальні предмети «Трудове навчання» (7-В, 8-А класи) та «Інформатика» (8-А клас).

Освітня галузь «Здоров'я і фізична культура» реалізувалася навчальними предметами «Основи здоров'я» та «Фізична культура» (7-В та 8-А класи).

Всі предмети інваріантної складової навчальних планів викладалися у встановленій програмами послідовності.

У навчальних планах конкретизовано варіативну складову, враховано особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів.

Години варіативної складової реалізовано через факультативний курс «Синтаксис простого та простого ускладненого речення» ( 0,5 години – 8-А клас).

В навчальні плани для дітей з особливими освітніми потребами включені години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і які реалізувалися через курси :

- «Розвиток мовлення» (8-А клас, 2 години; 7-В клас, 1 година);

- «Корекція навчання» (7-В клас , 2 година);

- «Розвиток наочно-образного мислення засобами конструювання» (8-А клас, 3 годин);

- «Розвиток пізнавальної діяльності та мовлення» (7-В клас, 2 години).

Години корекційних занять не враховувалися при визначенні гранично допустимого навантаження.

Проведення корекційно-розвиткових занять здійснювалися індивідуально спеціалістами закладу: психологом практичним та асистентом вчителя.

Діяльність дітей оцінювалися не лише з позиції набутих знань, а перш за все – з позиції прогресивного розвитку.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснювалися не лише в рамках предметів «Фізична культура» та «Основи здоров'я», а інтегровані у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» формував вчитель, який викладає предмет, з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, регіональних та народних традицій.

Якість виконання навчальних програм учнями інклюзивних класів детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 1)

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу у 2019/2020 н.р. для дітей з особливими освітніми потребами, які перебувають на інклюзивному навчанні були різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, театралізовані дійства, які вчителі організовували у межах уроку або в позаурочний час.

У зв’язку із епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні виконання освітніх програм з 23 березня по 29 травня здійснювалось з використанням технологій дистанційного навчання. Для учнів, які знаходяться на інклюзивному навчанні, використовувались інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу. Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачались форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками: дистанційні онлайн-конференції, відео-уроки, скайп-конференції, тестування тощо.

Вибір форм і методів навчання вчителі визначали самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Аналіз роботи учасників освітнього процесу, організованої із впровадженням технологій дистанційного навчання шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій детально проаналізована у відповідному аналітичному наказі по школі (додаток 2)

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. У систему внутрішнього забезпечення якості включені наступні компоненти:

· кадрове забезпечення освітньої діяльності: освітній процес у школі ІІ ступеня здійснювали 20 учителів-предметників. Вищу освіту мають 100% педагогів. Спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії - 8, це 40%; І кваліфікаційну категорію мають 6 (30%) учителів; ІІ кваліфікаційну категорію мають 3 (15%) педагогів та 3 (15%) учителів – спеціалісти; 3 (15%)) педагогів мають педагогічні звання: 2 (10%) - «учитель-методист», 1 (5%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

Навчальні програми для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушенням зору в поєднанні з інтелектуальними порушеннями) (7-В клас) загальноосвітніх шкіл, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627; навчальна програма для дітей із затримкою психічного розвитку (8-А клас) загальноосвітніх шкіл, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627.

ü Підручники для 7-В, 8-А класів- стан забезпечення: 100% .

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 23; кабінет інформатики – 1; спортзал – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2017 року N 1036).

· якість проведення навчальних занять забезпечується учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, підходів до організації освітнього процесу.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями інклюзивних класів навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей запроваджена систему моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів з особливими освітніми потребами інклюзивних класів (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);

ü Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Результати вказаних моніторингів описані в аналітичних наказах. Рівень навченості проаналізовано в аналітичних наказах по школі «Про рівень навченості учнів 5-11 класів» (додаток 3), «Про дотримання вчителями-предметниками вимог державного стандарту освіти за результатами 2019/ 2020 навчального року» (додаток 4).

Аналіз очікуваних результатів навчання здобувачів освіти.

Навчальні досягнення здобувачів освіти інклюзивного навчання здійснювалося у бальному оцінюванні, яке передбачало зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Різні способи аналізу (відвідування уроків адміністрацією, співбесіди з учителями, звіти про результати навченості тощо) свідчать, що результати навчання зробили значний внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності формувалися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Значною мірою реалізована діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів з особливими освітніми потребами до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Формуванню ключових компетентностей сприяло встановлення та реалізація в освітньому процесі засад інтеграції, міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, використання яких посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування цілісного світогляду.

Результати навчальних та інших досягнень учнів інклюзивного навчання відображені в індивідуальних програмах розвитку учнів Мельник К. та Богачової Д.

Висновок: Освітня програма школи ІІ ступеня Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 для дітей з особливими освітніми потребами інклюзивного навчання у 2019/2020 н.р. в цілому виконана.

Кiлькiсть переглядiв: 4472

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930